اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

میزگرد | جدال قهرمانان خراسان‌جنوبی با سدی از مشکلات/ ارائه چالش‌های قهرمانی و راهکاری برای رفع آن‌ها

قهرمانان برای موفقیت و پیشرفت در خراسان‌جنوبی با سدی از مشکلات روبه‌رو هستند که اگر می‌خواهیم قهرمان‌های بیشتری داشته باشیم و شاهد درخشش در سطوح ملی و فراملی باشیم باید این مشکلات رفع شود.

میزگرد | جدال قهرمانان خراسان‌جنوبی با سدی از مشکلات/ ارائه چالش‌های قهرمانی و راهکاری برای رفع آن‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس، در میزگرد کنونی چالش‌های قهرمانان از زبان خود قهرمانان استان که چندین مدال ملی و فراملی داشتند، مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی برای رفع این مشکلات و قهرمان‌پروری ارائه شد.

از جمله مشکلات ورزشکاران استان خراسان‌جنوبی می‌توان به کم بودن مسابقات، تخریب قهرمانان، نبود علم روز در ورزش استان، بالا بودن هزینه‌ها، نبود حمایت‌ها، کمبود مربیان متخصص و به‌روز، ماندگاری بالای مدیران هیئت‌ها بدون عملکرد و برنامه، عدم معرفی و نمایش ورزش در صدا وسیما، نبود اسپانسر، نبود مدیران مردمی، نبود تجهیزات و امکانات و زیرساخت ها اشاره کرد.

همچنین برای قهرمان‌پروری نیاز است که برنامه‌ریزی‌های درستی برای پرورش، حفظ و نگهداشت ورزشکاران انجام شود و توجه به مربیان، ایجاد مرکز استعدادیابی، ایجاد انگیزه و تشویق و حضور مربیان متخصص از دیگر موارد مورد اهمیت در این زمینه است که مسئولان لازم است به آن‌ها توجه کنند.

مشکل نبود مدیر مردمی

«محتشم خزیمه» قهرمان پرورش‌اندام در این میزگرد، گفت: در بخش مدیریت یکی از مشکلات نگاه از بالا به پایین است که این نوع نگاه نباید وجود داشته باشد و مدیر باید مردمی و در بطن جامعه باشد و از وضعیت ورزشکاران، قهرمانان و مردم اطلاع داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه درب اتاق مدیران لازم است که بر روی جامعه هدف باز باشد، اظهار داشت: چندین مرتبه از مدیرکل ورزش و جوانان استان درخواست دیدار داشتیم که قبول نکردند و در نهایت یک بار جلسه‌ای برگزار شد که بازخورد خوبی نداشت.

به گفته وی مدیران بالادستی فراوانی داریم در استان که درب اتاق آن‌ها به روی مراجعه‌کنندگان همواره باز است و مشکلات را برطرف می‌کنند و همچنین افرادی که از مجموعه خود اداره‌کل، انتقاد می‌کنند تبعید می‌شوند و این در حالی است که انتقاد مسیر موفقیت و پیشرفت را نشان می‌دهد.

مدیران دغدغه ورزش ندارند

این قهرمان پرورش‌اندام با بیان اینکه دو نوع بودجه در ورزش وجود دارد که برای قهرمانی و همگانی است، گفت: در بودجه همگانی به بیمه‌شدگان توجه می‌شود و این بیمه‌شدگان همین بدن‌سازان و باشگاه‌های بدن‌سازی است که اکنون اصلا به آن‌ها اهمیتی داده نمی‌شود.

خزیمه در زمینه قهرمانان بیان داشت: مسئولان ورزشی قهرمانان را در حد عکس یادگاری بعد از مدال‌آوری می‌بینند و رسیدگی وجود ندارد و فقط امتیاز قهرمانان را به نفع خود استفاده می‌کنند.

به گفته وی دغدغه ورزش در مدیران وجود ندارد و زمانی که مدیر ورزشکار نباشد نتیجه همین است و شاید فقط ۵ درصد مدیران استان ورزش می‌کنند، مدیران به دنبال منافع و مناصب خود هستند و دغدغه ورزش وجود ندارد.

وی ادامه داد: در استان همجوار ما سیستان‌وبلوچستان از آنجایی که مدیران ورزشی دارد توانسته‌اند استان  خود را در رشته‌ای مانند بوکس به یک قطب تبدیل کنند و ملی‌پوش و المپیکی دارند.

خزیمه عنوان کرد: در هیئت‌ها نیز مدیران آن در چند هیئت حضور دارند و مسئولان کمیته‌های خود را افرادی پایین‌تر از خود می‌گذارند که تخصص ندارند به دلیل اینکه زیر سؤال نروند و فقط خود همه کارها را انجام دهند.

کارشکنی‌ها مانع قهرمان‌پروری

قهرمان پرورش‌اندام با انتقاد از وضعیت پایگاه قهرمانی استان، مطرح کرد: پایگاه قهرمانی فقط نام آن قهرمانی است و بیشتر همکاران اداره‌کل در آن فعالیت می‌کنند و تجهیزات پایگاه نیز فرسوده و در شأن قهرمانان نیست.

خزیمه اظهار داشت: برخی از گروه‌ها در استان وجود دارند که به تخریب قهرمانان می‌پردازند و موفقیت قهرمانان را نمی‌خواهند.

وی در بخش قهرمان‌پروری هم عنوان کرد: نونهالان و نوجوانان به تشویق و ایجاد انگیزه نیاز دارند و استعدادیاب لازم است که تخصص لازم را داشته باشد.

به گفته وی متأسفانه تا زمانی که کارشکنی‌ها باشد نمی‌توان به بخش قهرمانی زیاد پرداخت و لازم است نوع نگاه ها تغییر کند چرا که حتی برخی از هیئت‌ها نیز قهرمانان را رقیب خود می‌دانند و سنگ‌اندازی می‌کنند.

قهرمانان ویترین هیئت‌ها هستند

«مجتبی فیاض‌زاده» قهرمان جودو  و دفاع شخصی نیز با بیان اینکه قهرمانان ویترین هیئت‌ها هستند، گفت: زمانی که هیئت‌ها ویترین خود را که همان قهرمان‌ها هستند هر چه زیباتر بچینند در استان و کشور بهتر دیده می‌شوند و ورزشکاران بیشتری جذب می‌کنند ولی به این موضوع توجه نمی‌شود.

وی یکی از مشکلات بر سر راه قهرمانی را تعداد کم مسابقات دانست و افزود: ورزشکاران برای کسب تجربه و مهارت باید در تعداد مسابقات بیشماری شرکت کنند و یک مسابقه در سال این موقیعت را ایجاد نمی‌کند.

به گفته وی لازم است توجه شود که اگر در هر سال حداقل ۵ مسابقه رسمی برگزار شود ورزشکار تجربه بیشتری کسب می‌کند و با افزایش اعتماد به نفس، روحیه جنگاوری و مبارزه و تقویت تکنیک‌ها، پیشرفت و برای مسابقات جهانی آماده خواهد شد.

گرانی‌ها تیشه به ریشه قهرمانی زد

این قهرمان کشوری در رشته جودو و دفاع شخصی اظهار داشت: یکی دیگر از موارد که بر سر راه قهرمانان است تخریب و سنگ‌اندازی‌ها است که برخی افراد در هیئت‌ها وقتی یک فرد قهرمانی می‌آورد شروع به تخریب او می‌کنند و به دنبال فردی دیگر هستند تا او را به سطح قهرمانی برسانند و زمانی که او نیز به قهرمانی رسید برای او هم تخریب آغاز می‌شود.

فیاض‌زاده اضافه کرد: این در حالی است که نگهداشت قهرمان از به وجود آوردن قهرمان دیگر هزینه و زمان کمتری دارد و حتی باعث جذب دیگر ورزشکاران هم می‌شود.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای تمرین، عنوان کرد: هزینه تجهیزات و تمرین به نحوی زیاد است که ورزشکار نمی‌داند هزینه زندگی روزمره را پرداخت کند یا به دنبال قهرمانی باشد و با این مشکل قهرمان بعد از مدتی از ادامه مسیر باز می‌ماند.

به گفته وی این هزینه‌ها و گرانی‌ها تیشه به ریشه ورزش قهرمانی زده است و اداره‌کل ورزش اگر بتواند قهرمان مستعد و مدال‌آور خود را در این زمینه حمایت کند می تواند نور امیدی برای ادامه راه قهرمان باشد.

پایین بودن علم روز ورزش

قهرمان جودو و دفاع شخصی موضوع دیگر را حمل و نقل ورزشکاران دانست و گفت: ورزشکاران به مسابقات با اتوبوس اعزام می‌شوند که بدن ورزشکار در طول مسیر به شدت تحلیل می‌رود و این اصلاً مناسب نیست و یکی از دلایل افت ورزشکاران در مسابقات همین خستگی در طول مسیر است.

فیاض‌زاده ادامه داد: اگر محل برگزاری مسابقه تا مبدأ ورزشکار بیش از ۷۰۰ کیلومتر باشد نیاز است که با هواپیما اعزام شود چرا که با کمی هزینه‌کرد در این زمینه می‌توان شاهد عملکرد بهتر ورزشکاران باشیم.

وی با بیان اینکه عقب بودن از علم روز ورزشی یکی دیگر از مشکلات ورزش خراسان‌جنوبی است، عنوان کرد: در استان ورزش بیشتر به صورت سنتی است و به دلیل دور بودن از مرکز علم ورزش چندان به روز نیست.

به گفته وی راهکار این مشکل این است که مربیان باتجربه و مجرب به استان دعوت شوند تا علم مربیان و ورزشکاران را به‌روز کنند یا اردوهای مختلفی در استان میزبانی شود، همچنین می‌توان مربیان و ورزشکاران شایسته بدون جانب داری و براساس لیاقت و عملکرد به دیگر استان‌ها برای بازآموزی اعزام شوند.

تشکیل تیم عملکردسنجی هیئت‌ها

این قهرمان جودکار با اشاره به کاهش جمعیت، بیان داشت: لازم است تدابیری در این زمینه اندیشیده شود و با استعدادیابی درست و کارشناسی شده و نگهداشت قهرمانان از برهه زمانی حداقل ۵ ساله عبور کنیم.

فیاض‌زاده از اداره‌کل ورزش درخواست کرد: تیمی برای عملکردسنجی هیئت ها ایجاد شود تا اگر برای قهرمانی سنگ‌اندازی می‌کنند یا قهرمانی پرورش نمی‌دهند به دنبال ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی این مشکلات بروند.

وی ادامه داد: لازم است اگر هیئت قهرمان‌پروری ندارد یا حتی به تخریب همان تعداد قهرمان خود می‌پردازد با جلوگیری از این فعالیت‌ها دیگر نگذارند که در دوره‌های بعد کاندید شود.

به گفته وی برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری درست است که خیلی خوب است اما جزو عملکرد هیئت‌ها نیست چرا که این دوره‌ها از نظر مالی برای هیئت آورده دارد و عملکرد اصلی هر هیئت در بخش تعداد قهرمانان و تعداد بیمه‌شدگان آن رشته مشخص می‌شود.

تجدید نظر در بخش همگانی

قهرمان کشوری دفاع شخصی و جودو به بی‌برنامگی هیئت‌ها اشاره کرد و گفت: در بخش قهرمانی برنامه درستی توسط برخی هیئت‌ها وجود ندارد و این موضوع باعث شده است که زنگ تفریح دیگر استان‌ها در این مورد باشیم.

فیاض‌زاده اظهار داشت: هیئت همگانی بیشترین بودجه را دریافت می‌کند و لازم است در برنامه‌های خود تجدید نظری داشته باشد چرا که تاکنون از همایش‌های برگزار شده شناسایی استعداد وجود نداشته یا مردم را به درستی به سمت ورزش سوق نداده‌اند.

وی در بخش قهرمانی پیشنهاد داد: می‌توانند با دعوت از کارشناسان متبحر هر رشته در همایش‌ها به استعدادیابی درست بپردازند و همچنین برای تشویق قهرمانان و مردمی که در فضای باز تمرین می‌کنند، می‌توانند قدردانی‌هایی انجام دهند که از لحاظ معنوی و روحی انگیزه ایجاد می‌کند.

نیاز قهرمان‌پروری برنامه‌ریزی است

این قهرمان جودو و دفاع شخصی با تأکید بر نقش حمایتی مالی و معنوی مسئولان، اظهار داشت: نسل کنونی که قهرمانی کسب می‌کنند به دلیل عشق به ورزش است که با کمترین تجهیزات و حمایت‌ها به راه خود ادامه می‌دهند.

فیاض‌زاده ادامه داد: اما برای نسل بعد لازم است حمایت‌های معنوی و مالی در نظر گرفته شود چرا که نسل جدید از نظر روحی و روانی جنگندگی و جسارت این نسل کنونی را ندارند و با کمترین ناملایمات ورزش را رها خواهند کرد.

وی درخواست کرد: در کنار قهرمانان استان نیاز به روانشناس ورزشی است چرا که می‌تواند بسیاری از هیجانات و مشکلات ورزشکار را برطرف کند تا با روحیه بهتر و تنش کمتری به مسابقات اعزام شود.

به گفته وی همچنین برای قهرمان‌پروری لازم است به مدارس بازگردیم و با استعدادیابی حرفه‌ای و برنامه‌ریزی درست برای قهرمانی و نگهداشت آنان تلاش شود چرا که خراسان‌جنوبی استعدادهای فراوان دارد ولی برنامه درستی برای ادامه مسیر قهرمان وجود ندارد و خون ورزشکار المپیکی با ورزشکار استان متفاوت نیست بلکه تفاوت در نگاه و عملکرد مسئولان و حمایت‌ها وجود دارد.

مشکل کم بودن مسابقات

«مهدیار علیزاده» قهرمان بوکس درباره وضعیت بد رشته خود گفت: باشگاه مشخصی نداریم و تعطیل است و چون نیاز به رینگ داریم نمی‌توانیم آن را حمل کنیم و ورزشکاران در این زمینه به دلیل آشنا نبودن با رینگ به مشکل برمی‌خورند.

وی بیان داشت: در خراسان‌جنوبی استعدادهای خوبی داریم که حمایت نمی‌شوند و یکی از مشکلات اصلی کم بودن مسابقات است.

به گفته وی تمرین فقط ۴۰ درصد و مبارزه و کسب تجربه ۶۰ درصد در قهرمانی تأثیر دارد که ورزشکاران استان در این زمینه محروم هستند و اگر بخواهند به مسابقات بروند باید خود هزینه‌ها را پرداخت کنند و ورزشکاران استان از نظر مالی در مضیقه هستند.

نیاز به مربی متخصص کشوری

این قهرمان بوکس اظهار داشت: حمایت‌ها خیلی کم است و ورزشکارانی که بدون آمادگی به مسابقات انتخابی اعزام می‌شوند بیشتر آسیب‌دیدگی دارند چرا که ورزشکاران دیگر استان‌ها تمرین‌های بسیاری دارند.

علیزاده عنوان کرد: تمرکز از مسابقات کشوری باید برداشته شود و لازم است که سطح نگاه و تمرینات برای مسابقات آسیایی و جهانی در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: برای قهرمان‌پروری نیاز به مربیان کشوری متخصص داریم، همچنین باید حمایت‌ها بیشتر شود تا بتوان درخشش داشته باشیم.

نبود معرفی ورزش و قهرمانان

«مریم‌السادات اصغری» قهرمان دو و میدانی هم مشکل را در نبود معرفی و نمایش ورزش در صدا و سیما دانست و عنوان کرد: با معرفی رشته‌های ورزشی می‌توان در بخش جذب ورزشکاران و رونق بخشیدن ورزش کمک کرد.

وی افزود: همچنین قهرمانان استان نیز معرفی نشده‌اند و مردم از وجود قهرمانان اطلاعی ندارند تا به سمت آن ورزش بروند.

به گفته وی هیچ تفاوتی بین ورزشکار مبتدی با قهرمانان حرفه‌ای نیست و قهرمان حرفه‌ای مانند من هیچ هزینه و حمایتی دریافت نمی‌کند و ورزشکار مبتدی وقتی نبود حمایت‌ها را می‌بیند انگیزه‌ای برای ورود به بخش قهرمانی ندارد.

نبود مربی زیر نظر هیئت

این قهرمان دو و میدانی کار نبود حمایت از مربیان را مشکل بعدی عنوان کرد و گفت: از مربیان برای تمرین ورزشکاران در فضاهای مختلف مانند پیست دو و میدانی هزینه‌های هنگفت دریافت می‌کنند که باعث بی‌انگیزگی مربیان می‌شود.

اصغری مطرح کرد: در برخی از رشته‌ها مانند دو و میدانی هیئت مربی زیر نظر خود ندارد و برای تمرین با مربی باید هزینه‌های بالایی خود ورزشکار پرداخت کند که اگر مربی زیر نظر هیئت باشد خیلی به ورزشکار کمک می‌کند.

به گفته وی فضای خالی بین قهرمان و هیئت وجود دارد که قهرمان به حال خود رها شده است و هیئت و مسئولان زمانی که مدال کسب می‌کنیم همان لحظه به سراغ ما می‌آیند و قبل از مسابقه و بعد از مسابقه دیگر کسی ما را نمی‌شناسد و جویای حال قهرمان نیستند.

وی در بخش قهرمان‌پروری پیشنهاد داد: اگر هر هیئت ورزشکاران خود را به درست معرفی کند و از آنان حمایت داشته باشد می‌توان به جذب ورزشکاران امیدوار باشیم.

مشکل مدیریت طولانی برخی از هیئت‌ها

«فهمیه دره‌کی» قهرمان تکواندوکار یکی از مشکلات در هیئت‌های ورزشی استان را مدیریت طولانی مدت برخی از هیئت‌ها دانست و گفت: برخی از هیئت‌ها به ملک شخصی تبدیل شده است که درست نیست.

وی تصریح کرد: اصول مدیریتی بر ۴ سال فعالیت تأکید دارد و دور دوم فرد اگر توجیه منطقی داشته باشد باید ادامه‌دار شود.

به گفته وی فردی که تمام هنر و عملکرد خود را در ۴ سال نشان داده است و دیگر برنامه ارتقایی برای دوره‌های بعد ندارد نباید کاندید شود یا اداره‌کل ورزش باید جلوی این کار را بگیرد.

توجه به مربیان برای قهرمان‌پروری

این قهرمان تکواندوکار در بخش بانوان بیان کرد: مشکل اینجا است که ورزش بانوان بیشتر در بیرجند متمرکز شده است و شهرستان‌های اندکی وجود دارد که در قهرمان پروری بانوان فعالیت جدی داشته باشند و باید در این زمینه برنامه‌هایی اندیشیده شود.

دره‌کی به تعطیلی باشگاه‌ها به دلیل کرونا اشاره کرد و گفت: باعث عقب‌افتادگی بسیاری شده است و حداقل باید برای قهرمانان رشته‌های ورزشی باشگاه‌هایی در نظر گرفته شود اما هیچ حمایتی قهرمانان نشده‌اند.

وی تأکید کرد: در بخش قهرمان‌پروری تا زمانی که به مربیان توجه نشود قهرمانی نخواهیم داشت چرا که مربیان سازندگان قهرمانان هستند.

فرسودگی تجهیزات ورزشی

«سعید علیزاده» قهرمان سه‌گانه نیز با انتقاد از وضعیت تجهیزات گفت: در رشته‌ای مانند ما به دوچرخه نیاز داریم که فرسوده و قدیمی شده است و درخواست دوچرخه کردیم ولی نه استانداری، نه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نه اداره‌کل کاری انجام ندادند.

وی با اشاره به اینکه یک استخر مختص قهرمانان در استان وجود ندارد، عنوان کرد: همچنین در قانون آمده که باید یک سانس استخرهای زیرمجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان به ورزش‌های آبی تعلق داشته باشد که در استان اینگونه نیست و مشکل تجهیزات فقط برای رشته سه‌گانه نیست و دیگر رشته‌های ورزشی نیز از این مشکل رنج می‌برند.

از ورزش خداحافظی می‌کنم

این قهرمان سه‌گانه اعلام کرد: اگر حمایت‌ها به اینگونه باشد و تجهیزاتی مانند دوچرخه برای من ورزشکار فراهم نشود از ورزش حرفه‌ای خداحافظی خواهم کرد و دیگر در هیچ مسابقه‌ای شرکت نمی‌کنم.

علیزاده بیان کرد: مدیران ورزش استان می‌گویند در ابتدا مدال بیاورید تا بعد از شما حمایت کنیم ولی ورزشکاران مدال هم کسب می‌کنند و بعد این قول‌ها به فراموشی سپرده می‌شود.

وی در زمینه اسپانسری نیز بیان داشت: مسئولان ورزشی باید با بخش خصوصی رایزنی داشته باشند تا با ایجاد مشوق‌ها و معرفی قهرمانان آنها را به این سمت سوق داد.

نگاه محدود کشوری برای قهرمانی

«علی اشتری» قهرمان پرش طول با بیان اینکه مشکل نگاه مسئولان است که ورزشی نیست، گفت: نمونه غیرورزشی بودن مسئولان این است که با وجود تعطیلی باشگاه‌ها هیچ مسئولی با قهرمان تماس نگرفت تا ببیند در این مدت چگونه تمرین می‌کند و چه مشکلاتی دارد.

وی نگاه کشوری مربیان و مسئولان ورزشی استان را مشکل بعدی دانست و افزود: مربیان استان حد ایده‌آل آنان قهرمانی ورزشکار در کشور است و دیگر برای بعد از آن نه برنامه‌ای دارند و نه توانایی که باعث رشد او در مسابقات فراملی شوند.

به گفته وی نبود مربی متخصص از مشکلات اساسی است  و باید مربیان متخصص در استان وجود داشته باشند که با علم روز ورزشکار را برای سطوح بالای قهرمانی آسیایی و جهانی آماده کنند و ورزشکاری مانند من مربی از دیگر استان نداشته باشند.

اشتری در زمینه مشکلات بانوان ورزشکار هم عنوان کرد: مشکلات بانوان چندین برابر آقایان است و یکی از این مشکلات مربی متخصص است که باید از یک سطح به بعد برای پیشرفت با مربی آقا تمرین کنند و در تمام کشور اجرایی می‌شود ولی در خراسان‌جنوبی مشکل دارد که لازم است مسئولان چاره‌اندیشی داشته باشند.

ایجاد مرکز استعدادیابی

این قهرمان پرش طول اظهار داشت: عدم ورود دستگاه‌های اداری و بخش خصوصی در زمینه اسپانسری از دیگر مشکلات است که قهرمان خود نباید به دنبال جذب اسپانسر باشد بلکه هدف او باید قهرمانی آسیایی و جهانی و المپیکی باشد و نگرانی در زمینه مسائل مالی نداشته باشد.

اشتری در زمینه قهرمان‌پروری و استعدادیابی عنوان کرد: مرکزی برای استعدادیابی در استان نداریم که یکی از مشکلات اساسی است و لازم است در این زمینه فکری اندیشیده شود، همچنین برای استعدادیابی برخی از رشته‌های ورزشی فقط یک بنر در سطح شهر نصب می‌شود که کارایی چندانی ندارد.

وی درخواست کرد: افرادی با شایستگی بالا در سمت‌های مدیریتی و کمیته‌ای منصوب شوند که تجربه کافی داشته باشند چرا که فاصله زیادی بین ورزشکار و مسئولان وجود دارد.

به گفته وی کمبود و نبود تجهیزات پیشرفته و به‌روز در خراسان‌جنوبی از دیگر مسئولان ورزشکاران است که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و باید مسئولان در این زمینه فکری بیندیشند.

و اما...

قهرمانان بهتر از هر مسئولی از مشکلات و نیازها مطلع هستند و نقطه نظرات آن‌ها می‌تواند در پیشرفت ورزش استان نقش به‌سزایی داشته باشد و لازم است علاوه بر مدیران ورزشی دیگر مسئولان استانی از استانداری، فرمانداری و شهرداری به بخش ورزش ورود پیدا کرده تا بتوانیم با استفاده از فرصت ورزش نه تنها در قهرمان‌پروری نقشی داشته باشیم بلکه خراسان‌جنوبی را به اینگونه در کشور و جهان معرفی کنیم.

همچنین با وجود ارسال سؤالات به اداره‌کل ورزش و جوانان تا زمان انتشار این میزگرد به سؤالات خبرنگار پاسخی داده نشد.

این سؤالات شامل موارد فوق بود. برنامه اداره‌کل ورزش در موضوع قهرمان‌پروری چیست؟ گلایه ورزشکاران از بی‌برنامگی برخی هیئت‌ها در قهرمان‌پروری و نگهداشت قهرمانان که آیا می‌شود اداره‌کل در این زمینه وارد شود و عملکرد هیئت‌ها را مورد سنجش قرار دهد و چرایی بی‌برنامگی مورد سؤال قرار گیرند و اینکه چرا برای قهرمانان سنگ‌اندازی انجام می‌شود که آیا سازوکاری می‌توان در این زمینه داشت؟ ما قهرمانان کشوری آنچنان نداریم آیا اداره‌کل می‌تواند در موضوعات مالی برای نگهداشت قهرمانان حمایت‌هایی داشته باشد؟ با وجود تعطیلی باشگاه‌ها برای قهرمانان فکری اندیشیده شده است؟ افرادی رئیس هیئت هستند که چندین دوره این سمت را دارند و پیشرفتی در بخش قهرمانی نداشته‌اند آیا اداره‌کل نمی‌تواند برای دوره‌های بعدی از ورود آنان جلوگیری کند؟ آیا برای ایجاد مرکز استعدادیابی متمرکز فکری شده است؟

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول