اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

ورود 43 درصد واکسن‌های کرونا در شهریورماه/ 80 درصد واکسن‌های وارداتی سینوفارم است

براساس گزارش گمرک، از ۱۵ بهمن سال گذشته تا ۱۹ شهریور ماه سال جاری ۴۶ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۸۰۶ دوز واکسن کرونا در ۴۹ محموله وارد کشور شده است.

ورود 43 درصد واکسن‌های کرونا در شهریورماه/ 80 درصد واکسن‌های وارداتی سینوفارم است

به گزارش خبرگزاری فارس، گزارش جدید ارائه شده توسط مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران درباره وضعیت واردات واکسن کرونا نشان می دهد که از ۱۵ بهمن سال گذشته تا ۱۹ شهریور ماه سال جاری ۴۶ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۸۰۶ دوز واکسن در ۴۹ محموله وارد کشور شده است.

۸۰ درصد واکسن های وارداتی، واکسن چینی سینوفارم بوده و در این دوره زمانی، ۲۸ محموله از این واکسن به تعداد ۳۷ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۵۹۶ دوز وارد کشور شده است. واکسن آسترانزنکای وارداتی از ژاپن به تعداد دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز و همچنین واکسن کوواکس وارداتی از ایتالیا به تعداد یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز، در رتبه های بعدی قرار دارند.

* سرعت گرفتن واردات واکسن کرونا بعد از روی کار آمدن دولت رئیسی

براساس گزارش معاون فنی گمرک ایران، واردات واکسن در یک ماه اخیر و بعد از تغییر دولت، سرعت گرفته است به گونه ای که تعداد واکسن های وارداتی در شهریور ماه بالاترین حد را نسبت به ماه های گذشته داشته و حدود ۱۹ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۱۹۶ دوز از ابتدای شهریور ماه تاکنون وارد کشور شده است. بعد از آن در مرداد ماه ۱۳ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۱۰ دوز و در رده بعدی در تیر ماه ۶ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن به ایران آمده است. به عبارت دیگر، ۴۳ درصد واکسن‌های وارداتی کرونا در شهریور، ۲۹ درصد مرداد، ۱۴ درصد تیر، ۸ درصد اردیبهشت، ۲ درصد خرداد، ۳ درصد فروردین، وارد شده و یک درصد در اسفند ماه و در بهمن کمتر از یک درصد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول