اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

جاده‌های غیراستاندارد در شرق کرمان|گره 18 ساله سه‌راهی مرگ در گنبکی ریگان گشوده نمی‌شود

سه راهی فتحیه در بخش گنبکی ریگان که تا جاده ترانزیت ریگان- چابهار ۵ کیلومتر فاصله دارد و تعدادی روستا را به مرکز شهر گنبکی متصل می‌کند، به دلیل ساماندهی نشدن طی 18 سال هر روز شاهد حوادثی است و تاکنون صدها کشته داده است.

جاده‌های غیراستاندارد در شرق کرمان|گره 18 ساله سه‌راهی مرگ در گنبکی ریگان گشوده نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان است که دارای نقاط حادثه‌خیز زیادی است که ده‌ها شهروند ریگانی را به کام مرگ کشانده است.

هرچه به شرق استان کرمان نزدیک‌تر می‌شویم؛ به راه‌های خاکی غیراستاندارد برخورد می‌کنیم؛ در حالی که راه، یکی از زیرساخت‌های توسعه اقتصادی مناطق است.


اما در این بین نقاطی هم در شهرستان وجود دارد که علی‌رغم آسفالته بودن، نقاطی حادثه‌خیز هستند که یکی از این نقاط سه راه فتحیه بخش گنبکی ریگان است که این نقطه به گفته اهالی تاکنون صدها کشته و مجروح برجای گذاشته است.

این سه راهی که تا جاده ترانزیت ریگان- چابهار ۵ کیلومتر فاصله دارد و تعدادی روستا را به مرکز شهر گنبکی متصل می‌کند، به دلیل ساماندهی نشدن هر روز شاهد حوادثی است.

در آخرین حادثه این جاده دو فرزند یک خانواده چهارنفره یتیم شدند.

به گفته مسؤولان بخش گنبکی، موضوع این نقطه، ۱۸سال است که در شورای ترافیک مطرح می‌شود و از ساماندهی آن خبری نیست.

درخواست خانواده‌های داغدار از مسؤولان/جلوی این حوادث را بگیرید

محمد غلامی یکی از اهالی این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان تصریح کرد: برادرم را در این سه راهی به‌دلیل کم‌کاری مسوؤولان طی ۱۸سال، از دست دادم. بارها به مسؤولان اعلام کردیم این نقطه را ساماندهی کنند؛ اما هیچ کس تلاشی انجام نداد.

زهرا ابولی که خواهرش را در این نقطه حادثه‌خیز از دست داده است هم از مسؤولان درخواست رسیدگی کرد تا دیگر شاهد از دست رفتن عزیزان‌شان نباشند.

تخصیص ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی نقطه حادثه‌خیز سه راه فتحیه

امین باقری فرماندار ریگان هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان با بیان اینکه شهرستان ریگان کمترین میزان راه آسفالته را در استان دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه این شهرستان ورودی استان از سمت سیستان و بلوچستان است، بیشترین ترافیک را در شرق استان دارد.

وی عنوان کرد: در شهرستان نقاط حادثه‌خیزی وجود دارد که تمامی تلاش ما ساماندهی این مناطق است و برای رفع نقطه حادثه‌خیز سه راه فتحیه گنبکی ۳۵ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

باقری افزود: راه‌های بخش گنبکی جوابگوی ترافیک این بخش نیست و ما در محورهای فرعی شاهد حوادث دردناکی هستیم که نیاز به آسفالت معابر است.

فرماندار ریگان بیان داشت: از ابتدای امسال ۱۸ تصادف در بخش گنبکی رخ داده است و بیشترین فوتی‌های تصادفات مربوط به این بخش است.

افتخاری فرمانده پلیس راه ریگان نیز گفت: بیشترین تصادفات در شهرستان در بخش گنبکی است، نداشتن شانه جاده، ساماندهی نشدن سه راه فتحیه، نبود علائم در جاده و... از جمله دلایل بیشترین تصادفات در بخش گنبکی است.

وی افزود نداشتن روشنایی در ورودی محورها و نداشتن چراغ چشمک‌زن از دیگر دلایل تصادفات در بخش گنبکی است.

گزارش از: موسی ملائیان

انتهای پیام/۸۰۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول