اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اینجا کسی گوشش بدهکار توصیه‌های ناجیان غریق نیست

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با تاکید بر اینکه ناجیان غریق باتوجه به ممنوعیت حضور در شناگاه‌ها باید از حضور افراد به دریا جلوگیری کنند، گفت: باوجود هشدارها و تذکرها، مردم گوش شنوا ندارند و با ناجیان غریق درگیر می‌شوند.

اینجا کسی گوشش بدهکار توصیه‌های ناجیان غریق نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، فصل گرم سال که می‌شود چه مردم بومی و چه مسافران دل‌شان پر می‌کشد برای ساحل مازندران، ساحلی که کنارش آرام گیرند، مردم در هر گروه سنی خود را سرگرم می‌کنند، حتی عقربه‌های ساعت هم اینجا برایشان معنا ندارد.

طی دو سالی که شرایط کرونایی است مردم ثابت کردند کرونا هم نمی‌تواند دلیلی برای حضور نیافتن آنان در ساحل شود البته تاسف‌بار تر که وقتی وارد ساحل دریا می‌شوند از رعایت فاصله‌گذاری که بگذریم حتی ماسک هم اینجا فراموش می‌شود؛ شاید دلیلش آبی‌بیکران که با همه زیبایی و جذابیتش همه را در خود غرق می‌کند.

قبل از کرونا مردم توصیه‌ها ‌و هشدارهای ناجیان غریق را مانعی بر شادی خود دانسته و درصورت هشدار توجهی به توصیه‌‌ها نمی‌کردند درحال حاضر نیز شرایط اینگونه است و اینجا کسی گوشش بدهکار توصیه و هشدار نیست.

براساس پیش‌بینی هواشناسی اعلام شد دریای مازندران مواج و طوفانی است اما گردشگران  بدون توجه به توصیه‌ها وارد دریا می‌شوند.

نقی کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه باوجود اینکه دریا طوفانی بود و ناجیان غریق نیز در این زمینه هشدار دادند ولی باوجود هشدارها و تذکرهای ناحیان غریق وارد دریا شدند.

وی افزود: از ۱۵ خرداد ماه امسال تاکنون ۵۵ تن در دریای مازندران غرق شدند که از این تعداد ۳۰ تن آنها بین ساعت کاری و ۲۵ تن نیز در خارج از ساعات کاری ناجیان در دریا غرق شدند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه طی بیش از ۹۰ روز گذشته در دریای مازندران به ۵۴۲ نجات یافته رسید، افزود: از این تعداد ۴۲۱  نفر  آقا و ۱۲۱ نفر خانم هستند.

کریمیان با تاکید بر اینکه ناجیان غریق باتوجه به ممنوعیت حضور در شناگاه‌ها باید از حضور افراد به دریا جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: باوجود هشدارها و تذکرها، مردم گوش شنوا ندارند و با ناجیان غریق درگیر می‌شوند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول