اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بکر داراب و خیرین و جهادگرانی که آستین همت بالا زدند

بکر از توابع دهستان کوهستان داراب، منطقه‌ای است که با وجود ظرفیتهای متعدد از کمترین امکانات محروم است، اینک خیرین و جهادگران پای کار آمده تا بخشی از محرومیت‌ها در حوزه راه‌سازی منطقه را از میان بردارند.

بکر داراب و خیرین و جهادگرانی که آستین همت بالا زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، بکر واقع در دهستان کوهستان داراب از نقاطی است که با وجود ظرفیت‌های متنوع، با کم و کاستی‌های متعددی در حوزه آبرسانی، راه‌سازی و خانه بهداشت روبه‌رو است.

بکر و توابع آن، شامل ۱۳ روستا به نامهای قلعه سنگ، آب انجیر، چنار، بهادرآباد، توکل آباد، چاه کندر، نصرآباد، خیرآباد و.. است و با وجود زمینه ایجاد اشتغال‌، مردم این منطقه از محرومیت‌های غیرقابل انکاری رنج می‌برند.

این محرومیت‌ها در فواصل زمانی، هر کدام به نوعی بیشتر نمود دارد، به طوری که آب‌رسانی سیار و نبود شبکه آب در تابستان همچنین جاده خاکی نیز در پاییز و زمستان و با وقوع بارندگی، مردم این مجموعه از روستاها را با مشکلاتی مواجه می‌سازد.
 
زمستان سال گذشته، مشکلات این مجموعه روستایی را با خبرگزاری فارس مطرح کردند که در سامانه فارس من به ثبت رسید و گزارشی در این زمینه منتشر شد که بازخورد آن تا حدی موثر بود اگر چه بخش زیادی از مشکلات بکر، همچنان به قوت خود باقی ماند.

پس از مدت کوتاهی، فعالیتهای عمرانی جهادی و انتشار مجدد گزارشی از این فعالیتها، نقطه امیدوارکننده‌ای برای اهالی ایجاد کرد.

تا اینکه طی روزهای اخیر، باخبر شدیم اعضای گروه جهادی آبادانی بکر با کمک خیرین منطقه، آستین همت بالا زده و پروژه راه‌ بکر-بادامه را آغاز کرده‌اند که طبیعی است اجرای آن نیز بدون حمایت دولت و جذب اعتبارات، با دشواری‌های مواجه خواهد شد.

خیرین پیشتاز و پیشقدم در آبادانی بکر

مدیر گروه جهادی آبادانی بکر در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه این گروه، اجرای فاز نخست پروژه راه منتهی به بکر آغاز کرده است، می‌گوید: تاکنون ۲۰ نفر از اهالی منطقه داوطلبانه به پروژه راه‌سازی بکر کمک کردند و از آنجا که از سوی مسؤولین اقدام موثری شکل نگرفت، خیرین و فعالان جهادی منطقه دست به کار شده‌اند.

اسماعیل طالبی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ میلیون تومان با حضور خیرین، جمع آوری شده اما برای استارت کار، حداقل ۵۰ میلیون تومان مورد نیاز است، ادامه می‌دهد: گروه آبادانی بکر شامل ۱۰ نفر است که مقرر شده در اجرای پروژه راه این منطقه مشارکت کنند.

وی بیان می‌کند: تعدادی از خیرین پای کار آمدند اما برخی از آنها، باید بخشی از کار را ببینند تا کمک کنند و در نهایت برای احداث جاده بادامه-بکر (از مسیر روستای لایزنگان) به طول ۱۷ کیلومتر که اکنون فاز نخست آن به طول سه کیلومتر توسط گروه آبادانی در دست انجام است، نیاز به ۱۵۰ میلیون تومان است می‌باشد.

این جوان دارابی خاطرنشان می‌کند: بر اساس شنیده‌ها، فرماندار پس از بازدید از بکر، در یکی از جلسات، اختصاص 300 میلیون تومان اعتبار به این پروژه را مطرح کرده است.

طی دو روز اخیر، مصاحبه با فرماندار داراب بی‌نتیجه ماند و این مسؤول، تماس خبرنگار فارس را بی‌پاسخ گذاشت.

پروژه راه‌های کوهستان؛ نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس با اشاره به تخصیص اعتبارات در مناطق محروم به خبرنگار فارس می‌گوید: در مجلس شورای اسلامی، پیگیر تخصیص اعتبارات مناطق محروم هستیم و در این زمینه اقدامات بسیاری مورد نیاز است.

محمدجواد عسکری با اشاره به پروژه راه‌سازی در دهستان کوهستان داراب، ادامه می‌دهد: سه هفته پیش، به همراه مدیرکل راهداری فارس و مدیرکل بنیاد مسکن فارس، بازدیدی از منطقه کوهستان داراب داشتیم و کم و کاستی حوزه راه در این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان می‌کند: در مجموع راه‌های دهستان کوهستان، نیازمند ۵۰ الی ۶۰ میلیارد تومان اعتبار است و در حال حاضر احداث پل و روکش آسفالت در مسیر تل بارگاه تا شهرک بازرگان در اولویت قرار دارد.

نفوذ آب به خانه‌های مردم بر اثر بارندگی‌های فصلی!

نماینده مردم داراب با اشاره به مشکلات مردم کوهستان، تصریح می‌کند: در این منطقه مردم با بارندگی‌های فصلی، دچار مشکل شده و آب به سوی خانه‌های آنها روانه می شود بنابراین رسیدگی به وضعیت مردم کوهستان، بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

عسکری همچنین با اشاره به کمک خیرین در اجرای پروژه راه بکر، اظهار می‌دارد: کمک خیرین در این زمینه موثر است اما چنان‌چه مبالغ بالایی جمع‌آوری شود می‌توان به آن تکیه کرد وگرنه برای راه‌های منطقه کوهستان و رسیدگی به کاستی‌های این حوزه، اعتبارات بالایی مورد نیاز است که در مجلس، پیگیر جذب و تخصیص آن هستیم.

وی راجع به وضعیت آبرسانی در بکر نیز می‌گوید: جهت آب‌رسانی و ایجاد شبکه آب، اعتبارات بسیاری مورد نیاز است و تا جذب آن، تانکرهای آب را در منطقه افزایش دادیم تا در روند آب‌رسانی سیار خللی ایجاد نشود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول