اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

بررسی استفاده حداکثری از تولید داخل و تنظیم بازار کالاهای اساسی با حضور وزیر صنعت

طی هفته جاری، نمایندگان مجلس با حضور وزیر صنعت و معاونین وی به بررسی چارچوب تدوین بسته قانونی ارتقاء نظام تامین مالی و جهش تولید می پردازند و در عین حال، نحوه اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل و آخرین وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی و غیراساسی نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

بررسی استفاده حداکثری از تولید داخل و تنظیم بازار کالاهای اساسی با حضور وزیر صنعت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی و ارائه گزارش نظارتی در مورد نحوه اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های صنعت معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی، سازمان تامین اجتماعی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس در دستور کار فردای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی قرار دارد.

در عین حال، بررسی چارچوب تدوین بسته قانونی ارتقاء نظام تامین مالی و جهش تولید نیز با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت معدن و تجارت، راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی، سازمان بورس، بیمه مرکزی، اتاق‌های ایران و تعاون، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در دستور کار روز دوشنبه هفته جاری کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی قرار دارد.

* بررسی های صنعتی در کمیسیون اقتصادی

همچنین قرار است در نشست‌ روز دوشنبه هفته جاری کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین وی آخرین وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی و غیراساسی مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در این نشست جایگاه بازار سرمایه و بورس‌های کالایی در حوزه‌های بازرگانی داخلی و خارجی و آثار و تبعات منفی ناشی از قیمت گذاری دستوری در اقتصاد ملی بررسی می‌شود.

ارائه گزارش اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تحولات ساختاری در فعالیت رایزنان بازرگانی خارج از کشور و اظهارنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد طرح اصلاح قانون نظام صنفی و همچنین طرح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دستور کار نشست روز دو‌شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول