اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: اقتدار در پدافند هوایی موجب تغییر رفتار دشمن شده است

امیر صباحی‌فرد، پدافند را خط مقدم مقابله با دشمن دانست و ادامه داد: پدافند هوایی به قدرتی رسیده است که هیچ گونه نیازی به کشورهای دیگر ندارد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: اقتدار در پدافند هوایی موجب تغییر رفتار دشمن شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت ۱۰ شهریور تاسیس پدافند هوایی در سازمان جهاد خودکفایی این نیرو برگزار شد، با بیان اینکه بعد از تشکیل نیروی هوایی توانستیم به دستاوردهای شگرفی دست پیدا کنیم گفت: از لحاظ تجهیزات در لبه فناوری جهان هستیم.

وی با بیان اینکه ایران در منطقه مقام اول در حوزه پدافند هوایی را دارد، گفت: حرف‌های بسیاری در حوزه پدافند هوایی برای گفتن داریم و این اقتدار و توانمندی موجب شده که دشمن در رفتارش تغییر ایجاد کند.

صباحی فرد پدافند را خط مقدم مقابله با دشمن دانست و ادامه داد: پدافند هوایی به قدرتی رسیده است که هیچ گونه نیازی به کشورهای دیگر ندارد.

وی با بیان اینکه ما هیچ گونه گلوگاهی برای ساخت تجهیزات پدافندی در کشور نداریم، اظهار داشت: پدافند هوایی با سرعت در حال پیش رفتن و پیش روی است و همه تجهیزات که در این نیرو به کار گرفته می شود صد درصد بومی است.

صباحی فرد با بیان اینکه با توان بالایی که در پدافند هوایی داریم تمام پایگاه های و حرکات دشمن را رصد می کنیم، گفت: از فاصله بالای ۲۰۰ کیلومتر می توانیم اهداف را منهدم کنیم.

وی با اشاره به افتتاح ۸۷ پروژه در چند روز اخیر گفت: از امروز رادار بومی مراقب ماموریت خود را آغاز کرده و به رصد آسمان کشور می پردازد، همچنین ۱۰ پروژه ورزشی و ۱۸ پروژه در حوزه محیط زیست،  ۳۵ پروژه عمرانی و زیر ساختی مهم مانند گاز رسانی و ... افتتاح کرده ایم ، ۶ پروژه نیز در بحث فرماندهی و کنترل افتتاح شده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: امروز ۶ پروژه و تجهیزات دفاعی پیشرفته افتتاح میشود که تنها چهار پروژه ان قابل رسانه ای شدن است.

وی پروژه البرز را یکی از افتخارات ایران دانست و گفت: رادار سه بعدی آرایه فازی البرز با هدف رهگیری و آشکارسازی اهداف هوایی برد بلند با سطح مقطع راداری پایین و پنهان کار تولید شده است. 

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: حداکثر برد راداری این سامانه ۴۵۰ کیلومتر بوده و قادر است اهداف در ارتفاع پست را نیز شناسایی کند. رادار البرز همچنین قادر است ۳۰۰ هدف را به صورت همزمان ردگیری کند. 

صباحی فرد سامانه برهان را سامانه ای برای مدیریت میدان نبرد دانست و گفت : برهان یک مرکز فرماندهی و کنترل تسلیحات در برد و ارتفاع کم به عنوان آخرین رده فرماندهی در دفاع نقطه ای شبکه فرماندهی و کنترل دفاع هوایی است. 

وی ادامه داد: ما با ساخت این تجهیزات هیمنه استکبار جهانی را شکستیم ، سامانه برهان پس از دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات از کلیه منابع، آنها را برای تصمیم گیری در حد اقل زمان ممکن در اختیار رده های بالای فرماندهی قرار می دهد تا تصمیمات لازم جهت اجرای ماموریت و انهدام هدف ابلاغ شود. 

وی افزود: برهان با قابلیت کشف و‌پردازش موثری که دارد امکان درگیری انهدام و فریب اهداف هوایی را میسر می سازد. همچنین با ترکیب داده های دریافتی از سامانه های الکترواپتیکی با داده های دریافتی از سامانه های راداری این اطلاعات را به سامانه های موشکی ارسال می کند. 

صباحی فرد افزود: سامانه برهان علاوه بر توانایی فعالیت کشف هدف در حالت پسیو ( غیرفعال) توانایی صدور دستور مقابله با اخلال الکترونیک را نیز دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول