اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

غروب پاراتیروکمان در سرزمین آفتاب/ تن آرش لرزید!

پاراتیروکمان در بازی‌های توکیو نسبت به دوره گذشته عملکرد ضعیفی داشت و نژرانی های بسیاری را باعث شد.

غروب پاراتیروکمان در سرزمین آفتاب/ تن آرش لرزید!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کاروان پاراتیروکمان کشورمان در توکیو توانست یک مدال طلا توسط زهرا نعمتی و یک مدال نقره توسط رمضان بیابانی کسب کند تا نخستین مدال کامپوند در پارالمپیک توسط بیابانی به ثبت برسد اما تیم میکس ریکرو با ترکیب زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی از کسب مدال بازماند.

نگاهی کوتاه به نتایج کسب شده حاکی از این است که با توجه به نفرات اعزامی، عملکرد کلی مطلوب و قابل دفاع نبود چرا که اگر تک مدال زهرا نعمتی را کنار بگذاریم، بقیه بسیار ضعیف عمل کردند. رحیمی که در ۲۰۱۶ ریو مدال طلا گرفته بود، در پارالمپیک توکیو نتوانست حتی از نخستین مرحله صعود کند.

علی منشازاده نیز در کامپوند انفرادی تا مرحله یک هشتم پیش رفت و نتوانست نمایش قابل قبولی ارائه دهد. در کامپوند زنان هم فرزانه عسگری همین نتیجه را داشت و به کارش در پارالمپیک پایان داد.

به نظر می‌رسد در این دوره، تیم پاراتیروکمان با بحران فنی روبه رو شده‌؛ به طوری که حتی مربیان ملی هم نتایج کسب شده را باور نداشتند. کمانداران که در بازی‌های ۲۰۱۶ ریو ۲ طلا، یک نقره و یک برنز داشتند، در این توکیو با عقب گردی قابل توجه یک طلا و یک نقره کسب کردند.

مجید کهتری سرمربی تیم درباره عملکرد کمانداران در بازی‌های توکیو گفته بود: طبیعی است که راضی کننده نیست. البته همه امکانات برای تیم ما فراهم شده بود. کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون هر آنچه که خواستیم، فراهم کردند و تیم هم هر آنچه در توان داشت ارائه کرد و حتما اگر قصوری هست، متوجه بنده است. 

وی درباره عملکرد ضعیف رحیمی گفته بود: استرس رحیمی خیلی بالا بود و نتوانست خودش را کنترل کند. من در جریان مسابقه خیلی تلاش کردم به او کمک کنم، اما به نتیجه نرسیدیم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و برای ما این نوع تیر زدن واقعاً غیرمترقبه بود. 

با توجه به صحبت‌های کهتری، اینطور به نظر می‌رسد از نظر بحث روانی برنامه‌ریزی لازم انجام نشده چرا که در غیر اینصورت مربی تیم ملی استرس را دلیل ناکامی رحیمی عنوان نمی کرد.

تک مدال‌های کسب شده توسط برخی ورزشکاران مانند زهرا نعمتی باعث شده تا مقامات دلشان را به این ستاره‌ها خوش کنند اما این موضوع را مد نظر قرار نداده‌اند که با بازنشستگی آنها، ورزشکاران جایگزینی هستند که در میادین بین‌المللی پرچم کشورمان را بالا ببرند یا خیر؟

آیا به این فکر شده که اگر روزی نعمتی‌ها و جوانمردی‌ها قصد خداحافظی داشته‌ باشند، ورزشکاری هست که بتواند این طلاها را تکرار کند؟ ۳ سال به پارالمپیک پاریس زمان باقیست و در آینده‌ای نزدیک مسابقات کسب سهمیه هم آغاز خواهد شد. آیا مسئولان مربوطه به فکر برنامه‌ریزی هستند؟

کشوری که در تاریخ خود آرش کمانگیر را داشته که افتخار ایران زمین است و این رشته در دین هم اسلام توصیه شده، شایسته نیست چنین نتایجی در مسابقات و بازی‌های مهم رقم بخورد. باید دید مدیران ورزش کشور چه برنامه‌ای برای فرار از بحران خواهند داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول