اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پادشاه اردن: بدون حل عادلانه مسئله فلسطین، ثبات و امنیت در منطقه برقرار نخواهد شد

پادشاه اردن گفت که بدون راهکار عادلانه و فراگیر برای مسئله فلسطین که بر اساس راهکار دو دولتی باشد، منطقه نمی‌تواند رنگ امنیت و ثبات را به خود ببیند.

پادشاه اردن: بدون حل عادلانه مسئله فلسطین، ثبات و امنیت در منطقه برقرار نخواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در یک نشست که با سران مصر و فلسطین برگزار شد، بر حل عادلانه مسئله فلسطین تأکید کرد.

عبدالله دوم گفت که «بدون یک راهکار عادلانه و فراگیر برای مسئله فلسطین که بر اساس راهکار دو دولتی باشد، منطقه نمی‌تواند رنگ امنیت و ثبات را به خود ببیند».

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از پادشاه اردن گزارش داد، این نشست «بیانگر ارائه هر گونه حمایت از برادران فلسطینی و تداوم تلاشها برای فعالسازی فرآیند صلح است».

وی تأکید کرد: «این وضعیت نمی‌تواند ادامه پیدا کند و راهکار دو دولتی نیز باید متضمن تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف باشد».

پادشاه اردن در پایان خاطر نشان کرد، اردن همچنان تلاش خواهد کرد تا وضعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس را حفظ و از مقدسات اسلامی و مسیحی نیز حمایت کند.

در همین ارتباط، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا گفت که به زودی نشست فلسطینی- مصری و اردنی در قاهره برگزار خواهد شد.

وی افزود که هدف از برگزاری این نشست تشویق دولت آمریکا به پایبندی به وعده‌های خود برای حفظ راه‌حل دو دولت است که بایستی از طریق اقدامات عملی برای جلوگیری از سیاست شهرک‌سازی نژادپرستانه که در سراسر فلسطین به ویژه قدس ادامه دارد، صورت گیرد.

اشتیه همچنین بر ضرورت آغاز روند سیاسی برای پایان دادن به اشغالگری، تشکیل دولت مستقل فلسطین و حق بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید کرد.

این اظهارات اشتیه در حالی است که دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی موجب خشم فلسطینیان شده است.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی نیز دیدار محمود عباس با گانتز را خیانت به خون شهدا و خنجر از پشت به ملت فلسطین برشمردند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول