اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

«تماس با پلیس» اولین اقدام در تصادفات جرحی/ تکلیف مصدومان چه می شود؟

« تماس با پلیس» اولین اقدام بعد از وقوع تصادفات جرحی است.

«تماس با پلیس» اولین اقدام در تصادفات جرحی/ تکلیف مصدومان چه می شود؟

سرهنگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به موضوع تصادفات جرحی و چگونگی کمک رسانی و انتقال مصدومان به بیمارستان پرداخت و اظهار داشت: بعد از وقوع تصادفات جرحی، به عنوان راننده اولین اقدام این است که خودرو را متوقف کرده و پلیس را از وقوع تصادف جرحی مطلع کنیم.

وی گفت: نکته بعدی این است که اگر مصدوم در تصادف در وضعیتی قرار دارد که از نظر جراحت دارای مصدومیت شدید و آسیب دیدگی زیاد بوده یا شاید دچار آسیب‌دیدگی نخاعی باشد باید از دست زدن و جابجایی خودداری کرده و منتظر آمدن خودروهای امدادی بمانیم.

سرهنگ جوانبخت تصریح کرد: اگر احتمال می دهیم که خودروهای امدادی دیر رسیده و زمان را از دست بدهیم در صورتی که این امکان وجود دارد که از مصدوم بپرسیم که آیا می تواند دست و پای خود را تکان دهید و آن هوشیاری لازم را دارد بنابراین با توجه به قوانین و مقرراتی که وجود دارد ما می توانیم این کار را انجام دهیم و مصدوم را به بیمارستان برسانیم ولی یادمان باشد که حتما حتما پلیس را در جریان قرار دهیم چرا که پلیس با سامانه‌هایی که دارد با خودروهای امدادی تماس می گیرد و در کمترین زمان ممکن حضور آنها امکانپذیر می شود.

وی افزود : بعضی مواقع افراد در مقام تصمیم گیری مهم قرار می گیرند و آنجا هست که باید در لحظه تصمیم درست و منطقی را بگیریم؛ یکی از این موارد همین لحظات است که باید تصمیم بگیرید که الان نجات جان فرد مصدوم مهم است یا متاسفانه مثل رفتار برخی از رانندگان، ترک و فرار از صحنه.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: راننده با فرار کردن از صحنه حادثه، آن لحظات طلایی برای نجات جان مصدوم را از دست می‌دهد و بخاطر این تصمیم اشتباهی ما شاهد دامنه وسیعی از اتفاقات بعد از تصادف هستیم که در آینده به وقوع می‌پیوندد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول