اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ایران - عراق؛ امیدوار به هنرنمایی ملی‌پوشان/ اشتباه ممنوع!

تیم ملی فوتبال ایران در دومین مسابقه انتخابی جام جهانی 2022 سه‌شنبه ساعت 22:30 در کشور قطر به مصاف تیم عراق می‌رود.

ایران - عراق؛ امیدوار به هنرنمایی ملی‌پوشان/ اشتباه ممنوع!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی کشورمان بدون بازی تدارکاتی و بدون تمرین مناسب وارد مرحله سوم مقدماتی انتخابی جام جهانی شد. با این حال به لطف توانایی بازیکنان در روزی که خوب نبودیم و حتی اسکوچیچ سرمربی تیم ملی هم به دلیل کرونا غایب بود، به پیروزی رسیدیم. اوضاع تیم ملی با همان تک گل علیرضا جهانبخش بهار شد و در روز اول مسابقات با یک تک گل سه امتیازی صدرنشین گروه شدیم. 

اما سه‌شنبه شب مسابقه‌ای به مراتب‌ سخت‌تر از بازی با سوریه داریم. عراق از نظر کیفیت بازیکنان و کار تیمی بسیار برتر و قدرتمند‌تر از سوریه است.  هرچند در خرداد ماه امسال عراق را در دور دوم مسابقات شکست دادیم اما قطعا حریف فردا شب ما با عراق سه ماه پیش تفاوت‌های بسیاری دارد. دیک ادوکات هلندی هدایت تیم عراق را برعهده گرفته و دو اردوی خوب خارجی در ترکیه و اسپانیا برای این تیم برگزار کرده است. مربی کاربلد هلندی برعکس سرمربی تیم ملی به اندازه کافی وقت داشته تا با بازیکنان عراقی کارهای تمرینی دلخواهش را انجام بدهد.

همه این مسایل بیانگر این است که عراق قدرتمند‌تر از گذشته شده اما ما بازهم بر روی توانایی‌های فردی بازیکنان‌مان و غیرت ایرانی حساب می‌کنیم. بازهم امیدواریم که لژیونرهایمان با درخشش خود دومین برد مهم و حساس برای تیم ملی به ارمغان بیاورند و دل مردم کشورمان را شاد کنند. در این روزهای سخت کرونایی، فوتبال و بردهای ملی می‌تواند همچنان باعث نشاط اجتماعی و اتحاد ملی بیشتر شود. مردم ما تیم ملی کشورشان را دوست دارند و با بردهایش از ته دل شاد می‌شوند. بنابراین بازیکنان می‌دانند مقابل عراق باید مثل همیشه با تمام توان بازی کنند و بدانند که با پیروزی تیم ملی چه خدمت بزرگی به مردم کشورشان می‌کنند. 

تیم ملی در صورت برد همچنان صدرنشین گروه باقی می‌ماند و بالاتر از کره جنوبی سرسخت‌ترین حریف‌مان خواهد ایستاد. درواقع شکست دادن عراق یک تیر با دو نشان است زیرا باعث خواهد شد از نظر روحی و روانی نسبت به کره‌ای‌ها برتر باشیم. در این مسابقه سردار آزمون هم به ترکیب تیم ملی برمی‌گردد و این مساله خط حمله تیم ملی را زهردارتر خواهد کرد.

تنها مشکل تیم ملی نداشتن تمرین و هماهنگی کافی است. خوشبختانه اسکوچیچ هم از روز گذشته به جمع ملی‌پوشان اضافه شده و تمرینات را زیر نظر گرفته است اما سرمربی تیم ملی هم باید بداند که کوچکترین اشتباه مقابل عراق می‌تواند تبعات سنگینی برای تیم ملی داشته باشد. بازی با عراق جای آزمون و خطا نیست! دیگر نمی‌توان یک بازیکن چپ پا را به عنوان دفاع راست! استفاده کرد. بنابراین در این بازی حساس هم کادرفنی و اسکوچیچ و هم بازیکنان باید با صدرصد تمرکز به مصاف حریف سختکوش بروند. 

عراق مثل تیم ملی کشورمان شانس صدرنشینی دارد و ادوکات می‌خواهد علم و هنر مربیگری اش را به رخ بکشد بنابراین عبور تیم ملی کشورمان از این حریف سختکوش دشوار است اما غیرممکن نیست. هرچند اگر در این بازی امتیاز از دست بدهیم هم دنیا به آخر نمی رسد و 8 بازی دیگر پیش رو داریم.تیم داوری این مسابقه هم از چین است. با این حال بازیکنان ما نباید به داور کاری داشته باشند و مدام به جای تمرکز روی کارشان با داور چانه بزنند اتفاقی که باعث شد در جام ملت‌ها مقابل ژاپن به سختی مجازات شویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول