اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عملی کردن وعده‌ها، کلید بازسازی اعتماد است

امام جمعه ابهر گفت: هر چند عملى کردن حرفها و وعده‌ها راهى سخت و دشوار است، ولى «کلید اصلى بازسازى اعتماد عمومى» است.

عملی کردن وعده‌ها، کلید بازسازی اعتماد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار به یک کلید واژه مهم یعنی آسیب دیدن اعتماد عمومی اشاره کردند و در واقع این یک هشدار جدى و مهم است.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه اعتماد عمومى مهمترین سرمایه نظام مردمسالارى دینى است و فرایند «حفظ، ترمیم و تقویت» آن وظیفه اولى و مضاعف دولت جدید است، افزود: براى حل یک چالش ابتدا باید کمبودها و اشکالات منجر به آن را دید و قبول کرد چرا که حل مشکل از مسیر شناخت علل ضعف و با نگاه به نقطه ى آرمانى حتماً شدنى است.

وی نزدیک شدن به مردم با حضور میدانى و فراهم کردن مقدماتی براى ایجاد تغییرات ملموس در زندگى مردم را رفتارى مهم براى بازسازى اعتماد دانست و تصریح کرد: انتظار این است که امر پسندیده و ممدوح حضور در بین مردم به اقدامات اساسى و تحول آفرین که مبتنى بر عقلانیت انقلابى است رقم بخورد.

رحیمی با تاکید بر اینکه عملى کردن حرفها و وعده‌ها راهى سخت و دشوار است، ولى «کلید اصلى بازسازى اعتماد عمومى» است، ادامه داد: کتمان اشتباه از اصل اشتباه، آسیب بزرگترى به رابطه دولت و افکار عمومى مى‌زند و نکته مهمتر در این رابطه سلوک شخصى مسؤولان است چرا که مردم ناظران کم خطایى هستند.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: دولت سیزدهم باید نماد عمل به وعده، صداقت گفتارى و رفتارى، شجاعت در پذیرش اشتباه، تحول در ساختار ادارى کشور، حضور مستمر و مؤثر در بین مردم و برنامه‌ریزى سنجیده و کارشناسى و اقدام انقلابى مبتنى بر عقلانیت انقلابى باشد. 

 وی افزود: امروزه نیاز مُبرم نظام اسلامی به«مدیرِ قوی انقلابی» و «دولت اسلامی» به منطق قرآنی، فلسفه وجودی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران، با استقرار کارگزاران و مدیران انقلابی در رأس مدیریت‌های کشور و تحقق دولت اسلامی محقق می‌شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه ایران در حال حاضر به مدیران انقلابی و مؤمن و حزب‌اللهی نیاز دارد، تصریج کرد: این مدیران باید در تراز انقلاب اسلامی که دستور کار خود را خدمت رسانی، محرومیت زدایی، بهبود اقتصاد و مبارزه با فساد بدانند و در این راه گام‌های عملی و مُخلصانه بردارد،  مدیری متدین و حزب‌اللهی که با صداقت محض سخن بگوید و عمل کند و به وعده‌هایش به مردم وفا کند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول