اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری آیین «روضه شهید؛ خانه شهید» در قم

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از برگزاری آیین روضه شهید خانه شهید در جوار خانه شهیدان و جانبازان قمی خبر داد.

برگزاری آیین «روضه شهید؛ خانه شهید» در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به برگزاری آیین «روضه شهید؛ خانه شهید»  اظهار کرد: هدف اصلی این طرح ها تعظیم شعائر حسینی(ع) و تکریم خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران است که امسال هم به دلیل شرایط خاص کرونایی و محدودیت برپایی مجالس و محافل سوگواری در فضاهای سربسته در جوار منازل شهدا و در فضاهای باز و غیرمسقف به اجرا در می آید.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی ادامه داد: طرح روضه شهید خانه شهید از دهه دوم محرم سال جاری آغاز شده و تا پایان سال و در مناسبت های مختلف با رعایت کلیه ضوابط بهداشتی مقابله با کرونا و حفظ فاصله اجتماعی در جوار خانه شهیدان گرانقدر شهر به اجرا گذاشته می شود.

وی عنوان کرد: در قالب این برنامه معنوی مراسم مداحی، مرثیه سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) اجرا شده و فضای روح بخشی در محلات و کوچه ها و منازل خانواده شهدای شهر مقدس قم ایجاد می شود.
مقیمی ابراز کرد: در طرح روضه شهید خانه شهید از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، شهدای آتشنشان، شهدای سلامت و شهدای امنیت تقدیر به عمل آمده و گوشه ای از قدرشناسی مردم ولایت مدار قم از جان گذشتگی های ناتمام خانواده شهدا به صورت عملی به تصویر کشیده می شود.

وی با اشاره به استقبال همسایگان و مردم محله از طرح روضه شهید خانه شهید گفت: این طرح از ابتدا به دلیل برگزاری در محوطه باز و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و شیوه نامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا با استقبال ویژه شهروندان همراه شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: تاکنون از این مجموعه برنامه، مراسم روضه خوانی در جوار بیوت معظم شهیدان علی سلیمانی و شهید حجت الاسلام دامغانی، شهید محمود مختاری شهید ناجا علیرضا همایی فصیح، شهید سلامت احمد سلیم آبادی و شهید مدافع حرم محمدمهدی مالا میری ترتیب یافته است.

وی بیان کرد: طرح روضه شهید خانه شهید شامل برپایی مراسم معنوی روضه خوانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جوار منزل شهدای عظیم الشأن، جانبازان و ایثارگران گرانقدر شهر مقدس قم به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و با همکاری بسیج مداحان و هیئات استان همزمان با ایام عزاداری ماه محرم و صفر تا پایان سال جاری در محلات مختلف شهر مقدس قم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول