اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابع امنیتی: ارتش سوریه چهارشنبه در درعا البلد مستقر می‌شود

منابع امنیتی خبر دادند که در راستای توافق با دولت سوریه، گروههای مسلح حاضر در درعا البلد، امروز جعبه‌های مهمات، مینها، تفنگ و بی‌سیمهای خود را تحویل دادند.

منابع امنیتی: ارتش سوریه چهارشنبه در درعا البلد مستقر می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته‌های مخصوص رسیدگی به وضعیت افراد مسلح حاضر در شهر درعا واقع در جنوب سوریه، به وضعیت این افراد رسیدگی کردند.

منابع امنیتی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «گروههای مسلح حاضر در درعا البلد، امروز جعبه‌های مهمات، مینها، تفنگ و بی‌سیمهای خود را تحویل دادند».

به گفته این منابع، سرویسهای امنیتی سوریه، 120 قبضه سلاح، موشکهای دوش‌پرتاب و سایر سلاحهای فردی از افراد مسلح تحویل گرفتند.

منابع مذکور خبر دادند، امروز به وضعیت 401 نفر از افراد مسلح در درعا البلد رسیدگی شد. بسیاری از این افراد مسلح بودند. تا کنون به وضعیت حدود 850 نفر رسیدگی شده است.

به گفته این منابع، عملیات رسیدگی به وضعیت افراد مسلح تا زمان ورود ارتش سوریه به درعا متوقف شده است؛ زیرا نیروهای سوری باید در ایست‌وبازرسیهای درعا البلد مستقر شوند.

 این منابع پیش‌بینی می‌کنند که ارتش سوریه چهارشنبه (فردا) در درعا مستقر خواهد شد. البته ارتش سوریه در مناطق«طریق السد» و اردوگاه مستقر نخواهد شد؛ زیرا هنوز افراد مسلحی حضور دارند که حاضر به پذیرش توافق با ارتش سوریه نشدند.

این منابع در پایان تأکید کردند، احتمالا این افراد در ضمن بند مخالفان توافق قرار خواهند گرفت و به همین دلیل به شمال سوریه منتقل خواهند شد.

پیش از این نیز افراد مسلح با دولت سوریه توافق کرده بودند، ولی با تحریکهای رژیم صهیونیستی، توافق را زیر پا گذاشتند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول