اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

مستند «تا آخرین نفس» در چهلمین روز شهادت سردار قریشی رونمایی می‌شود

مستند «تا آخرین نفس» برای نخستین بار تصاویری از حضور شهید قریشی در جنگ هشت سال دفاع مقدس به مناسبت چهلمین روز شهادت این سردار را منتشرمی‌کند.

مستند «تا آخرین نفس» در  چهلمین روز شهادت سردار قریشی رونمایی می‌شود

به  گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار شهید سیداحمد قریشی مرکز رسانه فاطمیون از تازه‌‌ترین تولید خود رونمایی می‌کند. مستند «تا آخرین نفس» روایتی از مجاهدت‌های شهید سید احمد قریشی یکی از فرماندهان خدوم لشکر فاطمیون، به تهیه‌کنندگی ساسان فلاح‌فر و کارگردانی عباس وهاج است.

در این مستند برای نخستین بار تصاویری از حضور شهید قریشی در جنگ هشت سال دفاع مقدس استفاده شده که صحنه‌های بسیار دیدنی را رقم زده است. مخاطب در این فیلم مستند با شخصی آشنا می‌شود که ده‌ها سال از عمر خویش را در راه دفاع از وطن و حرم به جهاد پرداخته است.

 

تیزر مستند «تا آخرین نفس»

مستند «تا آخرین نفس» را فردا (جمعه ۱۲ شهریور ماه) ساعت ۱۲ و بازپخش آن را ساعت ۲۳ از شبکه افق سیما می‌توانید تماشا کنید.

درباره شهید

 سیداحمد قریشی از جانبازان دوران دفاع مقدس بود و طی سال‌های متمادی در راه دفاع از حرم مبارزه کرد. او به دلیل جراحات ناشی از جنگ ‌تحمیلی در دوم مرداد ماه گذشته در سوریه به یاران شهیدش پیوست. این شهید اهل روستای برغان از توابع شهرستان کرج فرزند شهید سیدکمال قریشی، برادر شهید سیدمحمود قریشی و پسرعموی چهار برادر شهیدان قریشی، از فرماندهان سابق ستاد بسیج کرج و از مسؤولان سابق سپاه تهران بود و در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و با دشمن بعثی جنگید. مزار شهید قریشی در قطعه سرداران شهید امامزاده محمد کرج واقع است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول