اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

استاندارد یورو ۵ بنزین به زودی ابلاغ می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: استاندارد یورو ۵ بنزین که اخیراً تدوین شده است، به زودی ابلاغ می‌شود.

استاندارد یورو ۵ بنزین به زودی ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تدوین استاندارد بنزین یورو 5 طی سال های اخیر در دستور کار سازمان ملی استاندارد قرار داشته و پیش‌نویس این استاندارد در سال 98 تدوین شد، اما تا به حال نهایی و ابلاغ نشده است. حالا رئیس سازمان ملی استاندارد از برنامه این سازمان برای تدوین استاندارد جدید بنزین در آینده ای نزدیک خبر می دهد. 

غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد در این مورد گفت: در بررسی‌های عمده آلایندگی‌های بنزین مثل آروماتیک‌ها، بنزن، گوگرد و مواردی این قبیل در کلانشهر‌ها در سطح استاندارد قرار داشت، اما در شهر‌های دیگر استاندارد نبود و عدم تطابق‌هایی دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون بین عدد اکتان در کلانشهر‌ها و سایر شهر‌ها با استاندار‌های ابلاغی اختلافاتی وجود دارد و از این بابت ما تقاضای اصلاح را از وزارت نفت داشتیم. در مورد گازوئیل هم این عدم انطباق بیشتر است.

وی افزود: کیفیت بنزین طی سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده است، اما هنوز در بحث عدد اکتان با استاندارد‌ها فاصله داریم. در بحث گازوئیل نیاز به اقدامات جدی داریم.

وی با بیان اینکه بنای محاسبات ما طبق فرمول سال ۹۹ یعنی استاندارد یورو ۴ بوده است، گفت: تدوین استاندارد یورو ۵ به تازگی انجام شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

شریعتی درباره ضمانت اجرای این استاندارد‌ها توسط تولیدکنندگان سوخت نیز گفت: ما تاخیری در ابلاغ نخواهیم داشت و وزارت نفت که در تدوین این استاندارد نقش داشته است، باید آن را اجرایی کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول