اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

پیام وزیر خارجه افغانستان به امیرعبداللهیان

وزیر خارجه افغانستان در پیامی ضمن تبریک به حسین امیرعبداللهیان نسبت به تعمیق و گسترش مناسبات دو کشور در دوره جدید ابراز اطمینان کرد.

پیام وزیر خارجه افغانستان به امیرعبداللهیان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمد حنیف اتمر»  وزیر امور خارجه افغانستان در پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را  تبریک گفت.

وزیر امور خارجه  افغانستان در این پیام ابراز اطمینان کرد، تصدی سمت وزیر امور خارجه توسط امیرعبداللهیان زمینه تعمیق و گسترش مناسبات دوجانبه و ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی متکی بر منافع مشترک بین دو کشور همسایه، دوست و برادر ایران و افغانستان را فراهم خواهد ساخت.

به گزارش فارس، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان نیز شب گذشته (یکشنبه) با امیرعبداللهیان تلفنی گفت‌وگو کرد و خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد. (اینجا بخوانید)

گفتنی است سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره دخالت نظامی پاکستان در تحولات افغانستان و حملات شب گذشته در پنجشیر و اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از رهبران این منطقه توسط پهپادهای پاکستانی کشته شده و پاکستان شب گذشته به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حملات طالبان علیه مردم پنجشیر دخالت داشته است نیز اظهار داشت: اخباری که از پنجشیر می‌رسد، اخبار نگران کننده‌ای است. حملات دیشب به اشد وجه محکوم است. شهادت رهبران افغانستانی مایه تاسف و تأثر عمیق است.

وی با بیان این‌که دخالت خارجی را در دست بررسی داریم و باید حتما بررسی شود، اظهار داشت: تاریخ افغانستان نشان داده مداخله خارجی اعم از مستقیم و غیرمستقیم نتیجه‌ای جز شکست برای نیروی متجاوز نداشته و مردم افغانستان استقلال طلب و غیوری هستند و قطعا هرگونه مداخله خارجی محکوم است. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول