اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

کفایت سرمایه بانک پاسارگاد 10.3 درصد است

مدیرعامل بانک پاسارگاد بر نسبت کفایت سرمایه 10.3 درصدی این بانک تاکید کرد.

کفایت سرمایه بانک پاسارگاد 10.3 درصد است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روابط عمومی بانک پاسارگاد در نامه‌ای با امضای مدیرعامل این بانک، توضیحاتی نسبت به گزارش فارس که با عنوان «کفایت سرمایه غیراستاندارد 18 بانک کشور/ فقط 5 بانک استاندارد هستند»، منتشر شده بود، ارسال کرد.

در این نامه آمده است: احتراما گزارش مورخ 1400/06/06 آن خبرگزاری محترم تحت عنوان "کفایت سرمایه غیراستاندارد 18 بانک کشور/ فقط 5 بانک استاندارد هستند" میزان کفایت سرمایه بانک پاسارگاد را 6،552 میلیارد تومان، سرمایه نظارتی بانک را 8،979 میلیارد تومان و نرخ کفایت سرمایه را 4.5 درصد طبق نظر حسابرس بانک اعلام نموده‌اید، طبق مفاد دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی "کلیه موسسات اعتباری ملزم به کسب 8 درصد نسبت کفایت سرمایه و نسبت لایه یک به دارایی‌های موزون شده به ضرایب ریسک 4.5 درصد می‌باشند". 

همان گونه که در یادداشت شماره 5-7-59 صورت‌های مالی پایان سال 1399 درج گردیده دو معیار به‌شرح زیر و به‌صورت کاملا مشخص آورده شده است.

عنوان وضعیت بانک حداقل الزامات قانونی (درصد)
نسبت کفایت سرمایه 10.3 8
نسبت سرمایه لایه یک به دارایی‌های موزون شده به ریسک 9.65 4.5

حسابرس و بازرس قانونی محترم بانک نیز در گزارش خود در ارتباط با عملکرد سال مالی 1399 در بند 18 موضوع را بررسی و اعلام نظر نموده است. همانطور که ملاحظه می‌فرمایید بانک پاسارگاد با عملکرد درخشان خودو تاثیرگذاری بر بخش واقعی اقتصاد ملی و توسعه سرمایه‌گذاری‌های ثروت‌آفرین در بخش‌های مختلف اقتصادی، و به زعم افزایش قابل توجه در تامین مالی فعالان اقتصادی، در ارتباط با ضرایب نسبت‌های توانگری مالی و نظارتی در موقعیت ممتازی قرار گرفته و همواره مورد عنایت و حمایت ذینفعان خود به‌ویژه سپرده گذاران و سهامداران گرامی بوده است. خواشمند است دستور فرمایید ضمن تصحیح اطلاعات مرتبط، مستندات مربوط به اعلام ارقام غیرواقعی را برای این بانک اعلام نمایند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول