اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

پهن شدن سفره حضرت رقیه در 350 نقطه جهان/ تهرانی‌ها در میدان امام حسین (ع) جمع می‌شوند

سفره حضرت رقیه (س) همزمان با شب شهادت دردانه ارباب در بیش از 350 نقطه جهان برگزار می‌شود. در تهران نیز این مراسم در میدان آیینی امام حسین (ع) با رعایت نکات بهداشتی تدارک دیده شده است.

پهن شدن سفره حضرت رقیه در 350 نقطه جهان/ تهرانی‌ها در میدان امام حسین (ع) جمع می‌شوند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سال ۹۲ برای نخستین بار بزرگترین سفره حضرت رقیه (س) در امامزاده صالح (ع) به نیت تعجیل در امر فرج مهدی موعود (عج) پهن شد و پس از آن مجمع جهانی خادمان بنت الحسین (ع) اقدام به برگزاری سفره نذری در شام شهادت حضرت رقیه (س) کردند؛ تا جایی که سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار نفر از کشورهای مختلف در این امر مشارکت داشته و سفره حضرت رقیه (س) را در ۳۰۰ نقطه پهن کردند.

بزرگترین سفره نذری حضرت رقیه (س) امسال با توجه به شیوع کرونا در جهان در بیش از ۳۵۰ نقطه ایران و جهان برگزار می‌شود.

امسال نیز شنبه ۲۰ شهریورماه همزمان با شب شهادت حضرت رقیه (س) در ایران و سایر نقاط جهان سفره نذری ریحانةالحسین در بیش از ۳۵۰ نقطه ایران و سایر کشورهای جهان پهن می‌شود و مراسمی به این منظور برگزار خواهد شد؛ به طوری که نه تنها در ایران و حتی عراق و سوریه، بلکه در بسیاری از شهرهای آمریکا و اروپا چنین برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

بزرگترین سفره نذری حضرت رقیه (س) در شهرهای زیارتی ایران همچون قم، مشهد و شیراز و شهرهای زیارتی عراق همچون کربلا، کاظمین، سامرا و نجف به طور ویژه و طی مراسمی باشکوه پهن می‌شود.

 

تیزر برپایی تئاتر در شب شهادت حضرت رقیه (س) در میدان امام حسین (ع)

علاوه بر این، یکی از نقاطی که امسال سفره حضرت رقیه (س) در آنجا برنامه‌ریزی شده است تا تهرانی‌ها بتوانند در آنجا حضور یابند، میدان آیینی امام حسین (ع) است که برای این امر موکب‌هایی نیز تدارک دیده شده است که در اطراف میدان امام حسین (ع) با رعایت نکات بهداشتی به عاشقان خاندان اهل بیت (ع) خدمت می‌کنند. در این مراسم حمید علیمی به مداحی پرداخته و مجید تال اشعاری در رثای دختر سه ساله سیدالشهدا (ع) خواهد خواند. گروه سرود ابنا الحسین (ع) و تئاتر نیز در این مراسم به اجرای برنامه می‌پردازند.

هدف از برپایی سفره نذری حضرت رقیه (س) نشان دادن مظلومیت شهدای کربلا به ویژه دختر سه ساله ارباب و همچنین انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل‌ها به ویژه کودکان است. بر همین اساس، در مراسم سفره نذری حضرت رقیه (س) دختران ۳ تا ۱۰ساله نقش قابل توجهی دارند و سعی می‌شود در این مراسم هدایایی برای دختران تهیه و توزیع شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول