اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تأکید مقامات IPU و سازمان ملل در توسعه همکاری‌ها برای مقابله با کرونا

عضو هیأت پارلمانی اعزامی ایران به وین گفت:‌ امروز مراسم اختتامیه پنجمین اجلاس IPU برگزار شد که در آن مقامات IPU و سازمان ملل در سخنرانی‌های خود بر توسعه همکاری‌ها برای مقابله با بیماری کرونا تأکید کردند.

تأکید مقامات IPU و سازمان ملل در توسعه همکاری‌ها برای مقابله با کرونا

الهام آزاد نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت پارلمانی اعزامی ایران به وین در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: مراسم اختتامیه پنجمین اجلاسیه بین‌‌المجالس جهانی با سخنرانی صدراعظم اتریش و رئیس مجلس این کشور، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، دبیرکل سازمان ملل، رئیس بین‌المجالس جهانی برگزار شد.

وی افزود: محور مشترک صحبت‌های سخنرانان مراسم اختتامیه توسعه روابط بین کشورها و نیز گسترش همکاری‌ها برای مقابله با بیماری کرونا بود.

عضو هیأت پارلمانی اعزامی ایران به وین اظهار داشت: همچنین در این مراسم دبیرکل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در سخنرانی‌های خود بر حمایت سازمان ملل از بین‌المجالس جهانی تأکید و آمادگی خود را برای این منظور اعلام کردند.

آزاد خاطرنشان کرد: در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه هیدت پارلمانی ایران دیدارهایی را با رئیس مجلس اتریش، نایب رئیس مجلس سوئیس و هیـأت‌های پارلمانی عراق و ترکیه برگزار کرد.

وی افزود:‌ در این دیدارها بر گسترش روابط بین طرفین تأکید شد و همگی خواستار گسترش همکاری‌ها در بحث مقابله با بیماری کرونا بودند و آمادگی‌ خود را برای این منظور اعلام کردند.

عضو هیأت پارلمانی اعزامی ایران به وین اظهار داشت: همچنین هیأت‌های پارلمانی مذکور تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کردند و حمایت‌های خود را از ایران اعلام می‌کردند. 

آزاد خاطرنشان کرد: در دیدار با هیأت پارلمانی عراق موضوع برگزاری مراسم اربعین نیز مطرح شد که طرف عراقی عنوان کرد که برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین در کارگروهی در حال بررسی است که جزئیات آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول