اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آغاز واکسیناسیون کارگران و کارکنان واحدهای صنعتی در ساوه

مسئول واحد بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت ساوه از آغاز واکسیناسیون کارگران و کارکنان واحدهای صنعتی در این شهرستان خبر داد.

آغاز واکسیناسیون کارگران و کارکنان واحدهای صنعتی در ساوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه نوری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز واکسیناسیون کارگران و کارکنان واحدهای صنعتی در ساوه اظهار کرد: از ۱۴ شهریورماه با تزریق ۵۰۰ دز واکسن کرونا به کارگران و کارکنان دو شرکت صنعتی این فرآیند رسماً آغاز شد.

وی افزود: از آنجا که درصد بالایی از گروه‌های هدف واکسن در صنایع حضور دارند، به‌منظور تسهیل فرآیند واکسیناسیون کرونا، تزریق واکسن به شاغلین صنایع با تشکیل تیم سیار و با حضور در واحدهای صنعتی انجام می‌شود‌.

مسئول واحد بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت ساوه با اشاره به اینکه واکسیناسیون کارگران در حال حاضر با ۴ تیم برای بالا بردن سرعت انجام می‌شود خاطرنشان کرد: پیش از این نیز با صدور مجوز واکسیناسیون صنایع قطعه‌سازی گروه سایپا و ایران‌خودرو و همچنین صنایع دارویی، واکسیناسیون کارگران صنایع در ساوه آغاز شده بود.

دبیر خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز با قدردانی از آغاز واکسیناسیون قشر کارگری در مقابل کرونا گفت: با توجه به اینکه کارخانجات در ایام شیوع پیک‌های کرونا تعطیل نبودند، واکسیناسیون این قشر باید زودتر انجام می‌شد.

داود میرزایی افزود: تا قبل از این‌همه گروه‌های پرخطر واکسن خود را دریافت کردند اما آنچه ما در خصوص واکسیناسیون کارگران انتظار داشتیم محقق نشد و تا قبل از این تنها برخی شرکت‌های با نفوذ و ارتباط موفق توانسته بودند کارگران خود را واکسینه کنند.

وی با بیان اینکه آمار ابتلا و فوت در بین اقشار کارگران بالا بوده خاطرنشان کرد: امیدواریم واکسیناسیون کارگران فارغ از شرایط سنی هرچه سریع‌تر انجام شود تا ضمن حفظ سلامت این قشر تلاشگر، جبهه اقتصادی کشور نیز پایدار بماند.

به گزارش فارس، طبق آمار اعلام شده توسط دانشکده علوم پزشکی ساوه تا پایان روز دوشنبه ۹۱ هزار و ۳۶ دز واکسن در ساوه تزریق شده که از این تعداد ۶۰ هزار و ۸۸۲ نفر دز اول و ۳۰ هزار و ۱۵۴ نفر دز دوم را دریافت کرده‌اند.

در شهرستان زرندیه نیز مجموع واکسن‌های تزریق شده در مدت زمان مشابه ۲۵ هزار و ۹۱۳ دز بوده که ۱۶ هزار و ۵۳۰ نفر دز اول و ۹ هزار و ۳۸۳ نفر دز دوم آن را دریافت کرده‌اند.

در مجموع بالغ‌بر ۱۱۶ هزار و ۹۴۹ دز واکسن در این دو شهرستان تزریق شده است که ۱۵.۸ درصد از جمعیت را شامل شده و طبق آمار حدود ۳۱ درصد از مردم این دو شهرستان دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

با این وجود اما طی روز اخیر حدود ۴۵۰ بیمار جدید از طریق تست رپید و پی سی آر در این دو شهرستان شناسایی شده که ۴۲ نفر از این افراد در بیمارستان‌ها بستری شدند و متأسفانه در این مدت نیز ۲ نفر جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر در بیمارستان‌های ساوه ۲۳۵ و در زرندیه ۱۹ نفر بر اثر کرونا بستری هستند و آمار رسمی فوتی‌ها نیز حکایت از درگذشت ۴۹۶ نفر در ساوه و ۴۱ نفر در زرندیه از آغاز شروع این بیماری دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول