اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

آغاز تحقیقات جدید درباره فعالیت های گوگل در اروپا

کمیسیون اتحادیه اروپا قرار است تحقیقات جدیدی را علیه گوگل به جریان بیندازد.

آغاز تحقیقات جدید درباره فعالیت های گوگل در اروپا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، گزارشات حاکی از آن است که کمیسیون اتحادیه اروپا دوباره می‌خواهد تحقیقات جدیدی را علیه فعالیت‌های شرکت گوگل آمریکا راه بیندازد. در واقع این کمیسیون می‌خواهد بداند آیا گوگل تولیدکننده گوشی‌های هوشمند را مجبور کرده تا نرم‌افزار گوگل‌اسیستنت را به عنوان نرم‌افزار پیش‌فرض برای فرمان با صدا نصب کنند یا خیر.

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که سلطه سه نرم‌افزار تعامل صوتی با گوشی‌های هوشمند شامل الکسا آمازون، سیری اپل و گوگل اسیستنت این نگرانی را ایجاد کرده است که شاهد اقدامات ضد رقابتی در این بازار باشیم.

مارگارد وستاگر مسؤول حوزه رقابت کمیسیون اروپا در این باره می‌گوید: ما مستنداتی داریم که نشان می‌دهد برخی اقدامات موجب نقض قوانین رقابت در این حوزه شده و گزارشات اولیه نشان می‌دهد که بسیاری از فعالان حاضر در این بازار هم نگرانی‌های مشابهی دارند.

حدود یکسال است که این موضوع در کمیسیون اروپایی مطرح شده و بازخوردهای آن از حدود 200 شرکت مورد بررسی قرار گرفته است.

استاگر می‌گوید: هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این پرونده به ضرر شرکت‌ها تمام می‌شود یا خیر. قرار است گزارش نهایی این موضوع پس از برگزاری یک مشورت عمومی به مدت 12 هفته در نیمه نخست سال آینده منتشر شود.

گوگل همین حالا هم با جریمه‌های سنگینی از سوی اروپایی‌ها مواجه شده چرا که آنها می‌گویند گوگل از سیستم عامل اندروید خود برای حذف رقبا استفاده کرده که از سال 2011 این اتفاق رخ داده و با قوانین مربوط به رقابت تناقض داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول