اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نجفی: اساسنامه‌های شرکت‌های دولتی به منظور جلوگیری از پرداخت‌های غیرمتعارف بازنگری شود

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: انتظار است اساسنامه شرکت‌های دولتی مجددا به جهت جلوگیری از پرداخت‌های غیرمتعارف و حقوق‌های نجومی مورد بازنگری قرار گیرد.

نجفی: اساسنامه‌های شرکت‌های دولتی به منظور جلوگیری از پرداخت‌های غیرمتعارف بازنگری شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ابراهیم نجفی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (سه شنبه 16 شهریور ماه) مجلس گفت: جناب آقای رئیسی، ریاست محترم جمهور و جناب آقای خاندوزی وزیر محترم اقتصاد و امور دارایی، امروز مطالبه بحق مردم شفافیت و اجرای عدالت است. باید یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت اجرای اصل 44 قانون اساسی باشد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس اظهار داشت: امروز در بودجه سالانه کشور و در بودجه عمومی حداقل نیمی از بودجه مربوط به شرکت‌های دولتی است و امکان برنامه‌ریزی جهت چابک‌سازی دولت و سرمایه گذاری برای زیرساخت‌ها وجود ندارد.

وی افزود: امروز نظارت مجلس، دیوان محاسبات و کمیسیون اصل نود مجلس در اجرای اصل 44 بیش از پیش احساس می‌شود تا شاهد واگذاری غلط در اجرای اصل 44 از جمله مجموعه کشت و صنعت دشت مغان، نیشکر هفت تپه و کارخانه پوشش گیلان که بزرگ‌ترین کارخانه ریسندگی خاورمیانه بوده، نباشیم.

نجفی خاطرنشان کرد: به استناد بند 2 ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصویب دائمی اساسنامه سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات داخلی یا وابسته به دولت برعهده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است، لذا انتظار است اساسنامه شرکت‌های دولتی مجددا به جهت جلوگیری از پرداخت‌های غیرمتعارف و حقوق‌های نجومی مورد بازنگری قرار گیرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای دکتر قالیباف و آقای دکتر منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، خواهشمند است هر چه زودتر لایحه نظام رتبه بندی معلمان تعیین تکلیف شود. همچنین از وزارت آموزش و پرورش انتظار می‌رود با عنایت به اینکه با استناد به ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب هر گونه نیروهای آموزش و پرورش خارج از آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ممنوع است. ما شاهد اشتغال حدود 160 هزار نفر معلم در مدارس غیرانتفاعی با حداقل حقوق ماهیانه هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه معلمان شاغل در این حوزه تمام دوره‌های ضمن خدمت با مجوز آموزش و پرورش را سپری کرده‌اند و بعضا دارای سوابق بالای 15 سال هستند، در آزمون ورودی با مشکل شرایط سنی مواجه هستند که انتظار می‌رود علاوه بر اختصای سهمیه به این معلمان شرایط آنها در آزمون استخدامی مورد نظر قرار گیرد.

نجفی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول