اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صحرای الانبار در غرب عراق تحت کنترل کامل ارتش در آمد

فرماندهی عملیات ارتش عراق از کنترل کامل بر صحرای الانبار و کاهش چشمگیر عملیات تروریستی در این استان خبر داد.

صحرای الانبار در غرب عراق تحت کنترل کامل ارتش در آمد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی عملیات استان «الانبار» عراق، سه‌شنبه (دیروز، ۷ سپتامبر)، از کنترل کامل ارتش بر صحرای الانبار همزمان با کاهش عملیات‌ تروریستی در این استان خبر داد.

سرلشکر ستاد «ناصر الغنام»، فرماندهی عملیات الانبار در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع)، توضیح داد: «صحرای الانبار در سراسر استان گسترده است و تا مرز عربستان و اردن و سوریه امتداد دارد. این صحرا، صحنه‌ای برای عملیات‌ها و برنامه‌های گروه‌های تروریستی، بود و در آن حتی، اردوگاه های آموزشی نیز وجود داشت که از آن‌جا، برنامه‌هایی برای هدف قرار دادن شهرهای امن ، چه در استان الانبار و چه استانهای همجوار، تدوین می‌شد».

الغنام تأکید کرد: «این منطقه دیگر به صحنه فعالیت و حضور یگان‌های نظامی عراق تبدیل شده است که طبق اطلاعات موجود، در آن ماموریت خود را انجام می‌دهند و تا مناطق نزدیک به مرزهای سوریه ، اردن و عربستان را پوشش می‌دهند. ما دستاوردهای بزرگی را محقق ساختیم و شاهد کاهش چشمگیری در عملیات‌های تروریستی هستیم و می‌توان گفت که دیگر بقایایی از داعش در این منطقه وجود ندارد.  تروریست‌ها دیگر در پوشش چوپان برای فرار از دست حملات ارتش عراق از مکانی به مکانی دیگر سرگردان هستند».

به گفته فرماندهی عملیات الانبار، چندین ماموریت برای انهدام شماری از خودروها و توقیف و مصادره برخی دیگر، تخریب مخفی‌گاه‌های تروریست‌ها در  صحراء الحسینیات، یکی از خطرناک‌ترین مناطق صحرای الانبار، انجام شد، و این منطقه در حال حاضر تحت کنترل کامل نیروهای ارتش عراق درآمده است.

چند ماه پیش بود که، «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار با اشاره به بازگشت عناصر داعش به عمق صحرای الانبار و ایجاد مقرهای نظامی جدید، از آغاز یک عملیات امنیتی با هماهنگی ستاد عملیات مشترک، جنگنده‌های ارتش عراق و الحشد الشعبی، بنا بر اطلاعات دقیق دریافتی در غرب الانبار خبر داد و گفت که تاکنون این عملیات نتایج خوبی به همراه داشته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول