اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سالروز «عملیات انصاریه»؛ مصاحبه قدیمی شبکه سی‌ان‌ان با دبیرکل حزب‌الله لبنان+فیلم

در سالروز «عملیات انصاریه» که در آن نیروهای حزب‌الله 12 تکاور صهیونیست را به هلاکت رساندند، منابع نزدیک به مقاومت مصاحبه قدیمی شبکه سی‌ان‌ان با دبیرکل حزب‌الله در ارتباط با این عملیات را بازنشر کردند.

سالروز «عملیات انصاریه»؛ مصاحبه قدیمی شبکه سی‌ان‌ان با دبیرکل حزب‌الله لبنان+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های نزدیک به مقاومت لبنان، امروز (شنبه)، در سالروز «عملیات انصاریه» گزارشی از شبکه «سی‌ان‌ان» درباره جزئیات این عملیات را بازنشر کردند.

این عملیات را رزمندگان جنبش‌ حزب‌الله لبنان علیه یگان تکاوران دریایی رژیم صهیونیستی موسوم به «شایتت۱۳» (یکی از سه یگان تکاوری فوق‌ویژه نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی) در شامگاه چهارم سپتامبر سال ۱۹۹۷ در منطقه انصاریه یکی از روستاهای حاشیه شهر «صور» در عمق مناطق آزاد شده جنوب لبنان انجام دادند.

نیروهای فوق‌ویژه شایتت ۱۳،  تنها به نیروی دریایی محدود نمی‌شوند و آمادگی انجام حملات زمینی، هوایی را نیز دارند. از جمله مأموریت این‌ نیروها می‌توان به حملات دریایی ضربتی، عملیات‌های مخفی و حملات همزمان اشاره کرد.

رزمندگان جنبش حزب‌الله لبنان در عملیات انصاریه توانستند ۱۲ تکاور شایتت ۱۳ را به هلاکت برسانند و چند تن دیگر مجروج کنند.

 

 

خبرنگار شبکه‌ سی‌ان‌ان در پی این عملیات با سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان و یکی از رزمندگان مقاومت لبنان مصاحبه کرد.

خبرنگار سی‌ان‌ان گزارش می‌دهد: «نیروهای حزب‌الله در جنوب لبنان مانور می‌دهند. این مردان سربازان پیاده‌نظام جنگی طاقت‌فرسا با ارتش اسرائیل هستند».

خبرنگار سی‌ان‌ان ادامه می‌دهد: «تا این لحظه، حزب‌الله بیش از ۳۰ نظامی اسرائیلی را از پا درآورده و طی هفته‌های اخیر، شمار کشته‌ها به‌شدت افزایش پیدا کرده است. قوی‌ترین حملات در اوایل سپتامبر رخ داده است آنگاه که [گروهی‌های] حزب‌الله برای یکی از یگان‌های تکاور ارتش اسرائیل کمین کردند و ۱۲ نظامی را کشتند».

در ادامه این گزارش می‌آید: «برخورد در انصاریه، افسانه ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل را در هم شکست».

یکی از رزمندگان حزب‌الله در مصاحبه با سی‌ان‌ان می‌گوید: «به اینجا آمدند و تکه‌تکه شده بازگشتند. کسی سالم بازنگشت. آن نظامی قدرتمند اسرائیلی [که گفته می‌شد] شکست خورد».

خبرنگار در ادامه می‌افزاید: «اینجا در کوه‌های صعب‌العبور جنوب لبنان اسرائیل رودرو با دشمنی رعب‌آور مواجهه شده است. یگان‌های حزب‌الله بسیار عالی و به صورت رسمی تمرین دیده‌اند و افزون بر این، آن‌ها یک انگیزه بزرگ دارند؛ فناوری‌های مرگبار حزب‌الله شامل بمب‌هایی که در کنار جاده‌ها کار گذاشته‌ می‌شوند، راکت‌های کاتیوشا، حملات و درگیری‌های جسورانه در مواضع مستحکم اسرائیل».

او ادامه می‌دهد: «سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله گفت خسارتی که اخیرا به اسرائیلی‌ها وارد شد، یک پیام روشن برای دشمن داشت».

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با سی‌ان‌ان می‌گوید: «آنچه رخ داد، هشداری به ارتش دشمن بود. آن طور که دشمن قبلا فکر می‌کرد، لبنان یک مرکز تفریحی یا گردشگری نیست. هر گونه حمله با واکنش شدید لبنان، خسارت بیشتر اسرائیل و شکست همراه خواهد بود».

خبرنگار سی‌ان‌ان در ادامه می‌گوید: «خسارت‌های جانی سنگنین در باتلاق لبنان باعث شده است که بسیاری در اسرائیل خواستار عقب‌نشینی یک‌جانبه شوند؛ اما بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل گفت که هیچ تضمینی وجود ندارد که حزب‌الله به شمال اسرائیل حمله نخواهد کرد».

در ادامه با اشاره به اظهارات یک تحلیلگر لبنانی درباره اینکه تل‌آویو پس از عقب‌نشینی از خاک لبنان، در امنیت خواهد بود، می‌آید: «اما حزب‌الله راهبرد خود را در صورت خروج اسرائیل فاش نمی‌کند».

دبیرکل حزب‌الله در این خصوص می‌گوید:‌ «پس از خروج اسرائیل از خاک لبنان خواهیم دید».

خبرنگار سی‌ان‌ان در پایان این گزارش می‌افزاید: «با افزایش شمار روزانه کشته‌شدگان اسرائیلی در لبنان و همزمان با تداوم وعده‌های حزب‌الله درباره افزایش عملیات علیه اشغالگران، احتمال می‌رود که گرداب خونین خشونت در جنوب لبنان به پایان نرسید، آن طور که به نظر می‌رسد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول