اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس شورای اروپا: ایران نقش تاریخی مهمی در میزبانی افغان‌ها داشته است

رئیس شورای اروپا اعلام کرد با رئیس‌جمهور ایران در خصوص اهمیت ازسرگیری مذاکرات برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی و تحولات افغانستان گفت‌وگو کرده است.

رئیس شورای اروپا: ایران نقش تاریخی مهمی در میزبانی افغان‌ها داشته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شارل میشل» رئیس شورای اروپا در رشته توییتی از گفت‌وگو با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در خصوص تحولات افغانستان و احیای برجام خبر داد. 

وی در این خصوص گفت: با رئیس‌جمهور ایران درباره تحولات افغانستان و اهمیت از سرگیری سریع مذاکرات برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی گفت‌وگو کردم.
 
وی افزود: اتحادیه اروپا و ایران منافع مشترکی برای همکاری با یکدیگر در موضوعات منطقه‌ای و جهانی از جمله در خصوص افغانستان دارند.

او در توییتی دیگر اعلام کرد: در  خصوص برجام، اتحادیه اروپا به همکاری با همه مشارکت‌کنندگان و ایالات متحده برای اطمینان از اجرای کامل توافق ادامه خواهد داد. بیایید از این فرصت دیپلماتیک برای امنیت بیشتر منطقه‌ای استفاده کنیم.

این دیپلمات ارشد اروپا در ادامه در اشاره به مسائل اخیر افغانستان و نقش جمهوری اسلامی ایران در میزبانی از همسایگان افغان نوشت: جامعه بین‌المللی نباید از هیچ تلاشی برای پاسخگویی به بحران‌های انسانی کوتاهی کند. ایران به عنوان همسایه نقش تاریخی مهمی در میزبانی افغان‌ها داشته است. 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از نشست امروز وزرای خارجه شش کشور همسایه افغانستان، با بیان اینکه اولویت ایران ثبات و آرامش در افغانستان و تحقق اراده و خواست مردم این کشور است، گفت توافق شد نشست بعدی طی یک یا دو ماه آینده در تهران برگزار شود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران در این نشست مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را برشمرد و تأکید کرد که مسبب و مسئول وضعیت فعلی در افغانستان بیش از دو دهه حضور نامشروع آمریکا در افغانستان و رنج و دردی که به مردم افغانستان داده، است و اکنون باید از همه بضاعت رهبران و مردم افغانستان استفاده شود و کشورهای همسایه هم کمک کنند تا این کشور به صلح پایدار برسد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول