اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش قیمت آلومینیوم به بالاترین میزان 10 سال گذشته /چرا قیمت آلومینیوم در بازار جهانی افزایش یافت

در حال حاضر خریداران آلومینیوم در اروپا و آمریکا با مشکل در تأمین نیاز خود مواجه هستند چرا که حمل و نقل دریایی با تأخیر زیاد بارها را جابه‌جا می‌کند.

افزایش قیمت آلومینیوم به بالاترین میزان 10 سال گذشته /چرا  قیمت آلومینیوم در بازار جهانی افزایش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از وال‌استریت ژورنال، قیمت آلومینیوم در بازار جهانی با بالاترین میزان در 10 سال گذشته رسیده است.

دلیل این مسأله این است که خریداران آمریکایی و اروپایی که فاصله زیادی با تولیدکنندگان آسیایی دارند واقعا در تأمین آن با مشکل مواجه شده و تقاضا از سوی شرکت‌های تولیدکننده کنسرو، هواپیماسازی و ساخت و ساز به شدت بالاست.

به طور کلی در بازار فلزات لندن از ابتدای سال جاری تا کنون قیمت آلومینیوم بیش از 30 درصد رشد کرده و به 2650 دلار به ازای هر تن رسیده است.

این قیمت 80 درصد بالاتر از قیمت آلومینیوم در می سال 2020 است چرا که در آن زمان شیوع ویروس کرونا تقاضای آلومینیوم توسط شرکت‌های هوا فضا و حمل و نقل را به شدت پایین آورد.

افزایش قیمت این فلز سبک توانسته عایدی خوبی را برای تولیدکنندگان آن ایجاد کند این تولیدکنندگان حتی پیش از شیوع کرونا با مشکل مازاد عرضه به بازار جهانی مواجه بودند.

کار به جایی رسیده که ارزش سهام شرکت تولید آلومینیوم آلکوا از ابتدای سال جاری تا کنون 90 درصد رشد کرده و عملکرد بسیار بهتری را نسبت به دیگر شرکت‌های حاضر در شاخص S&P500 داشته است. سهام شرکت نورسک هیدرونروژ نیز 50 درصد رشد کرده است.

نکته اصلی اینجاست که از نظر تولید آلومینیوم کافی در جهان تولید می‌شود اما مشکل اصلی این است که بخش قابل توجهی از تولید آلومینیوم در جهان توسط کشورهای آسیایی انجام شده و مشتریان آن در اروپا و آمریکا هستند و بحران در حوزه حمل و نقل دریایی دسترسی آنها به آلومینیوم را محدود کرده است.

برخی بنادر مهم آمریکا از جمله در لس‌آنجلس و لانگبیچ با سفارشات زیادی از سوی شرکت‌ها برای انبارداری در راستای عرضه در فصل خرید روبه‌رو هستند و بازار هم با کانتینرهای کمی برای حمل فلزات صنعتی و اساسی روبه‌روست و از طرف دیگر قیمت حمل بار توسط کشتی‌ها هم به شدت افزایش یافته است.

روی هاروی، مدیرعامل شرکت آلکوا می‌گوید، عرضه آلومینیوم در آمریکای شمالی به میزان کافی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول