اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

پشتام: بنا به من گفت در ۸۲ کیلو کشتی‌های خوبی می‌گیری/نگاه به کشتی باید خاص باشد

فرنگی‌کار کشورمان در وزن ۸۲ کیلوگرم گفت: من قبلا در ۷۷ کیلوگرم کشتی می‌گرفتم اما بنا خواست یک وزن بالاتر بروم.

پشتام: بنا به من گفت در ۸۲ کیلو کشتی‌های خوبی می‌گیری/نگاه به کشتی باید خاص باشد

پژمان پشتام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت تمرینی‌اش برای حضور در مسابقات جهانی نروژ، اظهارداشت: ۱۴ روز اردوی پرفشار داشتیم، با توجه به تدابیری که آقای بنا داشت قرار شد من در یک وزن بالاتر کشتی بگیرم به همین دلیل در اردو با بچه‌های سنگین وزن‌تر از خودم تمرین می‌کنم. در خصوص بدنسازی هم کارهای قدرتی را انجام می‌دهم تا بتوانم در مسابقات نروژ عملکرد خوبی داشته باشم.

فرنگی کار کشورمان در پاسخ به این سوال که شما در مسابقات قهرمانی آسیا در وزن ۷۷ کیلوگرم مدال طلا را کسب کردید آیا این تغییر وزن به دلیل حضور گرایی در این وزن بوده، خاطرنشان کرد: من قبلاً در ۷۷ کیلوگرم رقابت می‌کردم اما در هر مسابقه باید ۵ - ۶ کیلو وزن کم می‌کردم این در حالی است که وزن طبیعی من به ۸۲ کیلوگرم نزدیکتر بود.

دارنده مدال طلای آسیا در سال ۲۰۲۱ ادامه داد: انتظاری که بنا در وزن ۸۲ کیلوگرم داشت برآورده نشد نفر اول جام تختی در تورنمنتی که اعزام شد نتیجه نگرفت، یکی از ورزشکاران هم در مسابقه‌ای دیگر اوت شده بود بنابراین صحبتی با من داشت مبنی بر اینکه من در وزنی بالاتر کشتی بگیرم. از اعتماد آقای بنا و حمایت مسئولان فدراسیون تشکر می‌کنم امیدوارم بتوانم جواب این اعتماد را بدهم.

ملی‌پوش کشتی فرنگی کشورمان خاطرنشان کرد: گرایی هم کشتی‌گیر خوبی است، او در وزن ۷۷ کیلوگرم مدال جهانی دارد و در المپیک شرکت کرده اما بنا دوست داشت از هر دوی ما استفاده کند. او مربی بزرگی است به من گفت می‌توانی در ۸۲ کیلو کشتی‌های خوبی بگیری من هم قبول کردم. حالا شرایط خوبی دارم و راضی هستم. چون وزن من به ۸۲ کیلوگرم نزدیک است برایم سخت نیست و ما تمامی ورزشکاران این وزن در مسابقات سال گذشته را آنالیز کرده‌ایم.

 

پشتام در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که با تغییر وزن شناختی از حریفان در جهان داری، گفت: فقط ما نیستیم که تغییر وزن می‌دهیم. حدس من این است احتمالا در نروژ با حریفانی که قبلاً با آنها مبارزه کرده بودم دوباره روبه‌رو شوم، ما آنها را آنالیز کرده‌ایم. کشتی‌گیری از آذربایجان که با عبدولی مبارزه کرده بود در وزن ۷۷ کیلوگرم بود به همین دلیل می‌گویم امکان جابه جایی اوزان هست.

وی درباره انتظاراتی که مردم و مسئولان از مدال کشتی در رویدادهای مختلف دارند، یادآور شد: همه از کشتی انتظار مدال دارند چون ورزش اول کشور است اما از نظر بودجه هم نگاه باید خاص و ویژه باشد. کم و بیش این نگاه است و گاهی کشتی اولویت می‌شود. نتایج المپیک توکیو بد نبود اما با توجه به طلای المپیک لندن انتظارات از کشتی بالاست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول