اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نوبت‌دهی در تمامی مطب‌ها و مراکز درمانی به شیوه تلفنی یا اینترنتی انجام شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: بنا بر شواهد موجود و به استناد مصوبه باید نوبت‌دهی در تمامی مطب‌ها و مراکز درمانی به شیوه تلفنی یا اینترنتی انجام شود.

نوبت‌دهی در تمامی مطب‌ها و مراکز درمانی به شیوه تلفنی یا اینترنتی انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا، اظهار داشت: رنگ بندی وضعیت کرونا در استان تغییر پیدا کرده و این به سبب همراهی مردم بوده و جای تشکر دارد.

وی با اشاره به گلایه شهروندان مبنی بر رعایت نشدن ضوابط بهداشتی در مطب‌های بخش خصوصی و آزاد،افزود: این موضوع برای بررسی به کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا ارائه شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان داشت: بنا بر شواهد موجود و به استناد مصوبه این جلسه، نوبت‌دهی در تمامی مطب‌ها و مراکز درمانی باید به شیوه تلفنی یا اینترنتی انجام شود.

ملانوری عنوان داشت: زمانی که فروشگاه‌ها مکلف به فروش اینترنتی شده‌اند، پزشکان هم می‌توانند از این قاعده استفاده کنند و به جهت حفظ سلامت مردم، از نوبت‌دهی حضوری و دریافت وجه نقد بپرهیزند.

وی اظهار داشت: حفظ سلامت مردم در هر مراسمی مهم است و انجام رفتار ساختارشکنانه و خلاف ضوابط بهداشتی مورد تایید نیست باید با افراد خاطی با تذکر کتبی و دریافت تعهد برخورد شود.

استاندار خراسان‌جنوبی در مورد مراسم و برنامه‌های ویژه ماه صفر، تبیین کرد: مراسم ماه صفر طبق دستورالعمل‌های ابلاغی ماه محرم اجرا می‌شود و سازمان تبلیغات اسلامی موظف به نظارت کامل بر روند اجرای برنامه‌ها است تا نکات بهداشتی به خوبی رعایت شود.

ملانوری اجرای طرح شهید سلیمانی را در خراسان جنوبی موفق دانست و افزود: استمرار این طرح مورد تاکید است و باید در مراسم عزاداری با تاکید بر رعایت ضوابط بهداشتی اجرایی شود.

وی اظهار داشت: شرایط استان در زمینه واکسیناسیون کرونا مطلوب است و دانشگاه علوم پزشکی باید موضوع دریافت سهمیه ویژه واکسن برای استان را دنبال و تاکید بر تامین واکسن برکت برای دوز دوم افراد است.

استاندار خراسان جنوبی ضمن ارائه راهکار برای راه‌اندازی و تجهیز مراکز واکسیناسیون جدید به منظور افزایش حوزه‌های تزریق واکسن، گفت: تمامی تقاضاها برای واکسیناسیون، خارج از ضوابطی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، بلااثر است و رد می‌شود.

ملانوری بیان داشت: در مورد وضعیت فعالیت واحدهای صنفی و بازار، شرایط قبلی همچنان ادامه دارد لذا در راستای حفظ سلامت مردم، تشدید نظارت‌ها و برخورد با متخلفان از ضوابط بهداشتی در حوزه بازار مورد تاکید ستاد کرونا است.

وی عنوان داشت: باشگاه‌های ورزشی، استخرها و تالارها تعطیل و رستوران‌ها فقط مجاز به ارائه غذای بیرون‌بر هستند و سایر واحدهای صنفی اجازه فعالیت دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اصل بسیار مهمی در رعایت ضوابط بهداشتی است و در این زمینه نباید فرصت را از دست بدهیم. باید از ظرفیت همه رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی برای تولید محتوای جدید استفاده شود.

ملانوری به نزدیک بودن زمان شروع سال تحصیلی اشاره و افزود: کمیته فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی از ظرفیت پیام‌رسان شاد استفاده کند و یک ساعت خاص را برای آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌ها به آشنایی با موضوعات مرتبط با ویروس کرونا اختصاص دهد.

وی اظهار داشت: تغییر رنگ برخی شهرها در پی همراهی‌های مردم رقم خورده است. در شهرهای بیرجند، طبس و نهبندان که همچنان قرمز هستند، فرمانداران باید با برگزاری جلساتی ویژه علل مؤثر در تداوم این شرایط را احصا و برای رفع آنها مداخله جدی کنند.

استاندار خراسان جنوبی در مورد دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی، گفت: دورکاری به عنوان حذف فرد از محیط کاری نیست بلکه فرد باید کار خود را در فضای منزل انجام دهد.

ملانوری تاکید کرد: دورکاری نباید باعث ارائه نشدن خدمت شود. هیچ کدام از خدمات اداری نباید تعطیل شود لذا اگر خدمتی حذف نمی‌شود، نیروی حاضر می‌تواند پاسخگوی مراجعین باشد و شرایط رنگ‌بندی اجازه می‌دهد، کارکنان می‌توانند به تشخیص مدیر دستگاه از دورکاری استفاده کنند.

وی اظهار داشت: همه محورهای خدمتی در تمامی ساعات رسمی اداری باید خدمات خود را ارائه کنند و شهروندان چنانچه در مراجعه به ادارات با نبود پاسخگویی به جهت دورکاری کارمندی مواجه شدند، موارد را به اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری گزارش کنند.

مدیران و معاونین دستگاه های اجرایی مجاز به استفاده از قانون دورکاری نیستند 

ناصر خوش خبر مسئول کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان جنوبی نیز در این جلسه، گفت: مردم خواهان اقدام عملی با خاطیان و ناقضان ضوابط بهداشتی هستند.

وی افزود: با عنایت به اشراف مردم به اهمیت رعایت ضوابط بهداشتی و تأثیر آن بر میزان شیوع بیماری، تخطی از پروتکل ها قابل قبول نیست.

مسئول کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان جنوبی بیان داشت: رعایت مسایل بهداشتی در نانوایی ها، جایگاه‌های سوخت، تاکسی ها و اتوبوس های واحد نگرانی هایی است که این موضوع در دستور کار کمیته امنیتی و انتظامی قرار گرفته و نظارت ها به شکل جدی در حال انجام است.

خوش خبر در مورد دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی عنوان داشت: بر اساس مصوبات ستاد کرونا، مدیران و معاونین دستگاه های اجرایی مجاز به استفاده از قانون دورکاری نیستند.

وی اظهار داشت: در برخی حوزه ها این اتفاق افتاده و مدیران و معاونین از دورکاری استفاده کرده اند، این موضوع قابل قبول نیست و تذکرهای لازم در این زمینه به افراد خاطی داده شده است.

مسئول کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان جنوبی گفت: به روزهای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نزدیک می شویم لذا موضوع بازدید میدانی از محیط های آموزشی و نظارت بر شرایط موجود و استاندارد سازی در راستای رعایت ضوابط بهداشتی در زمان حضور دانش آموزان و دانشجویان از مواردی است که به طور ویژه در دستور کار کمیته امنیتی انتظامی قرار گرفته است.

خوش خبر تبیین کرد: به استناد گزارش های مردمی در برخی مناطق در مراسم عزاداری دهه اول محرم، بی توجهی هایی رقم خورده و ضوابط بهداشتی رعایت نشده و نگرانی های مردم را به همراه داشته است.

وی افزود: بنا به مصوبه کمیته امنیتی و انتظامی مقرر شد تبلیغات اسلامی به عنوان متولی کار این موضوع را پیگیری نماید و چنانچه به هر شکل انحرافی از ضوابط رخ داده باشد، موارد به مراجع اعلام شوند.

مسئول کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان جنوبی در مورد نامه های متعدد اشخاص حقوقی برای تقاضای واکسیناسیون کارکنان مجموعه های مختلف، اظهار داشت: این درخواست ها به دانشگاه علوم پزشکی ارجاع می شود و مطالبه ما از مجموعه دانشگاه این است که نتایج به دستگاه ها اعلام شود.

انتهای پیام/۶۹۰۵۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول