اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برق ارزان‌قیمت به نام خانوار به کام ماینرها/ کشف ۴۶۴ دستگاه رمز ارز در خراسان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی گفت: یکی از چالش‌های اصلی صنعت برق در شرایط فعلی وجود دستگاه‌های استخراج رمز ارز است و متأسفانه تولیدکنندگان در بسیاری از موارد با استفاده از تعرفه‌های خانگی و صنعتی اقدام به تولید ارز دیجیتال می‌کنند.

برق ارزان‌قیمت به نام خانوار به کام ماینرها/ کشف ۴۶۴ دستگاه رمز ارز در خراسان‌جنوبی

مهدی دادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: دستگاه‌های تولید رمز ارز موسوم به ماینر به دلیل مصرف بالای برق باعث ایجاد اختلال در شبکه برق شهری می‌شوند.

وی بیان داشت: برای استخراج یک عدد بیت کوین به طور متوسط به بیش از ۳۰۰ مگاوات برق نیاز است که این میزان بیشتر از برق مصرفی حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی در طول شبانه‌روز است.

تاکنون ۴۶۴ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در ۶۶ نقطه استان خراسان‌جنوبی کشف و جمع‌آوری شده است

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از ابتدای طرح برخورد با استخراج‌کنندگان غیر مجاز رمز ارز تاکنون ۴۶۴ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان کشف و جمع‌آوری شده که این مهم در ۶۶ نقطه استان و غالبا با کمک گزارش‌های مردمی صورت گرفته است.

دستگاه‌های استخراج رمز چالش جدی است

دادگر با اشاره به اینکه توان مصرفی یک دستگاه ماینر ۲ تا ۳ کیلوواتی معادل توان مصرفی ۱۵ دستگاه یخچال و یا ۵ کولر آبی است، اضافه کرد: یکی از چالش‌های اصلی صنعت برق در شرایط فعلی وجود دستگاه‌های استخراج رمز ارز است و متأسفانه تولیدکنندگان در بسیاری از موارد با استفاده از تعرفه‌های خانگی و صنعتی اقدام به تولید ارز دیجیتال می‌کنند.

وی عنوان کرد: یکی از عواملی که با آن روبه‌رو هستیم گسترش رمز ارزها به عنوان یک وسیله پرمصرف و غیرمجاز در جامعه است که باعث بروز افت ولتاژ برق و در نتیجه آسیب به تجهیزات می‌شوند.

توان مجموع دستگاه‌های کشف شده در استان ۱۰۲۰ کیلووات است که این توان معادل مصرف برق حدود یک هزار و ۷۰۰ خانوار است

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌جنوبی با بیان اینکه توان مجموع دستگاه‌های کشف شده در استان ۱۰۲۰ کیلووات است که این توان معادل مصرف برق حدود یک هزار و ۷۰۰ خانوار است، مطرح کرد: تیم‌های پایش شرکت برق به صورت مرتب مصرف برق مشترکان استان را رصد می‌کنند ولی باز هم به توان مردمی درخصوص کشفیات بیشتر رمز ارزها نیاز داریم.

نحوه معرفی متخلفان

دادگر ادامه داد: مردم می‌توانند برای معرفی رمز ارزهای غیرمجاز با شماره ۱۲۱ یا مراکز برق شهرستان‌ها تماس بگیرند و اطمینان داشته باشند که ارائه اطلاعات از سوی آنان محرمانه خواهد ماند.

وی اضافه کرد: همچنین مردم می‌توانند موارد مشکوک به استفاده از رمز ارز غیر مجاز را به شماره ۶-۳۲۴۰۰۵۸۵-۰۵۶ اطلاع داده و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول