اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آغاز طرح پیشگیری از سرقت «پسته» در سیرجان

سرپرست فرماندهی انتظامی سیرجان از آغاز طرح پیشگیری از سرقت پسته و ساماندهی نگهبانان باغات کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

آغاز طرح پیشگیری از سرقت «پسته» در سیرجان

منصور رمضان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: طرح پیشگیری از سرقت پسته و تامین امنیت برداشت محصولات کشاورزی درشهرستان و بخش‌های تابعه از ظهر امروز در بخش زیدآباد سیرجان آغاز شد و برای اجرای مناسب این طرح از امکانات نیروهای انتظامی، بسیج، بخشداران و دهیاران استفاده می‌شود.

سرپرست فرماندهی انتظامی سیرجان افزود: با گشت‌های نامحسوس موتوری و انتظامی و ستاد حفاظت دادگستری، تمام باغات پسته تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و در این راستا کشاورزان هم توجیه شدند که نگهبانان باغات و مزارع خود را با هماهنگی کلانتری‌ها و پایگاه‌های مقاومت به کار بگیرند تا ضمن اجرای خوب این طرح، امنیت کامل نیز دربرداشت و فرآوری محصول پسته فراهم شود.

وی گفت: در این طرح پلیس راه و گشت‌های نامحسوس بسیج و گشت‌های موتوری و پیاده هم ساماندهی شدند و گشت‌های خود را مداوم و مستمر ادامه خواهند داد و در همه ابعاد طرح تا پایان فصل برداشت محصول پسته، آبان ماه جاری به طور کامل اجرا و ادامه دارد.

سرپرست فرماندهی انتظامی سیرجان افزود: توصیه ما به کشاورزان این است که از نگهبانان مورد تایید نیروی انتظامی استفاده کنند و نگهبانان حتماً باید کارت شناسایی و گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشند.

حجت‌الاسلام عباس عاقلی امام جمعه بخش زیدآباد هم گفت: بخش زیدآباد 4 هزار هکتار باغات پسته دارد و اجرای طرح به صورت همه‌‌جانبه و در همه ابعاد پیش‌بینی شده است که اجرای موفق آن منتج به صفرشدن سرقت محصول پسته و رضایتمندی باغداران در پی دارد.

گفتنی است، شهرستان سیرجان بیش از 48 هزارهکتار باغات مثمر پسته دارد و کشاورزان سالیانه بیش از 30 هزار تن محصول را برداشت می‌کنند و امروز هم در آغاز اجرای این طرح، رزمایش خودرویی طرح پیشگیری از سرقت پسته برگزار و باغ‌های پسته نیز قرق شدند.

انتهای پیام/80015/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول