اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

این افراد هرگز سرشان کلاه نمی‌رود!

متخصص طب سنتی گفت: صفراوی ها افرادی هستند که رنگ پوستشان زرد است، لاغر اندام هستند، خوابشان سبک است، سرشان اصلا کلاه نمی رود و این افراد آدم‌هایی برنامه ریز هستند.

این افراد هرگز سرشان کلاه نمی‌رود!

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا ابوالفضلی، متخصص طب سنتی در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم،گفت:دموی‌ها پرخون هستند و طبع گرم و تر دارند. دیر عصبانی می‌شوند، نسبت به صفراوی‌ها کند فهمی دارند، رگ‌های آنها برای خون ریزی مستعد است، هم میان روز و هم شب تا صبح خواب‌های آلوده و پریشان دارند.

وی درباره ویژگی صفراوی‌ها تصریح کرد: صفرا در عربی به رنگ زرد گفته می‌شود و در طب سنتی هم برای افرادی استفاده می‌شود که رنگ پوستشان زرد است، لاغر اندام هستند، تحریک پذیر هستند و زود تحت تاثیر قرار می‌گیرند، خشکی پوست وسوزش اعضای بدن دارند و خوابشان سبک است.

این پزشک طب سنتی ادامه داد: صفراوی‌ها رویای جنگ و آتش، دلشوره، بی قراری و استرس دارند. مقتدرانه حرف می‌زنند و تند راه می‌روند و سرشان اصلا کلاه نمی رود، افراد با مزاج صفراوی آدم هایی برنامه ریز هستند.

ابوالفضلی  بیان کرد: نمی‌توان طب رایج و داروهای تجویز شده در این طب را به دلیل شیمیایی بودن به طور کامل نفی کرد اما موضوع اصلی این است که در طب سنتی بحث پیشگیری و تا حدودی درمان مطرح است.

وی افزود: در بحث کرونا مردم باید اول سبک غذایی خود را اصلاح کنند تا ایمنی بدنشان بالا برود؛ یعنی در زمینه خواب، زمان کار کردن و تفریح از طب سنتی و ایرانی برای بهبود اوضاع استفاده کنند تا کمتر دچار مشکل شوند و در صورتی که با وجود رعایت نکات طب سنتی به بیماری دچار شدند برای درمان به طب رایج مراجعه کنند. با این کار نیاز به داروهای شیمیایی و عوارض آنها کمتر می شود.

این پزشک طب سنتی اظهار داشت: نمی‌توان طب رایج را نقد کرد؛ چون در زمینه تشخیص بیماری‌ها بسیاری از مشکلات ما از طریق طب رایج با دقت بیشتری انجام می‌شود و با استفاده از روش‌هایی مثل سی تی اسکن‌ها تصاویر رادیولوژی، ام آر آی ها و آزمایش‌های مختلف می‌توان بهتر بیماری‌ها را تشخیص داد.

وی متذکر شد:حتی در زمینه درمان نیز برخی روش‌ها مثل جراحی‌های مختلف به طب رایج مربوط می‌شود. بنابراین طب رایج را نادیده نمی‌گیریم اما می‌گوییم پیشگیری به وسیله طب ایرانی و سنتی با برخی از رعایت‌ها انجام شود که مشکلی پیش نیاید و اگر پیش آمد برای درمان به طب رایج مراجعه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول