اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اهدای ۱۱۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اهدای ۱۱۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران، گفت: حدود ۲۵ درصد از تصادفات مربوط به موتورسواران است.

اهدای ۱۱۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نصرالله بیگلری در مراسم اهدای کلاه ایمنی رایگان به موتور سیکلت‌سواران میاندورود با بیان اینکه یکی از فرمایشات رهبری کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و شهری است، اظهار کرد: سال ۱۳۸۶، ۲۸ هزار نفر در سطح کشور کشته داشتیم و با دستوری که رهبری معظم دادند تمام دستگاه‌های امدادی، راهنمایی و رانندگی، پلیس راه و شورای ترافیک برای کاهش تلفات وارد شدند.

وی با بیان اینکه با سرکشی و بازدید از تمامی شهرستان‌های استان چهره به چهره مشکلات و معایب هر شهر را در زمینه‌های مختلف از جمله زمان‌های تصادف بررسی کردیم، افزود: چشم‌انداز سه ماهه، ۶ ماهه یا یک‌ساله تعریف کردیم که خوشبختانه در این مدت ۲۲ نفر نسبت به سال قبل کاهش فوت‌شدگان را در سطح استان داشتیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از رانندگان به قوانین احترام می‌گذارند، اضافه کرد:باید به ۵ درصد باقی‌مانده باید در بحث ارتقا فرهنگ ترافیک آموزش دهیم.

بیگلری با اعلام اینکه حدود ۲۵ درصد از تصادفات ما مربوط به موتورسواران است، اضافه کرد: ۲۵ درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به عابر پیاده است و ۴۲ درصد از رانندگان و سرنشینان ما در محل تصادف و بقیه حین انتقال یا در بیمارستان فوت می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل اینکه ۴۲ درصد در محل حادثه فوت می‌کنند به‌دلیل سرعت بالا است اگر رانندگان با سرعت مجاز رانندگی کنند حتما تصادف فوتی تبدیل به تصادف جرحی می‌شود.

رئیس پلیس راهور مازندران به وجود ۲۹۷ پل عابر پیاده در استان مازندران اشاره کرد و افزود: ۹۵ درصد مردم از پل استفاده نمی‌کنند، با تجزیه و تحلیلی که انجام دادیم بالای ۶۰ درصد از فوت شدگان عابر پیاده ما بالای ۶۰ سال هستند و یکی از دلایل عدم استفاده از پل توسط افراد مسن شیب و پله زیاد پل‌ها است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: قبلا همکاران ما موتورسواران را دنبال و موتورها را به پارکینگ منتقل می‌کردند اما همانطور که در زمینه بستن کمربند توسط رانندگان خودرو فرهنگ‌سازی شد برای گذاشتن کلاه توسط موتورسیکلت سواران نیز به‌دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

بیگلری با اشاره به اینکه بخشی از تصادفات در جاده‌های استان مازندران همچنین شهرهای استان را موتورسواران تشکیل می‌دهند که حدود ۲۵ درصد است، تصریح کرد: تا به امروز اهدا یک‌هزار و ۱۰۰ عدد کلاه ایمنی به راکبان موتور سیکلت سوار داشتیم و نهایتاً این تلاش‌ها که در سطح شهرستان‌ها و استان انجام که منجر به کاهش حوادث شهری در ۵ ماهه نخست سال نسبت به سال قبل شد و ۲۲ نفر نسبت به سال گذشته کاهش تلفات داشته‌ایم و همچنین تصادفات منجر به خسارت هم به همین شکل بوده است.

وی با بیان اینکه تا پایان شهریور پلاک‌گذاری وسایل نقیله کشاورزی، تراکتورهای زراعی و همچنین کمباین را در ۱۷ شهرستان مازندران داریم، خاطرنشان کرد: رانندگان تراکتور و کمباین می‌توانند به جهاد کشاورزی مراجعه و مدارک خود را به کارشناسان تحویل دهند تا کارشناسان راهور استان که برای بازدید به روستاها مراجعه می‌کنند بتوانند حدود ۲۲ هزار وسیله نقلیه کشاورزی را تا پایان شهریور پلاک‌گذاری کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول