اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

واکنش چین به گمانه‌زنی‌ها درباره تشکیل دولت افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت کشورش تحولات افغانستان را با دقت دنبال می‌کند و دولتی که در این کشور تشکیل می‌شود باید خواسته‌های مردم و انتظارات جامعه جهانی را بازتاب دهد.

واکنش چین به گمانه‌زنی‌ها درباره تشکیل دولت افغانستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، کشورش  تحولات افغانستان و تشکیل دولت جدید آن را با دقت رصد می‌کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، ونبین روز جمعه در نشستی خبری گفت، سفارت چین در افغانستان یکی از کانال‌های کلیدی برای ارتباط میان دو کشور است و این نهاد در حال حاضر عملکرد عادی خود را دارد.

این دیپلمات چینی گفت: «امید داریم که دولتی باز و جامع در افغانستان شکل گیرد که سیاست داخلی و خارجی متعادل و معقول داشته باشد و با هیچ گروه تروریستی ارتباط نداشته باشد».

ونبین افزود، دولت چین امید دارد تمامی طرف‌ها در افغانستان بتوانند اختلافات خود را از طریق مذاکره حل کنند تا از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت اطمینان حاصل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «تنها در این صورت مردم کشور جنگ‌زده افغانستان می‌توانند از هرج‌ومرج التیام یافته و به صلح پایدار دست یابند».

او در ادامه گفت، چین امید دارد که تمام طرف‌ها در افغانستان خواسته‌های مردم خود و انتظارات جامعه جهانی را بازتاب دهد.

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره اعلام قریب‌الوقوع تشکیل دولت افغانستان مطرح شده است.

«بلال کریمی» یکی از سخنگویان طالبان در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که هنوز تاریخ دقیق اعلام تشکیل دولت جدید افغانستان مشخص نشده است.

به گفته او، دلیل به تاخیر افتادن اعلام تشکیل دولت جدید افغانستان برخی مشکلات فنی است اما توضیح بیشتری ارائه نداد.

این سخنگوی طالبان البته اعلام کرد که در آینده نزدیک تشکیل دولت جدید افغانستان اعلام خواهد شد چرا که مشورت‌ها و رایزنی‌ها برای تشکیل دولت تکمیل شده است.

بلال کریمی خبرها درباره اینکه قرار است «ملا عبدالغنی برادر» رئیس دولت جدید افغانستان شود را تایید یا تکذیب نکرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول