اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پاکستان: با مشکل گسترش داعش، پناهجویان و مخالفان پاکستان در افغانستان مواجهیم

وزیر اطلاع‌رسانی و ارتباطات پاکستان گفت: ما با مشکلات جدی از جمله گسترش و تحرکات داعش، مسئله پناهندگان و مهاجرت و نیز مخالفان دولت پاکستان از جمله TTP در افغانستان مواجه هستیم.

پاکستان: با مشکل گسترش داعش، پناهجویان و مخالفان پاکستان در افغانستان مواجهیم

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس؛ «فواد چودری» وزیر اطلاع‌رسانی و ارتباطات پاکستان حضور و تحرکات داعش، مسئله پناهجویان و نیز مخالفان پاکستان را مهم‌ترین چالش‌های پیش روی افغانستان اعلام کرد.

وی در خصوص موضع پاکستان در مورد اعلام و معرفی دولت و مقامات دولتی از سوی طالبان گفت: پاسخ به این سؤال هنوز زود است و باید مدتی منتظر بمانیم.

وی با اشاره به سفر رئیس سازمان اطلاعات این کشور به کابل نیز تصریح کرد: گزارشات نشان می‌دهد رؤسا و مقامات ارشد اطلاعات ترکیه و قطر نیز در کابل حضور داشته و رفت و آمد کرده‌اند با این تفاسیر اگر وزیر امور خارجه را به کابل می فرستادیم، با چه کسی در آنجا ملاقات می کرد؟ در آنجا که وزیر خارجه وجود نداشت.

به گفته چودری، در غیاب دولت رسمی در کابل، نهادهای اطلاعاتی چنین چارچوبی را ایجاد کردند. ما با مشکلات جدی از جمله گسترش و تحرکات داعش، مسئله پناهندگان و مهاجرت و نیز مخالفان دولت پاکستان از جمله TTP در افغانستان مواجه هستیم.

چودری گفت: ما با طالبان رایزنی کرده و حتی مذاکرات آنها با آمریکا را تسهیل کردیم. پاکستان خروج اتباع خارجی از افغانستان را تسهیل و هزاران نفر را که در این کشور گرفتار شده بودند، خارج کردیم به نحوی که تلاش های ما مورد استقبال جهان قرار گرفت.

به گفته این مقام پاکستانی، آنچه ما در سالهای 2007 و 2011 در مورد اوضاع منطقه و افغانستان می‌گفتیم ،درست بود و اگر مقامات افغان به آن مطالب توجه می‌کردند، وضعیت در افغانستان متفاوت می شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول