اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: 3 طرف در پشت پرده تخریب خطوط انتقال برق قرار دارند

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به وجود یک جنگ برنامه‌ریزی شده علیه خطوط انتقال برق کشورش، درباره طرف‌های پشت پرده این جنگ توضیح داد.

نماینده عراقی: 3 طرف در پشت پرده تخریب خطوط انتقال برق قرار دارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریم ابوسوده» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، تصریح کرد که سه طرف در پشت پرده، هدف قرار دادن خطوط برق کشورش قرار دارند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: عراق در حال حاضر در معرض یک جنگ برنامه‌ریزی شده علیه خطوط انتقال نیرو قرار دارد و همزمان در چند استان این خطوط هدف قرار گرفته‌اند. در هفته‌های اخیر، با هدف قرار گرفتن ده‌ها دکل برق که موجب وارد آمدن خسارات مادی بزرگی شده، این حملات به سطوح بسیار خطرناکی رسیده است.

 این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان، افزود: «عراق مورد هدف گروه‌های تروریستی، جنایتکار و فاسد قرار دارد. علاوه بر آن، برخی کشورها نمی‌خواهند که عراق پیشرفت و ارتقایی داشته باشد و در زمینه انرژی برق به خودکفایی برسد. همچنین دستورکارهای خارجی و احزاب فاسد بخشی از جنگ برق علیه عراق هستند».

وی در ادامه بر ضرورت بازنگری در طرح‌های وضع شده برای صیانت و حفاظت از دکل‌های برق و تلاش برای شناسایی عاملان آن، تاکید کرد زیرا به عقیده او، این امر موجب می‌شود تا دستورکارهای تهیه شده در پشت پرده برای هدف قرار دادن سامانه نیروی عراق فاش و مشخص شود.

انفجار دکل‌های برق در عراق چند ماهی است که آغاز شده و به گفته مقامات عراقی، تروریست‌های داعش عامل این انفجارها و قطع گسترده برق هستند؛ آن هم در کشوری که در شرایط عادی دچار کمبود برق است.

«احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق، پیش‌تر گفته بود که هدف قرار دادن زیرساخت‌های بخش برق عراق، یک «جنگ علنی» علیه دکل‌ها و خطوط انتقال نیرو است. در نتیجه، موجب توقف فعالیت خطوط فشار قوی به صورت گسترده و کاهش روند تأمین برق شهروندان عراقی می‌شود. شهروندانی که نخستین هدف در این جنگ به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول