اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

بیکار شدن 2 میلیون کارگر در ایام کرونا

نماینده سبزوار در مجلس از بیکار شدن 2 میلیون کارگر به خاطر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

بیکار شدن 2 میلیون کارگر در ایام کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ابوالفضل عنابستانی عضو فراکسیون تعاون و اشتغال مجلس امروز در جمع تشکل‌های کارگری و در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اصلاح قانون بیمه بیکاری از ضرورت‌ها است، گفت: در شرایط کرونا چند میلیون کارگر که حتی در سازمان تأمین اجتماعی ثبت نشده بودند، بیکار شده‌اند که برآورد می‌شود 2 میلیون کارگر در کرونا شغل خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه لایحه اصلاح بیمه بیکاری 10 سال است که در مجلس معطل مانده گفت: هر موقع آن را بررسی می‌کنیم با اصل 75 مواجه می‌شود که مجلس نمی‌تواند طرحی که دارای بار مالی است مصوب کند، لذا از وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌خواهیم اصلاح قانون بیمه بیکاری را در دستور کار قرار دهد.

نماینده سبزوار در مجلس همچنین در مورد طرح بیمه کارگران ساختمانی گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 400 هزار کارگر ساختمانی در کشور داریم که بیمه نیستند و سازمان تأمین اجتماعی هم زیر بار بیمه آنها نمی‌رود که باید فکری برای کارگران ساختمانی داشته باشیم.

عضو فراکسیون تعاون گفت: باید صندوق تأمین اجتماعی و هیأت امنای تأمین اجتماعی احیا شود و کار آن را به خود کارگران و کارفرمایان واگذار کنیم. کارگران قیم نمی‌خواهند و ما در مجلس آمادگی داریم قانون را اصلاح کنیم و در فراکسیون تعاون و صحن مجلس برای اصلاح قانون کار تلاش می‌کنیم.

همچنین نوروزی دیگر نماینده مجلس در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر 11.3 هزار عنوان قانونی در کشور داریم که باید بسیاری از این قوانین تنقیح شوند بحث امنیت شغلی کارگران، ساماندهی قراردادهای موقت کار از جمله این موارد است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: کارگری که مستأجر است چگونه می‌تواند با حقوق کمتر از 9 میلیون تومان زندگی کند.

وی خواهان اجرای سه‌جانبه‌گرایی با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در مورد قوانین کار و کارگری شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول