اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

فضای کشور در ایام کرونا با پیشتازی مذهبی‌ها متحول شد/ هنرمندان نتوانستند همدلی مردم را به تصویر بکشند

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه فضای عمومی کشور با پیشتازی جامعه دینی کشور پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره موایات و همدلی متحول شد، گفت: باعث ناراحتی است که هنوز حوزه‌های هنری ما این افتخارات را به تصویر نکشیدند.

فضای کشور در ایام کرونا با پیشتازی مذهبی‌ها متحول شد/ هنرمندان نتوانستند همدلی مردم را به تصویر بکشند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه رزمایش سراسری شمیم حسینی در قالب تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان که امروز ۱۴ شهریور در آستان مقدس شیخ صدوق برگزار شد، با اشاره به اینکه همزمان با شیوع کرونا تصور می‌شد دوگانگی ایجاد شود، اظهار داشت: یکی از مواردی که دوگانگی ایجاد می‌کرد، مباحث دینی در ایام‌کرونا بود؛ به طوری که برخی می‌گفتند چرا حوزه‌های دینی فعال نیست و مناسب متناسب با این‌موضوع متحول نمی‌شود. اما رهبر معظم انقلاب این تهدید را به فرصتی برای کارآمدی دین و‌ادبیات دینی در عبور از بحران‌ها تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه تعبیر مواسات و همدلی که مقام معظم رهبری فرمودند باعث شد که جامعه به این عمل سوق داده شده و فضای عمومی کشور هم با پیشتازی جامعه دینی کشور متحول شود، ادامه داد: در کارنامه حاکمیت دینی، این مقطع هم به عنوان نقطه عطف به ثبت خواهد رسید. در طول ۱۸ ماه شیوع کرونا جامعه به ویژه جامعه دینی پیشتاز خدمت‌‌رسانی بودند. امامزاده‌‌ها که باید قطب فرهنگی باشند، در این زمینه فعال شدند و‌مساجد و تکایا محل خدمت‌ به مردم شدند.

وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جریان همایش شمیم حسینی هم به همت مردم بوده است، خاطر نشان کرد: مهمترین راهکار ما این است که همه بخش‌ها وظیفه تسهیل‌گری را انجام دهند و‌دولت مانعی نباشد. دولت مردمی خود را همراه مردم می‌داند. عملکرد رئیس جمهوری مردمی و سفرهای استانی به مناطق محروم باعث تعجب شده و بارقه امید را در دل مردم زنده کرده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه افتخار رئیس جمهور خدمت‌رسانی به مردم به ویژه محروم‌ترین آنها است، افزود: ما در حوزه وزارت ارشاد در دوره جدید تلاش می‌کنیم مجموعه فعالیت‌ها را در یک‌مسیر هماهنگ و همراه تعریف کنیم.‌ اگر این حرکت مؤمنانه توسط اوقاف صورت می‌گیرد حتماً سایر بخش‌ها باید پشتیبان آن باشند. حوزه رسانه و‌ نمایش ما باید در خدمت این روحیه باشند و این سبک زندگی اصیل ایرانی و اسلامی را به نمایش بگذارند‌‌.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ‌سبک زندگی اسلامی یعنی ‌‌فرد نیاز دیگران را به نیاز خود ترجیح می‌دهد، گفت:‌ هنوز حوزه‌های هنری ما نتوانستند این افتخارات را به تصویر بکشند که باید از این امر ناراحت باشیم.‌‌‌ جنگ و بمباران، تحریم و حالا کرونا همه واقعیت‌هایی است که جامعه فرهنگی باید این واقعیت‌ها را به تصویر بکشد. ما تلاش می‌کنیم در حلقه به هم متصل شده همه مجموعه گفتمانی تلاش کنیم تا به نقطه واحد که تحقق جامعه طراز انقلاب ‌اسلامی است، ‌برسیم. همه باید ‌در این مسیر حرکت کنند و از این تلاش سازمان اوقاف هم تشکر می‌کنیم که مسیر خدمت به مردم را تسهیل کردند‌.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول