اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

هیأتی‌ها در کاظمین موکب می‌زنند/ کمک یک میلیارد تومانی در محرم به نیازمندان کشور

مدیر هیأت جوادالائمه (ع) گفت: امسال موکب خدمات‌رسانی خود را در شارع باب امام علی کاظمین برپا خواهیم کرد. البته به این دلیل که امکان بردن وسایل از ایران را نداریم بیشتر برروی توزیع آب تمرکز خواهیم داشت اما اسکان و اطعام هم داریم.

هیأتی‌ها در کاظمین موکب می‌زنند/ کمک یک میلیارد تومانی در محرم به نیازمندان کشور

مهدی رجب‌پور، مدیر هیأت و کانون فرهنگی و هنری جوادالائمه (ع) مشهد مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: محرم امسال هیأت ما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجلس عزاداری خود را با حضور پرشور جمعیت برگزار کرد.


برگزاری مراسم خیمه سوزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیأت جواد الائمه

توزیع بیش از ۱۰ هزار پرس غذای گرم

وی با اشاره به اینکه در کنار برگزاری مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت بیرون بر بیش از ۱۰ هزار نفر هم از عزاداران حسینی و نیازمندان شناسایی شده را اطعام کردیم گفت: در طول ماه محرم بیش از ۱۵ رأس گوسفند و گوساله ذبح و گوشت آن را میان نیازمندان توزیع کردیم.

 

گزارشی از فعالیت‌های کمک‌رسانی هیأت جوادالائمه در ماه محرم

رجب‌پور با بیان اینکه یکی از پویش‌های اجرایی شده توسط هیأت ما در ماه محرم «نذر آب» بود، گفت: در این پویش قبض آب خانواده‌های نیازمند را تسویه کردیم.

کمک یک میلیاردی به صورت نقدی و غیرنقدی در ماه محرم

مدیر هیأت جوادالائمه(ع) با اشاره به اینکه نذر خون، طبخ شله در ظهر عاشورا و تهیه ۳۱۳ بسته معیشتی و ... از دیگر اقدامات حمایتی هیأت ما در ماه محرم برای کمک به نیازمندان بود، تصریح کرد:در مجموع بیش از یک میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی در ماه محرم به خانواده‌های نیازمند کمک‌رسانی کردیم.


نذر خون توسط عزاداران حسینی یکی از پویش‌های این هیأت در ماه محرم بود

وی با اشاره به اینکه هیأت ما از سال ۹۰ در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده است، گفت: از سال ۹۵ نیز برپایی موکب خدمات‌رسانی در کاظمین را آغاز کردیم که تاکنون برای ۴ سال موکب در این شهر برپا کرده‌ایم و تنها سال گذشته حضور پیدا نکردیم.

برپایی موکب خدمات‌رسانی در کاظمین

رجب‌پور گفت: امسال نیز موکب خدمات‌رسانی خود را در شارع باب امام علی (ع) حرم مطهر برپا خواهیم کرد. البته امسال به این دلیل که امکان بردن وسایل از ایران را نداریم تمرکز بیشتر برروی توزیع آب خواهیم داشت اما خدمات اسکان و توزیع غذا نیز به صورت محدودتر از سال‌های قبل خواهیم داشت.


طبخ و توزیع غذای گرم میان نیازمندان

مدیر هیأت جوادالائمه(ع) در پایان خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شرایط ایجاد شده باید اقلام مورد نیاز را از عراق خریداری کنیم و باتوجه به اینکه تمام بنیه کاری ما با کمک‌های مردمی بوده است از مردم و خیرین خواستاریم تا همچون ماه محرم، هیأت ما را کمک کنند. برای این امر می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۱۰۷۴۱۷۱ به نام هیأت جوادالائمه(ع) واریز کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول