اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ضرورت مشورت با نخبگان از مهم‌ترین منشورهای سیاسی دولت است

امام جمعه ساوه رفع انسداد سیاسی و ضرورت مشورت با نخبگان بدون صف بندی سیاسی را به عنوان یکی از مهم‌ترین منشورهای سیاسی دولت دانست.

ضرورت مشورت با نخبگان از مهم‌ترین منشورهای سیاسی دولت  است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر یکی از پایه‌ای‌ترین مفاهیم اخلاقی در اسلام را تسلیم شدن در برابر خدا و سپردن کارها به خدا دانست و گفت: این کار  باعث آرامش خاطر و تحمل ناگواری‌ها می‌شود. 

وی در ادامه با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با رئیس‌جمهور و کابینه جدید گفت: مقام معظم رهبری در اولین دیدار با رئیس‌جمهور و کابینه جدید دولت اسلامی رهنمودهای بسیار عالی فرمودند که هم منشور اخلاقی و هم منشور سیاسی حکیمانه‌ای بود. 

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: صداقت در کلام و رفتار با مردم، عمل به وعده‌ها، شنیدن حرف مردم به طور مستقیم، اعتراف به اشتباه رفتاری و عذرخواهی از مردم و تلاش برای رضایتمندی و رفاه و تأمین معیشت و امنیت و ارتقاء اخلاقی مردم جزء مهم‌ترین منشورهای اخلاقی دولت خواهد بود. 

حسینی با تأکید بر اینکه منشأ بسیاری از فسادها و رانت‌خواری‌ها از درون خانواده‌های مسئولان پیدا می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولان همان‌طور که به مسئولیت سیاسی خود عمل می‌کنند به خانواده‌های خود هم توجه کنند به آنها برسند وگرنه فساد اخلاقی یا سیاسی‌کاری خانواده‌های مسئولان هم آنها را و هم جامعه اسلامی را تباه خواهد کرد. 

وی بر لزوم مد نظر قرار دادن حل مشکلات مردم در تصمیمات و قانون‌گذاری‌ها تأکید کرد و افزود: به جای رانت‌خواری خانوادگی و حزبی و قومی و قبیلگی، خیر و منافع مردم ملاک باشد. 

امام جمعه ساوه در ادامه اعتماد عمومی مردم را بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام دانست و گفت: متأسفانه بر اثر عملکرد غلط و تخلفات برخی مسئولان و کارگزاران دولتی، اعتماد عمومی آسیب دیده است لذا اولین وظیفه دولت بازسازی اعتماد عمومی است. 

حسینی افزود: مسؤولان نباید طوری تصمیم بگیرند یا عمل کنند یا تصویب کنند که مردم احساس دوگانگی و بی‌عدالتی کنند. 

وی با تأکید بر این موضوع که نباید نگاه مسئولان از بالا به پائین باشد، گفت: متأسفم که برخی مسئولان متکبرانه و مستبدانه برخورد می‌کنند؛ مسئولان باید خود را نوکر و خدمتگزار بدانند. 

امام جمعه ساوه رفع انسداد سیاسی و ضرورت مشورت با نخبگان بدون صف‌بندی سیاسی را به عنوان یکی از مهمترین منشورهای سیاسی دولت دانست و گفت: متأسفم که برخی فقط خودشان را و حزب و گروه اندک خود را قبول دارند، مردم باید احساس کنند می‌توانند آزادانه با مسئولین حرف بزنند و از آنها بدون هزینه انتقاد کنند. 

حسینی با بیان اینکه انقلابی‌گری باید همراه با عقلانیت باشد خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد، انقلابی گری را با هوچی‌گری و احساسات و شعاری عمل کردن خلط کردند. 

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بر لزوم تسریع در واکسیناسیون همگانی تأکید کرد و گفت: واکسیناسیون یک دستور عقلی و شرعی و ملی است و برای پیشگیری از بیماری‌ها و زمینه گسترش فعالیت‌های اقتصادی و علمی مهم به شمار می‌آید.

امام‌جمعه ساوه با اشاره به اینکه خودش واکسن برکت را در دو دز دریافت کرده افزود: همان‌طور که زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی دست و بدن لازم است هم عقل می‌گوید هم دین که حفظ جان واجب است و هم پیشگیری بر درمان مقدم است. 

حسینی اشاره‌ای نیز به وضعیت فعلی افغانستان و شکست آمریکا در این کشور کرد و گفت: سقوط کابل نشانه‌ای از سرنوشت متحدان واشنگتن و نادرستی اعتماد و اتکا به آمریکاست، حاکمان مزدور و غرب‌زده و دست‌نشانده آمریکا نیز مفتضح و شرمنده ملت خود شدند.

وی افزود: هیچ ملتی با اتکا و وابستگی به قدرت‌های جهان، به سعادت، عزت و استقلال واقعی و خود اتکایی نخواهد رسید، تنها اعتماد به یک ملت است که عزت و سربلندی را به همراه می‌آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول