اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جذب تسهیلات و هزینه‌کرد ۵۰ میلیاردی نهاد آبادانی و پیشرفت «درمیان»

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی شهرستان درمیان با اشاره به جذب و هزینه‌کرد بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار این نهاد، گفت: ۳۵ میلیارد تومان از این اعتبارات در خدمت و محرومیت‌زدایی و مابقی در قالب تسهیلات و وام‌های کم‌بهره بوده است.

جذب تسهیلات و هزینه‌کرد ۵۰ میلیاردی نهاد آبادانی و پیشرفت «درمیان»

به  گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سعید پورمهدوی ظهر  امروز در نشست خبری، اظهار داشت: بنیاد علوی به عنوان بازوی خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در نقش حمایتگر اقشار محروم و مستضعف ظاهر شده است.

وی افزود: طرح آبادانی و پیشرفت  بنیاد علوی برگرفته از طرح قلعه گنج است که به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی شروع شده و به سایر استان‌ها تسری یافته است.

مسئول‌ نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی درمیان تصریح کرد: برای تحقق  سند جامع توانمندسازی، تأثیرگذاری، هویت‌سازی، استعدادیابی و بومی‌سازی،  محرومیت‌زدایی و اشتغال‌سازی در ابتدای امر شبکه‌سازی، اعزام سفیر و به‌کارگیری معین روستا صورت گرفته و سپس کانون متشکل از شورای‌ اسلامی، دهیار، فرمانده پایگاه بسیج فعال و اسناد پیشرفت و آبادانی تدوین‌ شده است.

پورمهدوی گفت: از ۹۲ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان درمیان در سال ۹۹ تعداد ۴۰ روستای محروم در ۸ منطقه هدف‌گذاری شده که در سال جاری و ۱۴۰۱ به ۱۰۰ روستا افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به جذب و هزینه‌کرد بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی شهرستان درمیان، خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد تومان از این اعتبارات در خدمت و محرومیت‌زدایی و مابقی در قالب تسهیلات و وام‌های کم‌بهره بوده است.

مسئول‌ نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی شهرستان درمیان گفت: حوزه فرهنگی در مجموع ۸ میلیارد تومان، حوزه عمرانی و زیرساخت‌ها ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، توسعه فضای آموزشی و فرهنگی ۴ میلیارد تومان، مساعدت به حوزه‌های علمیه، مصلی و مکتب‌القرآن اسدیه و قهستان و نگارخانه شهر اسدیه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

پورمهدوی جذب و هزینه‌کرد این نهاد در مبلمان شهری قهستان، طبس، اسدیه، کلیک را ۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: قنوات‌ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، سرویس بهداشتی ۳ میلیارد تومان، تعمیر خانه محرومین ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه ۲۰ میلیارد تومانی با سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی در حوزه قنوات خبر داد و گفت: در عرصه سلامت و خرید تجهیزات بیمارستانی و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در مجموع قریب‌ بر ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی شهرستان درمیان در ارتباط با تسهیلان حمایتی عرصه اقتصادی، اشتغال‌زایی، مطرح کرد: با جذب ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی تعداد ۴۲۰ نفر شغل پایدار ایجاد شده است.

پورمهدوی گفت: با جذب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دوره شیوع ویروس منحوس کرونا کمک‌های معیشتی به هر خانواده عضو صندوق بسیج‌  تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج سالم و تحکیم بنیان خانواده تعداد ۱۱۰ سری جهیزیه به ارزش ۲ میلیارد تومان به زوج‌های جوان نیازمند اهدا شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول