اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزیر خارجه ایتالیا در پیامی به امیرعبداللهیان :در چارچوب مکانیسم کوواکس در کنار ایران هستیم

وزیر امور خارجه ایتالیا در پیامی به امیرعبداللهیان اعلام کرد که این کشور در چارچوب مکانیسم کوواکس و در مواجهه با مسائل فوری بهداشتی درمانی کنونی در کنار ایران باقی خواهد ماند.

وزیر خارجه ایتالیا در پیامی به امیرعبداللهیان :در چارچوب مکانیسم کوواکس در کنار ایران هستیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «لوئیجی دی مایو»وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا در پیامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه ایتالیا در این پیام  نسبت به تداوم توسعه روابط سودمند بین ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران در بستر دوستی تاریخی بین دو کشور در دوران دولت جدید در ایران ابراز اطمینان کرده و تاکید کرد: این گسترش مناسبات به تعمیق هرچه بیشتر ابعاد گفتمان بین دو کشور در حوزه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و فرهنگی و روابط منطقه‌ای منجر خواهد شد.

وی افزود: ایتالیا در چارچوب مکانیسم کوواکس و در مواجهه با مسائل فوری بهداشتی - درمانی کنونی در کنار ایران باقی خواهد ماند.

وزیر خارجه ترکمنستان نیز پیش از این در پیامی به امیرعبداللهیان تبریک گفت.

وزرای خارجه فرانسه، هند و ارمنستان نیز روز چهارشنبه با همتای ایرانی تلفنی گفت‌وگو کرده و درباره مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند. بحث افغانستان نیز از جمله موضوعات مورد گفتگوی وزرای خارجه هند و فرانسه با همتای ایرانی بود. (اینجا بخوانید)  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول