اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نامه نمایندگان به خاندوزی درباره ارائه گزارش وزارت اقتصاد پیرامون حساب منابع و مصارف

جمعی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به وزیر اقتصاد تاکید کردند که در ارائه گزارش عملکرد 6 ماهه وزارت اقتصاد مبنی بر ثبت و نگهداری حساب منابع و مصارف کوتاهی شده است.

نامه نمایندگان به خاندوزی درباره ارائه گزارش وزارت اقتصاد پیرامون حساب منابع و مصارف

سید محسن دهنوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در لایحه بودجه 1400 کل کشور منابعی را برای ایجاد و توسعه اشتغال، تولید و کارآفرینی پیش بینی کرده بودیم.

وی افزود: به دنبال این تصمیم مجلس نامه‌ای به خاندوزی وزیر اقتصاد زدیم و بر این اساس گزارش عملکرد 6 ماهه وزارت اقتصاد مبنی بر ثبت و نگهداری حساب منابع و مصارف و تحقق اهداف این تبصره را خواستار شدیم.

دهنوی در ادامه تاکید کرد: طی ماه‌های آینده باید کاستی‌های فوق سریعا جبران شود.

به گزارش فارس، متن نامه جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون صنایع به وزیر اقتصاد به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای سید احسان خاندوز
وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

با سلام و احترام؛

همان گونه که مستحضرید بیکاری از بزرگ‌ترین مصیبت‌های امروز کشور است که راه حل غلبه بر این معضل در اشتغال و تولید نهفته است و این موضوع همواره مورد تایید و تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است؛ لذا مجلس شورای اسلامی در تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 به جهت اجرای رهنمودها و فرامین رهبری اقدام به پیش بینی منابعی برای ایجاد و توسعه اشتغال، تولید و کارآفرینی کرد.

جنابعالی نیز که در دوران نمایندگی یکی از فعال‌ترین و صاحب‌نظران در جریان تصویب بودجه و اصلاح لایحه پیشنهادی دولت بوده‌پیشنهادی قطعا از اهمیت تخصیص این منابع و اجرای صحیح این بند از قانون بودجه سال 1400 مطلع هستید. ضروری است ذکر شود که اجرای صحیح این بند قانون می‌تواند کمک شایانی به رفع بیکاری و فقر و تقویت بخش حقیقی اقتصاد کند.

نظر به جزء 9 بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 مسئولیت ثبت و نگهداری حساب منابع، مصارف و برگشتی وجوه بند الف و همچنین گزارش شش ماهه عملکرد این بند به وزارت امور اقتصادی و دارایی تکلیف شده است.

با توجه به گذشت شش ماه از ابلاغ قانون بودجه 1400 و کوتاهی صورت گرفته در اجرای آن و همچنین اهمیت این بند از قانون بودجه 1400 ضروری است در اسرع وقت گزارش عملکرد این بند تهیه و به استحضار نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برسد. همچنین از شما خواستاریم به منظور جبران کاستی‌ها و اجرای کامل این قانون اهتمام جدی به خرج دهید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول