اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر کشور: مانع‌زدایی از سرمایه‌گذاری، یک کار جهادی برای حضور بخش خصوصی است

وزیر کشور با بیان اینکه یکی از چالش های سرمایه گذاری در کشور فرایند پیچیده اخذ مجوزهاست؛ گفت: امید بر این است که با عملیاتی شدن کامل سامانه انتقال آنی مجوزهای سرمایه گذاری شاهد رشد شتابان سرمایه گذاری در استان ها باشیم.

وزیر کشور: مانع‌زدایی از سرمایه‌گذاری، یک کار جهادی برای حضور بخش خصوصی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور در آیین رونمایی از سامانه انتقال آنی مجوزهای سرمایه گذاری در استان خرسان شمالی که از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس صورت گرفت، با بیان اینکه امروز کشور عزیزمان ایران بیش از هر زمان دیگری به سرمایه‌گذاری برای ارتقای سطح اشتغال و کاهش بیکاری نیاز دارد، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در ارزیابی وضعیت اقتصادی، شرایط حوزه کسب و کار است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه زمان فعلی مورد نیاز  برای  اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کار، طولانی است، گفت: تعداد بالای فرآیند مجوزها که موجب خستگی سرمایه گذاران می شود، قطعا خسارت بزرگی برای تولید و اشتغال در کشور به همراه دارد که بایستی این امر مهم و خطیر ساماندهی شود.

وی در همین خصوص با اشاره به اقدام خوب و روبه جلو در مساله جذب سرمایه گذاری  در استان  خراسان شمالی با استفاده از سامانه انتقال آنی مجوزهای سرمایه گذاری، تصریح کرد: رونمایی از این سامانه نوید مهمی برای توسعه و آبادانی است و  با حذف مراحل خسته کننده و طولانی می تواند به حذب سرمایه های بیشتر کمک کند که قطعا در پیشرفت و توسعه استان خراسان شمالی  قابل مشاهده خواهد بود.

وحیدی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد با تفویض اختیار بیشتر به استانداران، امر خطیر توسعه و آبادانی را در کشور با سرعتی بیشتر از گذشته پیگیری کنیم، گفت: اختیارات بیشتر باید به استانداران داده شود تا با استفاده از خرد جمعی در هر استان ابتکارات جدیدی را طراحی کنند.

وی اضافه کرد: اقدام انجام شده از سوی استاندار خراسان شمالی برای راه اندازی این طرح می تواند در مسیر توسعه استان مؤثر باشد.

رئیس شورای امنیت کشور با تاکید بر این موضوع که نباید لحظه ای از ابتکار و خلاقیت در راستای توسعه غافل شویم، گفت: انسجام و هم افزایی نوید بخش این است که با ابتکار و نوآوری ها می توانیم بر مشکلات فائق بیایم و توسعه و آبادانی را رقم زده و با نگرش درست فضای کسب و کار را بهبود بخشیم.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان این که طرح سامانه انتقال آنی مجوزهای سرمایه گذاری را طلیعه ای قابل توجه برای حرکت در مسیر توسعه استان می بینم، خاطرنشان کرد: این طرح فرصتی مناسب برای شناخت ظرفیت های استان خواهد بود و تمامی استان آماده سرمایه گذاری می شود.

وی افزود: پروژه های کلان در کنار پروژه های متوسط و خرد برای تمامی سطوح تعریف شود تا هر سرمایه گذار در هر سطحی از سرمایه گذاری مد نظر  ورود یابد.

وحیدی همچنین با اشاره به اینکه در آینده می توان با ایجاد تعاونی های سرمایه گذاری شاهد سرمایه گذاری های مشترک باشیم، اظهار داشت: اگر نتیجه فعالیت  این سامانه، جلب  مشارکت آحاد مردم در بخش فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری باشد، شور و نشاط اقتصادی و سازندگی را به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اتاق های فکر در استان پای کار بیایند تا شاهد طلیعه های خوب برای توسعه و پیشرفت اقتصاد ملی باشیم، تصریح کرد: مانع زدایی از سرمایه گذاری، یک کار جهادی است که موجب حضور بخش های خصوصی قوی خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول