اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رئیسی: مرز فرصتی برای رونق مبادلات مرزی با همسایگان است/تاکید بر اصلاح جاده‌های مواصلاتی و خطوط ریلی

رئیس جمهور گفت: مرز تهدید نیست بلکه فرصت است و یکی از فرصت‌های مرز، بهره‌برداری اقتصادی و مبادلات مرزی ساکنان در جمهوری اسلامی ایران با کشور همسایه است.

رئیسی: مرز فرصتی برای رونق مبادلات مرزی با همسایگان است/تاکید بر اصلاح جاده‌های مواصلاتی و خطوط ریلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در بدو ورود به بیرجند در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مرز تهدید نیست بلکه فرصت است و یکی از فرصت‌های مرز، بهره‌برداری اقتصادی و مبادلات مرزی ساکنان در جمهوری اسلامی ایران با کشور همسایه است.

وی فعال شدن بازارچه‌های مرزی را کار بسیار مهمی دانست و بیان داشت: در سفر قبلی به خراسان‌جنوبی هم تأکید کردیم موضوع بازارچه‌ها را باید دنبال کنند و مسئولان بعضی اقدامات را انجام دادند که در این سفر هم مورد تأکید قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور فعال شدن بازارچه‌های مرزی را سبب گسترش صادرات و  توسعه آن دانست و عنوان کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی امر مبارکی است و وضع اقتصادی مرزنشینان را سامان می‌دهد و هم می‌تواند به امنیت مرزها کمک کند.

رئیسی تبیین کرد: به برکت انقلاب اسلامی در هر کوی و برزن استان کار شده ولی علی‌رغم همه تلاش‌های ۴۰ ساله باز هم محرومیت‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در استان، اضافه کرد: در کنار این مهم خداوند به این استان ذخایر باارزشی داده که یکی از آن‌ها معادن است و باید اقتصاد استان به نحوی اقتصاد معدن باشد و در جهت فعال کردن ظرفیت‌های معطل مانده معدنی فعالیت شود.

رئیس جمهور جاده‌ها و ارتباطات ریلی را از دیگر مسائل دانست و با تأکید بر اینکه وزیر راه و شهرسازی همراه ما هستند و این مسئله را دنبال می‌کند، عنوان کرد: اصلاح جاده‌های مواصلاتی و مسائل ریلی در مناطق مختلف جزو اولویت‌های این وزارتخانه است.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در این سفر با بررسی‌های از قبل انجام شده و نشست‌هایی که در استان خواهیم داشت بتوانیم یکسری اولویت‌ها را در استان دنبال کنیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول