اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

افتتاح طرح‌های هفته دولت صندوق کارآفرینی امید در 10 استان کشور

طرح‌های اشتغال‌زای صندوق کارآفرینی با حضور معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در هفته دولت در 10 استان افتتاح شد.

افتتاح طرح‌های هفته دولت صندوق کارآفرینی امید در 10 استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صندوق کارآفرینی امید،‌ طرح‌های هفته دولت صندوق کارآفرینی امید در 10 استان کشور راه‌اندازی شد.

در نهمین روز شهریور، طرح های اشتغالزای صندوق کارآفرینی با حضور عیسی منصوری، معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  اصغر نوراله زاده مدیرعامل و اصحابی عضو هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید افتتاح شد.

خوزستان

سه طرح معرفی شده استان خوزستان در این روز به بهره برداری رسید. طرح تولید لباس محلی و تلویزیون اینترنتی در اهواز و اقامتگاه بومگردی در بخش میداود باغملک افتتاح شد.

این طرحها که با اعتباری معادل 16 میلیارد و 990 میلیون ریال راه اندازی شده اند، برای 16 نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

لریایی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان خوزستان در تشریح این طرحها گفت: طرح تلویزیون اینترنتی جنوب کشور برای نخستین بار در این منطقه اجرا می شود.

مهدوی هزاوه مدیر منطقه ای گفت: امیدواریم شاهد برکات اجرای این طرحها در استان خوزستان باشیم.

مجری طرح اقامتگاه گفت: این محل برای طبیعت گردان بسیار مناسب است چون می توانند از مواهب طبیعت استفاده کنند. بجز اشتغالزایی، اجرای این طرحها با تولید درآمد مانع از مهاجرت روستاییان به شهر می شود. همنشینی شهریان و روستاییان موجب تبادل فرهنگی است و این تبادل فرهنگی به نفع طرفین است.

در ادامه برگزیده ای از برنامه های تلویزیون اینترنتی پخش شد که رویکرد استانی داشت. این تلویزیون به هنرمندان، جغرافیا و مواهب طبیعی استان اشاره دارد.

منصوری در این جلسه ضمن خسته نباشید به همکاران خوزستان گفت: این دوستان در بخشهای خصوصی طرحهای متفاوتی را پیشنهاد کرده اند و همکاران هم انتخابهای خوبی انجام داده اند. حیطه هایی که همکاران استان به آنها ورود کرده اند بسیار نو و جدید است. من ابتکار عمل دوستان را تحسین می کنم و امیدوارم این الگویی برای استانهای دیگر باشد.

منصوری با آرزوی خیر و برکت برای کارفرمایان و افراد شاغل و بهره برداران از تولیدات این واحدها، آنها را با صلواتی بر محمد و آل محمد (ص) افتتاح می کنیم.

لرستان

با حمایت صندوق کارآفرینی امید، یک مجتمع گردشگری با 3000 متر زیربنا و با ظرفیت 220 مهمان در دهستان تمبک از توابع بخش مرکزی ازنا به بهره برداری رسید.

دالوند مدیر صندوق کارآفرینی امید استان لرستان به حضار خیر مقدم گفت و در تشریح طرح گفت: طرح آقای امیدعلی اکبری در شهرستان ازنا یک مجتمع گردشگری بین راهی با 2100 متر زیربنا است که برای راه اندازی آن 900 میلیون تومان در سه مرحله پرداخت شده که برای 5 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان لرستان در تشریح عملکرد استان گفت: در سال گذشته بیش از 1140 فقره تسهیلات به مبلغ 90 میلیارد تومان توسط صندوق استان پرداخت شده که 2000 نفر را مشغول به کار کرده است. همچنین در استان لرستان از ابتدای سال تا امروز بیش از 1360 فقره تسهیلات به مبلغ 60 میلیارد تومان پرداخت شده است.

اکبری مجری طرح در این مراسم گفت: نخستین مجتمع شیلاتی مجزا با محصولات دریایی در این مجموعه گنجانده شده است که افراد می توانند هنگام اقامت در آن، از تفریحات ماهیگیری و محصولات آبزی در سبد غذایی استفاده کنند.

نوراله زاده از همراهی دستگاههای اجرایی تشکر کرد و در ادامه گفت: یکی از مزیتهای رقابتی لرستان بخش کشاورزی و گردشگری است. کار بسیار خوب کارآفرین ما این بوده که با شناخت صحیح، این رشته را انتخاب کرده و از ظرفیتهای توسعه ای بسیار خوب استفاده کرده است. یکی از فرصتهای جدیدی که در دنیا بسیار مورد تاکید است اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی است و این کارآفرین توانسته ضمن ایجاد محیط تفریحی برای ماهیگیری افراد، بسته بندی آن، ارائه وسایل ماهیگیری، فریز کردن و ارائه برند ازنا، مشتریان خود را افزایش دهد.

نوراله زاده به کارآفرین پیشنهاد کرد از فروش لبنیات منطقه در مجموعه استفاده کند؛ زیرا لبنیات آن منطقه طعم خوبی دارد و چنانچه وی بتواند محصولات لبنی را با بسته بندی قابل قبول عرضه کند، می تواند در توسعه کسب و کار خود موثر باشد.

نوراله زاده اظهار امیدواری کرد افتتاح این طرح منشا خیر برای ساکنان و موجب افزایش اشتغال افراد محلی باشد.

فارس

سه طرح بومگردی، یک گلخانه، یک نانوایی، یک مرکز گلاب گیری و یک کارگاه تولید البسه بیمارستانی هفت طرح استان فارس بودند که در این روز به بهره برداری رسیدند. پارساییان مدیر استان با حضور در گلخانه صیفی جات در روستای مظفری این طرحها را به طور نمادین افتتاح کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان فارس  به لطیفی معاون منطقه هفت کشور، رحیمی مظفری نماینده مردم شهرستان های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی، کاظمی فرماندار شهرستان کوار، حجت الاسلام گشول امام جمعه کوار و عابدی فرمانده سپاه شهرستان کوار خوشامد گفت.

مدیر صندوق استان در تشریح عملکرد استان گفت: از ابتدای سال 580 فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 300 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی همچنین افزود: همزمان با افتتاح این طرح، شش طرح دیگر با اعتباری معادل 83 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 115 نفر به بهره برداری می رسد.

این گلخانه از برنامه های پیشرو وزارت جهاد کشاورزی است زیرا شهرستان کوار به عنوان شهرستان پایلوت کشاورزی شناخته می شود؛ زیرا روستای مظفری زیرساختهای بسیار مناسبی دارد و از روستاهای گلخانه ای استان است.

پارساییان افزود: تعاونی شکل گرفته با بررسی های علمی و اقتصادی، موفق شد در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع زیر بنا و 15600 متر سالن با سرمایه 18 میلیارد ریال گلخانه راه اندازی و برای 20 نفر اشتغال ایجاد کند.

مدیر صندوق استان فارس خاطرنشان کرد: ظرفیت گلخانه 234 تن فلفل دلمه ای است  و چنانچه بتوان تسهیلات تکمیلی پرداخت کنیم، امکان توسعه این گلخانه وجود دارد. به منظور تکمیل زنجیره تولید، سردخانه ای در جوار روستا احداث شده تا محصولات آماده برای صادرات و فروش به مناطق دوردست باشد.

در ادامه رحیمی نماینده مردم شهرستان گفت: طرحهای صندوق همیشه منشا خیر و برکت است و گلخانه های کوار در حوزه کشاورزی بسیار اهمیت دارند؛ زیرا مانع از هدررفت آب می شوند.

نماینده کوار گفت: همانطور که این طرحها با حداقل بهره بانکی آغاز شده، امیدواریم با حمایت ما در مجلس بتوانیم سایر طرحها را هم با همین میزان کارمزد احداث کنیم. با توجه به وضعیت آبی شهرستان و استان، لازم است کسانی که طرح های کشاورزی را آغاز کرده اند، بتوانند طرح را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانند.

امام جمعه کوار در ادامه مراسم گفت: این گلخانه، نمونه کار خیرین و مسئولان و کارآفرینان است که بسیار قابل تقدیر است.

نوراله زاده گلخانه ها را اماکن مهمی در تامین غذای کشور برشمرد و گفت: باید سعی کنیم زنجیره تامین در کنار گلخانه ها وجود داشته باشد تا محصول بتواند در فصول مختلف در سردخانه بماند و با بسته بندی قابل قبولی به بازار برسد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید به بار نشستن تلاشهای همکاران استان و کارآفرینان را تبریک گفت و افزود: با تمسک به ائمه اطهار، آرزو می کنیم افتتاح این گلخانه منشا ایجاد خیر برای مردم منطقه باشد.

خراسان شمالی

طرح تولید قطعات خودروبا ظرفیت تولید 480 هزار قطعه در سال در ناحیه صنعتی عباس آباد از توابع بخش گراتی شهرستان اسفراین به نمایندگی از یازده طرح اشتغالزای صندوق کارآفرینی امید در استان خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

نبی زاده مدیر صندوق استان خراسان شمالی افتتاح این طرحها در هفته دولت را منشا خیر و برکت دانست و گفت: این طرح در شهرستان اسفراین به بهره برداری می رسد.

در این مراسم کرامتی فرماندار اسفراین، اعیان فر مدیرکل حوزه استاندار، میرکریمی مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری، بدری مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری و دکتر وحدت مدیر عامل شهرکهای صنعتی حضور داشتند.

معاون منطقه 4 کشوری در ابتدای مراسم گفت: به میهمانان خیرمقدم می گوییم و از همه بزرگواران تشکر می کنیم.

نبی زاده در مراسم افتتاح کارگاه تولید سیبک خودرو گفت: صندوق خراسان شمالی با همکاری استانداری و اداره تعاون در استان، و شرایط خوب استان در صنایع تبدیلی و صنعتی موفق شده 124 طرح صنایع تبدیلی با اعتباری بالغ بر 901 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 1093 نفر ایجاد کند.

نبی زاده برای همکاران که علی‌رغم شرایط پاندمی برای راه اندازی کسب و کارها می کوشند، تشکر کرد.

اصحابی عضو هیات مدیره صندوق کارآفرینی گفت: خراسان شمالی از استانهایی است که بیشترین جذب منابع تخصیصی را از همه منابع دارد. از نمایندگان محترم این استان در مجلس که برای تبصره 18 قانون بودجه تلاش می کنند، کمال تشکر را داریم. امیدواریم با این تلاشها شاهد رونق بخشی کسب و کارها در این استان باشیم.

کرامتی فرماندار اسفراین در این مراسم از حمایتهای نوراله زاده تشکر کرد و گفت: من حامل سلام و ارادت دکتر شجاعی برای شما هستم و از توجه شما و اهتمام همکاران شما در استان تشکر می کنم. در نتیجه پرداختهایی که برای تامین زیرساختها در اسفرایت هزینه شده، مشاغل خوب و ارزشمندی در این شهر رونق یافته اند.

وی از حمایت صندوق از مشاغل صادرات محور تشکر کرد و از نوراله زاده درخواست کرد اعتبار ویژه ای برای سایر مشاغل صنعتی این شهرستان درنظر گرفته شود.

نوراله زاده پیش از افتتاح این طرح ها گفت: امیدوارم همکاری دستگاههای مربوط شتاب بیشتری بگیرد.

وی در پاسخ به درخواست فرماندار اظهار آمادگی کرد که صندوق از منابع داخلی برای طرحهای خاص و جذاب استان هزینه کند. ضمنا صندوق آماده انعقاد تفاهم نامه ها با دستگاههای مختلف است تا راه را برای کارآفرینان در عرصه های مختلف تسهیل کند.

گیلان

طرح هر روستا یک محصول که از استراتژی های اساسی صندوق کارآفرینی امید است، در روستای گلشن بندرانزلی راه اندازی شد.

شهبازی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گیلان گفت: با توجه به محدودیت های رفت و آمد در دوره کرونا، به ناچار امکان حضور در منطقه ممکن نبود.

روستای گلشن در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده و 1300 نفر جمعیت شامل 300 خانوار دارد که به طور خانوادگی و از سالها پیش یه شغل حصیربافی اشتغال داشتند. باتوجه به علاقه ساکنان و وجود بازار این محصول، صندوق تصمیم گرفت حصیربافی را در منطقه توسعه دهد.

پرونده تسهیلاتی 91  طرح حصیربافی و دو طرح پشتیبان، یک واحد طراحی و رنگرزی و 4 خودرو حمل و نقل و یک واحد آموزش حصیر بافی و دو فروشگاه صنایع دستی با همکاری منطقه آزاد تشکیل و واحدهای کارگاهی احداث شده و از آنجا که سفارش پذیری صادرات بالاست، در نتیجه شاهد تنوع محصولات این عرصه هستیم.

مسئولان منطقه آزاد می گفتند در طی سالیان متمادی، چنین تنوع محصولاتی در منطقه دیده نشده است.

شهبازی در مورد تنوع محصولات گفت: ما سعی کردیم محصولات حصیری کاربردی باشد، پس به سمت تولید محصولات آشپزخانه و پذیرایی رفتیم که بازار داشته باشد و در رستورانها قابل استفاده باشد.

سی و سه میلیارد تسهیلات در این حوزه پرداخت شده که 550 بیکار روستا را مشغول به کار کرده است. در نتیجه راه افتادن این کارگاهها، پیدایش مشاغل جنبی ای خواهد بود که بدون کمک و حمایت دولت راه خواهند افتاد.

مدیر استان گیلان گفت: این روستا موجب شده بازاری در نزدیک منطقه آزاد احداث شود و همه اهداف ما در مورد تنوع بخشی فعالیتهای اقتصادی منطقه، حمایت ازصنایع دستی و زنجیره تولید، بهبود وضع اشتغال روستا، بهبود وضع اقتصادی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان محقق شده است.

امیدواریم با ادامه استراتژی های روستا محور صندوق، شاهد تعالی و شکوفایی همه روستاها باشیم.

معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: برای من مایه مباهات است که اینگونه در جلسه ای با حضور بزرگواران شرکت می کنم. نتیجه این همکاری صندوق کارآفرینی و وزارت کار این طرحهای اثرگذار است. این طرح از ایده‌های اصغر نوراله زاده بوده و طرحی بسیار مانا و مفید است.

وی پیشنهاد کرد دوستان را توجیه کنیم که به محض آغاز طرح، قرار نیست بیکاران به صفر برسد. خوب است اطلاع رسانی کنیم که در انتهای روند، هیچ بیکاری در روستا باقی نخواهد ماند.

زنجان

طرح تولید آبنبات و شکلات در روستای پیرسقای ابهر به نمایندگی از شش طرح آماده بهره برداری استان زنجان افتتاح شد.

این طرح با اعتباری معادل 15 میلیارد ریال و با اشتغالزایی برای 26 نفر راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت شیرین شقایق ابهر ضمن تشکر از مسئولان استانی و شهرستانی گفت: این طرح در سال 97 با اعتبار 4 میلیارد  ریال و ایجاد اشتغال برای 6 نفر آغاز شده است. در سال بعد درخواست تسهیلات دو میلیاردی داشتم که با موافقت صندوق و دریافت آن، 26 نفر مشغول به کار شدند.

اصحابی ضمن خوشامد گویی به آخوند زاده، بابایی مهر، عبدالهی و عسگری و سایر همکاران گفت: با توجه به حمایت تبصره بند الف قانون بودجه در هم افزایی منابع دستگاههای اجرایی، امیدواریم شاهد انعقاد تفاهم نامه هایی باشیم که روند کارآفرینی را تسریع کند و موجب جهشی در کسب و کار باشیم.

تهران

توسعه طرح تولیدی پوشاک مردانه در شهریار مورد بهره برداری قرار گرفت.

حکیم نیا مدیر صندوق استان تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت گفت: در سال 1400 در استان 1072 طرح با اعتبار 1000 میلیارد ریال مورد حمایت قرار گرفته که از آن تعداد، امروز 43 طرح در استان آماده بهره برداری است  و طرح تولید پوشاک شهرستان شهریار به نمایندگی از این طرحها افتتاح خواهد شد.

حکیم نیا تاکید کرد: بیش از 90% شاغلان صنعت پوشاک را بانوان تشکیل می دهند و افتتاح طرحهای پوشاک می تواند نقش مهمی در کاهش میزان بیکاری بانوان داشته باشد.

مدیر صندوق استان تهران تصریح کرد: افتتاح اینگونه طرحها می تواند در برابر قاچاق پوشاک، موجب حمایت از تولید داخلی باشد که البته این امر بدون حمایت دولت ممکن نیست. در سال جاری 167 طرح پوشاک در استان حمایت شده که رقمی قابل توجه است.

حکیم نیا افزود: طرح فعلی با 37 میلیارد ریال حمایت شده که موجب افزایش تولید و تنوع محصولات این واحد شده است.

قاسم زاده مجری طرح تولید پوشاک مردانه گفت: ما هم اکنون 60 نفر پرسنل داریم. با تسهیلات صندوق، تولید ما از 200 دست کت و شلوار به 300 دست رسیده و با این تسهیلات توانسته ایم خط تولید پیراهن راه بیندازیم و روزانه 250عدد پیراهن تولید کنیم.

مجری طرح در ادامه گفت 80-90:درصد نیروهای جذب شده در کارگاه ما از بانوان هستند که اغلب آنها سرپرست خانوار هستند. وی در انتهای سخنان خود از حمایتهای صندوق تشکر کرد.

نوراله زاده در مراسم افتتاح بخش جدیدی از این کارگاه گفت: تولید پوشاک از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به جمعیت کشور، ما دومین بازار بزرگ خاورمیانه را برای لباس داریم. این کارگاه توانسته ظرفیت خوبی در شهرستان ایجاد کند و خشنودیم که کارآفرین مجری طرح، تنوع محصول ایجاد کرده اند و در تولید موفق بوده اند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در آغاز بهره برداری این مجموعه تولیدی گفت: امیدوارم این مجحموعه برای مجری طرح و کارکنان آن مثمرثمر باشد و موجب توسعه منطقه شود.

هرمزگان

طرح تولید شن و ماسه در زوستای زمین سنگ بخش شمیل بندرعباس افتتاح شد. این طرح پیشتر با 15 نفر پرسنل و ظرفیت 500 تن در روز فعالیت می کرده و با تسهیلات صندوق توانسته فعالیت خود را توسعه دهد.

بلندنظر مدیر صندوق کارآفرینی استان هرمزگان در ابتدای مراسم گفت: طرح تولید شن و ماسه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال توسعه یافته و بازار هدف آن در سراسر استان پراکنده است.

مدیر صندوق استان هرمزگان در ادامه گفت: این کارگاه تایید شده توسط سازمان استاندارد و نظام مهندسی است و 63 درصد نیاز شهر بندرعباس و بخشی از نیاز بازارهای شهرهای دیگر استان را تامین می کند.

بلندنظر تصریح کرد: با دریافت تسهیلات صندوق، ظرفیت این کارگاه از 500 تن در روز به 1400 تن رسیده و پرسنل آن از 15 نفر به 45 نفر رسیده اند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرعباس در این مراسم گفت: باعث افتخار است در یکی از روزهای هفته دولت در خدمت شما هستیم.

وی عملکرد صندوق در استان هرمزگان را بسیار ستود و افزود: مجموعا 418 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده که 110میلیارد آن توسط صندوق پرداخت شده است. در سایر طرحهای مشاغل خرد هم صندوق همکاری بسیار خوبی دارد و این طرح یکی از نمونه های برجسته در استان است که با دستور شما افتتاح خواهد شد.

نوراله زاده به دوازده طرح قابل افتتاح در این روز اشاره کرد و گفت: این طرحها نشانگر هماهنگی بسیار خوب صندوق و سایر دستگاههاست.

کهگیلویه و بویراحمد

با حضور عمران نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان کهگیلویه، سرهنگ دیماز فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه، مهندس کریمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کهگیلویه و خنجری معاون فرماندار شهرستان کهگیلویه چهار طرح تالار پذیرایی، درمانگاه شبانه روزی، پرورش شتر مرغ و مجتمع نان در استان کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد. این مراسم در درمانگاه شبانه روزی به نمایندگی از سایر طرحها برگزار شد.

حاجی پور مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد پس از تشکر از امرایی مدیر منطقه ای و حسن پور معاون وی تقدیر کرد و گفت: ما یازده طرح را در سراسر استان آماده افتتاح داریم که به علت دوری مسافت، امکان حضور در محل اجرای طرح وجود نداشت.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز و به نمایندگی از طرحهای استان، طرح درمانگاه شبانه روزی کلینیک سلامت در دهدشت کهگیلویه به بهره برداری می رسد.

در سال گذشته 550 میلیارد ریال تسهیلات در بخشهای مختلف استان پرداخت شده که زمینه اشتغال  2000 نفر را فراهم آورده است. در شهرستان کهگیلویه 3 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که 500 فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مجری طرح به حضور یک متخصص داخلی، یک دندان پزشک، چهار پزشک عمومی و 12 نفر پرسنل کادر درمان در این درمانگاه اشاره کرد.

حنجری جانشین فرماندار گفت: با توجه به محرومیت استان و شهرستان، انتظار می رود شهرستان ما به طور ویژه دیده شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این مراسم گفت: کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیتهای فراوانی در حوزه گردشگری و گیاهان دارویی برخوردار است و امیدوارم اهالی استان گامهای بزرگتری در این عرصه ها بردارند.

نوراله زاده ضمن تقدیر از مجری طرح، گفت: امیدوارم ما تلاش کنیم تا رنج کارآفرینان کمتر شود. البته رنج کارآفرینی همراه با شیرینی تولید است و امیدوارم مجموعه همکاران استان تلاش کنند تا جهش تولید به طور عملی در دهدشت ایجاد شود. صندوق آمادگی دارد برای طرحهای این استان، اعتبار خاصی پرداخت کند.

همدان

طرح بازسازی و نوسازی اتوبوسهای درون شهری همدان با حمایت صندوق کارآفرینی امید به بهره برداری رسید. با اجرای این طرح 26 نفر مشغول به کار شده اند.

افروخته که در مراسم بهره برداری از نوسازی و بازسازی اتوبوسهای شهری همدان سخن می گفت، افزود: بازسازی کلی ناوگان حمل و نقل اتوبوسی به مبلع 90 میلیون در تفاهم نامه دیده شده و همدان اولین استانی است که این تفاهم نامه را اجرایی کرده و هشت مورد آن را به منصه ظهور رسانده است.

در سال گذشته و امسال 116 میلیارد ریال در استان همدان برای 1200 طرح پرداخت شده که برای 2550 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است. نتیجه اینکه  عملکرد استان نسبت به سال گذشته  119% افزایش یافته است.

در ادامه مراسم، شهردار همدان از همراهی صندوق تشکر کرد و گفت: امیدواریم با ادامه همکاری صندوق با مدیریت شهری، بتوانیم اتوبوسهای بین شهری و تاکسی های شهری را نیز بازسازی کنیم.

نوراله زاده در مراسم اورهال اتوبوسهای شهری خاطر نشان کرد:  از آقای فلاح، نماینده مردم شریف همدان تشکر می کنم که مجدانه پیگیر مسایل شهر همدان هستند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: خشنودم که زحمات همکاران و آقای افروخته موجب شده همدان جزو نخستین شهرهایی باشد که این تفاهم نامه و بازاسزی اتوبوسها را به انجام می رساند.

نوراله زاده اعلام آمادگی کرد تا با انعقاد تفاهم نامه با شهرداری همدان، نوسازی و بازسازی تاکسیهای شهری همدان انجام پذیرد. اعتبار لازم برای این بخش از کسب و کارهای اجتماعی آماده است و اعتبارات لازم این تفاهم نامه آماده پرداخت است.

وی در ادامه گفت: صندوق آمادگی دارد در حوزه های مربوط به شهرداری همکاری های دیگری را اجرایی کند، از جمله مساله خرید موتورهای برقی و دوچرخه که با شهرداری تهران و اصفهان در حال انجام است و تفاهم نامه ساماندهی مشاغل مزاحم و دستفروشها هم که با شهرداری تهران منعقد شده، در حال اجراست. مخصوصا همدان ظرفیت گردشگری خوبی در منطقه گنجنامه و بلوار ارم دارد که می توانیم مشاغل آن مناطق را در جای مناسبی ساماندهی کنیم.

افروخته در انتها اعلام کرد ده طرح دیگر همزمان در استان و به طور ویدیو کنفرانسی به بهره برداری خواهند رسید.

بوشهر

شش طرح اشتغالزا در استان بوشهر به بهره برداری رسید. این مراسم با حضور حسین امیری معاون فرماندار گناوه، خانم دشتی بخشدار مرکزی شهرستان، آقای عباسی رئیس شورای شهر گناوه و خانم قنبری مشاور امور بانوان فرمانداری گناوه، حاجیانی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر و خانم علیپور رئیس صندوق شهرستان گناوه رسمیت یافت.

حاجیانی در ابتدای سخنان خود از نگاه موشکافانه مدیرعامل صندوق به مسایل کارآفرینی تقدیر کرد و گفت: در هشت سال اخیر 222 میلیارد تومان اعتبار به 22762 پرونده تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی استان بوشهر تصریح کرد: در گناوه تا امروز 142 فقره معادل 10 میلیارد و 730میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که با توجه به اعتبار صندوق استان، رقم قابل توجهی است.

نوراله زاده از همه دستگاههای همکار که موجب شدند صندوق بتواند فعالیت خود را به بهترین نحو انجام دهد تشکر کرد و افزود: با توجه به منطقه ای که بوشهر در آن واقع شده، استانی گردشگر پذیر و تجارت پذیر است. در نتیجه اگر از تنوع محصول و تولیدکنندگان با مهارت و مواد اولیه خوب استفاده کنیم، بازرگانان از باراندازهای استان برای تجارت پوشاک به داخل و خارج استفاده خواهند کرد.از هنرهای ما این است که بتوانیم کارگاههای تولید پوشاک را در منطقه مستقر کنیم و طرحهای پوشاک را در منطقه توسعه دهیم.

نوراله زاده در ادامه گفت: برای مثال، باراندازی که در دشتستان توسعه دادیم، موجب شد افراد بتوانند محصولات با کیفیت را از آن منطقه تهیه کنند و هم برای مصرف داخل و هم برای صادرات قابل بهره برداری بود.

در ادامه طرح تولید پوشاک خانم افشار دوست با 500 میلیون تومان اعتبار و ایجاد اشتغال برای 5 نفر افتتاح شد. این کارگاه در روستای مال قائد گناوه واقع شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول