اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دین داری، عدالت و عقلانیت از هم جدا نیستند

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علامه با بیان اینکه دین داری، عدالت و عقلانیت از هم جدا نیستند، گفت: مقام معظم رهبری بر معنویت و دین‌داری در کنار عدالت تاکید دارند و هم بر عقلانیت در کنار عدالت.

دین داری، عدالت و عقلانیت از هم جدا نیستند

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی، در دومین نشست از سلسله نشست های تخصصی فصل تحول با عنوان «گفتمان دولت سیزدهم؛ عدالت و عقلانیت» که در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، گفت: رهبر انقلاب توجه ویژه‌ای به گفتمان‌سازی دارند و در فرمایشاتشان با نخبگان دانشگاهی و حوزوی بر این مهم تاکید داشتند.

وی افزود: همچنین نیاز به تحول علوم انسانی، تبیین علمی مسائل و مشکلات کلان در حوزه مدیریت کلان کشور را مورد تاکید قرار دادند. این تاکیدات و مطالبات جدی، راهنمای مسیر حرکت نظام دانشگاهی و حوزوی است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علامه با اشاره به اینکه همیشه عدالت مقوله‌ای بوده که مورد تاکید مصلحان، اندیشمندان و رهبران سیاسی و دینی در دنیا بوده، گفت: جملگی این تیپ اشخاص با تاکید بر برافراشتن پرچم عدالت در جوامع ظهور کردند. بعضا این بحث‌ها با نگاه‌های مارکسیستی و سوسیالیستی مطرح می‌شدند و برخی باور کردند این‌ها راه‌های برون‌رفت از مشکلات است.

اکبری اقدم افزود: در آموزه‌های دینی، قرآن و روایات تاکیدات جدی  داریم که هم ابعاد و زوایای مختلف این بحث را تبیین می‌کند و هم ارائه طریق دارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری هم بر معنویت و دین‌داری در کنار عدالت تاکید دارند و هم بر عقلانیت در کنار عدالت.

وی تصریح کرد: اگر این سه مورد در کنار یکدیگر قرار بگیرند منشا رشد و تعالی را به وجود خواهند آورد.

وی گفت: مقام معظم رهبری بر اینکه عدالت باید به یک گفتمان نخبگانی تبدیل شود تاکید دارند. گفتمان‌سازی در اولین حرکت باید از جامعه نخبگانی سرچشمه گیرد.

اکبری اقدم با بیان اینکه دینداری، معنویت، عقلانیت و عدالت در کنار هم موثر هستند، گفت: رهبر انقلاب، امام خمینی (ره) را تحول برانگیز، تحول آفرین و تحول خواه معرفی می‌کنند؛ لذا بر همین اساس مسئولان ما باید این ویژگی‌ها را دارا باشند. شعار دولت جدید برقراری عدالت است و دغدغه این موضوع را دارد که امیدواریم بتواند موفق عمل کند. ما نیازمند این هستیم که عدالت از نگاه قرآن، روایات، حضرت امام و مقام معظم رهبری تبیین علمی درون گفتمانی شود. همچنین تعامل بین حوزه، دانشگاه، بدنه جامعه و مسئولین نیز موثر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول