اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

واردات 10 میلیون دُز واکسن برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفت

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: 10 میلیون دز واکسن مخصوص سنین 12 تا 18 سال وارد خواهد شد تا دانش‌آموزان در مقابل کرونا ایمن شوند.

واردات 10 میلیون دُز واکسن برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: عالی ترین مسولان نظام تاکید داشتند تا در راستای کاهش آلام مردم و جلوگیری از شیوع کرونا، واردات واکسن صورت گیرد. تا به امروز بیش از 30 میلیون دز واکسن فقط توسط جمعیت هلال احمر وارد کشور شده است و در این مسیر رئیس جمهوری و معاون اول وی، تلاش های بسزایی انجام داده اند.

وی افزود: وزارت امورخارجه و بانک مرکزی نیز کمک‌های خوبی انجام داده اند و سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در این عرصه با موفقیت عمل کرد. مجموعا تا آبان ماه 90 میلیون دز واکسن وارد کشور خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: به علت اینکه در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید قرار گرفته‌ایم، رئیس جمهوری تاکید داشت که واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز آغاز شود و بر همین اساس 10 میلیون دز واکسن مخصوص سنین 12 تا 18 سال وارد خواهد شد تا دانش‌آموزان نیز در مقابل کرونا ایمن شوند.

همتی ادامه داد: تمامی واکسن‌هایی که وارد کشور می‌شوند و واکسن‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، در ابتدا مورد تایید وزارت بهداشت قرار می‌گیرند و پس از آن تزریق صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد:هلال احمر نیز به این امر توجه ویژه دارد و واکسن‌هایی را وارد کشور کرده که تایید بهداشت جهانی را داشته و پس از آن وزارت بهداشت این واکسن‌ها را تایید کرده است و اثربخشی آنها در مقیاس زیاد نیز به اثبات رسیده است.

وی افزود: در کشور چین بیش از 500 میلیون دز از همین واکسن تزریق شده و این واکسیناسیون سبب شد تا در چین میزان مرگ و میر به شدت کاهش یابد. هلال احمر از سایت پکن واکسن‌ها را وارد می‌کند و همین سایت پکن است که تاییدیه جهانی را گرفته است. واکسن‌ها بر اساس قیمت نرمال جهانی خریداری می‌شود و هیچ واسطه‌ای نیز در کار نیست و از کارخانه خریداری می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تلاش بر این است که 180 میلیون دز واکسن وارد کشور شود تا جامعه در مقابل این بیماری به صورت کامل ایمن شود. قسمتی از این واکسن‌ها نسخه بوستر است و تزریق این واکسن سبب می‌شود تا ایمنی بیشتری در افراد ایجاد شود. وعده وزیر بهداشت نیز با این رویه محقق خواهد شد و تا بهمن ماه کل کشور واکسینه خواهند شد.

همتی با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور گفت: امروز هلال احمر به صورت مستقل 15 مرکز تزریق واکسن راه اندازی کرده است و در 149 مرکز نیز همکاری صورت می‌گیرد. هلال احمر امروز این آمادگی را دارد تا تعداد مراکز تزریق واکسن را به 500 مرکز برساند.

وی افزود: رئیس جمهوری پس از آغاز به کار دولت سیزدهم، تماس‌های تلفنی با سران کشورهای چین و روسیه داشت و همین امر سبب شد تا روند واردات واکسن تسریع شود. پیگیری‌ها در سطح بالای نظام یکی از مولفه‌های اصلی بود که سبب شد تا در چند روز اخیر، واردات واکسن سرعت پیدا کند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: به مراکز استان‌ها ابلاغ شده است تا بواسطه درخواست وزیر بهداشت از جمعیت هلال احمر، آماده راه اندازی مراکز تزریق واکسن خود باشند و باید یک هماهنگی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گیرد تا در هر نقطه از کشور که نیاز بود، مراکز واکسیناسیون راه اندازی شود.

همتی یادآور شد:مراکز تزریق واکسن هلال احمر مجهز است و فضای بسیار مناسبی دارند و نیاز به صرف هزینه برای راه اندازی آنها نیست. برای نمونه امروز در مرکز تهرانپارس هلال احمر، روزانه‌ بین 1200 تا 1500 واکسن تزریق می‌شود که می‌تواند تداوم این روند، بار سنگینی را از دوش وزارت بهداشت بردارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول