اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

تجمع مالباختگان پرونده ۲۰ ساله «نگین غرب»/ موهایمان سفید شد ولی هنوز هیچ مقام رسمی به ما جوابی نداده است!

چند روز پیش تعدادی از شکات پرونده نگین غرب در در اعتراض به فرایند دادرسی و وضعیت اجرای احکام این پرونده تجمعی را ترتیب دادند.

تجمع مالباختگان پرونده ۲۰ ساله «نگین غرب»/ موهایمان سفید شد ولی هنوز هیچ مقام رسمی به ما جوابی نداده است!

گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس- پروژه نگین غرب از جمله پروژه‌های انبوه‌سازی پرحاشیه‌ای است که سال‌هاست سرانجام آن به راهروهای تو در توی دادگستری منتهی شده است. با این حال اگرچه قوه قضائیه در ابتدای امسال از صدور رای قطعی این پرونده و اجرای حکم نسبت به بیش از دو سوم شکات خبر داد اما بخشی از مالباختگان این پروژه به فرایند اجرای حکم دادگاه معترضند.

این افراد خواستار تحویل واحدهایشان طبق شرایط قرارداد یا تحویل خانه‌ای معادل خانه خریداری شده با همان شرایط و یا پول خانه‌ای معادل خانه خریداری شده هستند در حالی که اکنون بعد از گذشت حدود ۲۰ سال از زمان سرمایه‌گذاریشان، حالا با مبلغی اندک برای تسویه حساب مواجه شده‌اند؛ مبلغی که حتی برای رهن یک خانه هم کافی نیست.

مالباختگان این پروژه از انتهای سال گذشته با ایجاد کمپین‌هایی مانند «پرونده نگین غرب ۲۰ ساله شد!» در سامانه فارس من، خواستار رسیدگی عادلانه به پرونده‌شان شده بودند. با این حال روز گذشته تعدادی از شکات پرونده نگین غرب در در اعتراض به فرایند دادرسی و وضعیت اجرای احکام این پرونده تجمعی را ترتیب دادند.

یکی از شکات حاضر در این تجمع اظهار کرد: الان بعد از بیست سال صاحبان واقعی پروژه دستشان به هیچ جایی بند نیست و نمی دانیم که واحدها را به کجا واگذار کرده اند! به هر مرجعی هم که فکر می کردیم مراجعه کرده ایم و این آخرین تلاش های ماست.

وی اضافه کرد: ما هیچ کدام مشکل سیاسی و امنیتی نداریم و همه معتقد به این نظام هستیم ولی همه ما موهایمان سیاه بوده و حالا پیر شده ایم و موهایمان سفید شده ولی هنوز هیچ مقام رسمی به ما جواب قانع کننده ای نداده است.

یکی دیگر از مالباختگان این پرونده با بیان اینکه توقع ما این است که در مملکت اسلامی، عدالت اجرا شود گفت: تمام ما خواهان عدالت است، نه هدفمان شورش است و نه بر هم زدن نظم عمومی. چیزی که برای مهم است رسیدن به حقمان است.

حال باید منتظر ماند و دید که مسئولان دستگاه قضا که بسیار بر پرونده های کثیرالشاکی و اجرای سریع عدالت در این دست پرونده ها تأکید دارند، در جهت پاسخ به مطالبه مالباختگان نگین غرب چه اقداماتی را انجام خواهند داد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول