اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اجرای اتصال خودرویی بین مناطق 17 و 18 / رفع گره ترافیک بزرگراه آیت الله سعیدی

شهردار منطقه 17 تهران از اجرای اتصال خودرویی بین مناطق 17 و 18 و رفع گره ترافیک بزرگراه آیت الله سعیدی خبر داد.

اجرای اتصال خودرویی بین مناطق 17 و 18 / رفع گره ترافیک بزرگراه آیت الله سعیدی

داوود لطفی، شهردار منطقه 17 تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، اظهارداشت: منطقه 17 و 18 در همسایگی یکدیگر قرار دارند و بزرگراه آیت الله سعیدی مرز بین دو منطقه ایجاد کرده است و خودروها باید مسیر طولانی را برای رفت و آمد از این بزرگراه طی کنند، لذا طرح اتصال مسیر بین دو منطقه در دستور کار مدیریت شهری پایتخت قرار گرفت و خوشبختانه کار مطالعاتی این طرح که به پیشنهاد شهرداری منطقه 17 بوده مورد تایید کمیته شبکه معابر شهر تهران قرار گرفته است.

وی افزود: نتایج مطالعات ایجاد دسترسی جدید سواره رو مستقیم بین مناطق 17 و 18 از طریق پل غیر همسطح بر روی بزرگراه شهید سعیدی در مجاورت حریم خط راه آهن تهران - اهواز در کمیته شبکه معابر شهر تهران تائید و مدیریت شهری منطقه یک گام دیگر به تحقق این مطالبه دیرینه شهری شهروندان منطقه نزدیک تر شده است.

شهردار منطقه 17 گفت: با راه اندازی این مسیر محلات جنوبی منطقه 17 از حالت جزیره ای خارج خواهند شد و همچنین بازآفرینی و نوسازی بافت اطراف این مسیر را به دنبال خواهد آورد.

لطفی با اشاره به اینکه مطالعاتی در خصوص ایجاد دوربرگردان غیر همسطح در مجاورت پل های اتصال دو منطقه نیز جریان دارد، افزود: در این طرح در نظر گرفته شد که دور برگردان به شکل پل غیر همسطح طراحی شود، موضوع طراحی و برآورد هزینه پروژه به سازمان مشاور فنی شهرداری تهران ارجاع شده و انتظار می رود به محض دریافت نتایج آن مقدمات اجرای این پروژه بین منطقه ای در سه ماهه پایانی سال آغاز شود.

شهردار منطقه 17 تهران خاطر نشان کرد: با اجرای این روی گذر در بزرگراه آیت الله سعیدی خیابان شهیدان مقدم در منطقه 17 به خیابان مهر در محدوده  منطقه 18 به عنوان مسیر شرق به غرب و خیابان شهیدان متین در منطقه 17 به خیابان شهید زقر در محدوده منطقه 18 به عنوان مسیر غرب به شرق بین دو منطقه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح کمک بزرگی به سرعت دستری شهروندان بین دو منطقه و به ویژه خودروهای امدادی آتش نشانی و اورژانس خواهد شد و همچنین هزینه مصرف سوخت خودروها، زمان تردد، ترافیک و آلودگی هوا نیز کاسته می شود، چرا که در حال حاضر خودروها برای تردد بین دو منطقه باید از دوربرگردان مسیر بزرگراه آیت الله سعیدی استفاده کنند،که این امر  بار ترافیکی در این مسیر به وجود می آورد.

لطفی تصریح کرد: بخشی از محلات همجوار این طرح به نقاط بی دفاع شهری در حال حاضر تبدیل شده است که با اجرای این طرح بازآفرینی در محلات همجوار به وجود خواهد آمد.

شهردار منطقه 17 یادآور شد: با احداث این پل روی گذر خودروها دیگر نیاز نیست از مسیر 1500 متر طول بزرگراه آیت الله سعیدی عبور کنند و گره ترافیکی این مسیر پر تردد رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول